Używana Mazda 5 I (2005-2010) – OPINIE

Używana Mazda 5 pozostaje w cieniu rywali, ale też jest interesującą propozycją w segmencie minivanów. Oto opinie o tym samochodzie zebrane w programie Wybór Kierowców.

Jeśli brać pod uwagę ilość miejsca w środku oraz funkcjonalność, minivan Mazdy nie ma się czego wstydzić. W wyposażeniu pojawił się chowany w podłodze trzeci rząd siedzeń, a fotele drugiego rzędu można indywidualnie składać i przesuwać. Dodatkowo pod siedziskami znalazło się miejsce na praktyczne skrytki. Szkoda tylko, że miejsce pośrodku jest znacznie węższe od pozostałych, co realnie czyni Mazdę autem 2+2+2. Codzienną użyteczność „Piątki” poprawiają przesuwane po obu stronach boczne drzwi, ułatwiające wsiadanie na zatłoczonych parkingach.

Używana Mazda 5 – silniki

Mazda 5 nie występowała z wieloma silnikami, ale te które były (1.8 i 2.0, odpowiednio 115 i 145 KM) są dość bezawaryjne. Coraz częściej słyszy się jednak o ich dużym apetycie na olej. W dieslach natomiast tradycyjnie we znaki daje się filtr DPF, silniki miewały też problemy ze smarowaniem. Jazda wysokoprężną Mazdą w mieście bywa męcząca, bo auto bardzo „skokowo” przyspiesza. Zawieszenie średnio daje sobie radę na polskich drogach, dlatego potrzeba jest częsta wymiana jego elementów, zwłaszcza tylnych amortyzatorów. Użytkownicy skarżą się także na słabe wygłuszenie tego rodzinnego minivana.

Używana Mazda 5 – opinie użytkowników

Zalety

„Trzeci rząd siedzeń jest istotnym atutem tego auta”

„Największa zaleta Mazdy 5 to rozsuwane drzwi. Rewelacja!”

„Dobrze rozwiązana konsola środkowa, gdzie bardzo łatwo znaleźć wszystkie przyciski i pokrętła”

„Polecam do auto dla rodziny 2+2 – spory bagażnik, dobre wykończenie i wyciszenie”

„Skrzynia ma krótkie skoki, a lewarek jest świetnie umiejscowiony”

Wady

„Silnik 1.8 może przejawiać duży apetyt na olej – na forach zauważyłem, że to zjawisko powszechne”

„Środkowe miejsce w drugim rzędzie jest twardsze i wyższe od pozostałych”

„Hałas od kół na nierównej powierzchni jest uciążliwy”

„W takim samochodzie przydałby się nawiew na trzeci rząd siedzeń”

Używana Mazda 5 – podsumowanie

Mazda 5 do tej pory wygląda dość świeżo i ze względu na japońskie pochodzenie wolno schodzą z cen – za najstarsze auta trzeba dać minimum 10 tysięcy złotych. Trzeba się liczyć z tym, że znaleźć serwis będzie minimalnie trudniej niż u innych producentów, ale ceny części i napraw są na akceptowalnym poziomie. Podczas zakupu warto dobrze obejrzeć auto pod kątem korozji i uważać na tanie, sprowadzone egzemplarze.

Mazda 5 I (2005-2010) – dane techniczne

Mazda 5 I – wymiary

Dł./szer./wys. 451/176/162 cm
Rozstaw osi 275 cm
Pojemność bagażnika 110-1570 l

Mazda 5 I – silniki

Silnik 1.8 2.0 MZR 2.0 CD 2.0 MZR-CD
Pojemność 1798 ccm 1999 ccm 1998 ccm 1998 ccm
Paliwo benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 116 KM 146 KM 110 KM 143 KM
Maks. moment 165 Nm 185 Nm 310 Nm 360 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,4 s 10,2 s 13,9 s 11,0 s
Prędkość maks. 182 km/h 194 km/h 177 km/h 196 km/h
Śr. zużycie paliwa 7,6 l/100 km 7,9 l/100 km 6,1 l/100 km 6,1 l/100 km

Mazda 5 I – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność