Można już zamawiać Porsche 911 z ręczną skrzynią. Nowa przekładnia ma 7 biegów i jest dostępna w modelach Carrera S i Carrera 4S. Sprawdź szczegóły.

Jak niedawno pisaliśmy, z roku na rok maleje liczba nowych aut dostępnych z ręczną skrzynią biegów. Jednym z ostatnich „bastionów” tego rodzaju przekładni jest segment samochodów sportowych. O tym, że ręczna skrzynia jeszcze nie umarła najlepiej świadczy fakt, że nowy, 7-biegowy „manual” pojawił się właśnie na liście opcji Porsche 911.

Najnowsza odsłona kultowej 911 o oznaczeniu fabrycznym 992 zadebiutowała w listopadzie 2018 r. na targach w Los Angeles. Dotychczas ten model był oferowany wyłącznie z dwusprzęgłową przekładnią PDK o 8 przełożeniach. Od teraz fani samodzielnej zmiany biegów mogą się zdecydować na manualną skrzynię. Nowa przekładnia ma 7 biegów i jest dostępna bez dopłaty w Porsche 911 Carrera S oraz Carrera 4S.

Wraz z ręczną skrzynią w standardzie otrzymujemy pakiet Sport Chrono (obejmujący m.in. przełącznik trybów jazdy i funkcję Launch Control), mechaniczną „szperę” oraz system wektorowania momentu obrotowego Porsche Torque Vectoring. Dodatkowym atutem jest mniejsza masa. Porsche 911 Carrera S Coupe z manualną przekładnią waży 1480 kilogramów – to o 45 kg mniej niż wersja ze skrzynią PDK. Wybór „manuala” ma również swoje wady – wydłuża się czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h. Model Carrera S z ręczną skrzynią osiąga „setkę” w 4,2 s i rozpędza się maksymalnie do 308 km/h.

Na koniec zostawiliśmy najmniej przyjemną informację, czyli cennik. Porsche 911 Carrera S Coupe kosztuje 603 000 zł, a wersja Cabriolet – 672 000 zł. Za model Carrera 4S Coupe trzeba zapłacić 641 000 zł, a za Cabriolet – 710 000 zł.

Redakcja poleca:

Porsche 911 Carrera 4S Cabriolet – nasz test

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 3.7]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here