LogotypyLogo Subaru: co oznacza logo tej marki?

Logo Subaru: co oznacza logo tej marki?

Logo Subaru elektryzuje nie tylko miłośników japońskiej motoryzacji. Owal przedstawiający sześć gwiazd wyróżnia się i zwraca na siebie uwagę. Co oznacza?

Krótka historia marki Subaru

Marka Subaru pojawiła się wkrótce po II wojnie światowej, dokładnie 15 lipca 1953 roku, kiedy przemysł samochodowy stał się dla Japonii dosłownie jednym z głównych obszarów zastosowania siły i realizacji gospodarczej. Produkcja na rzecz armii została praktycznie w całości wyeliminowana, ale dzięki przemysłowi samochodowemu, możliwe stało się tworzenie zarówno miejsc pracy, jak i produktu, który szybko osiągnął poziom i jakość, jaka na całym świecie stały się powszechnie znane i szanowane. Obecnie oferta modeli Subaru nie jest obszerna, ale nadal kojarzy się z solidnością i doskonałym napędem na cztery koła.

Co oznacza logo Subaru? Jaka jest jego historia?

Subaru było pierwszą firmą motoryzacyjną, która użyła japońskiego słowa do stworzenia swojej nazwy. Słowo Subaru można przetłumaczyć z japońskiego jako „zjednoczenie”, a także Plejady, czyli grupę sześciu gwiazd w gwiazdozbiorze Byka. Warto również zaznaczyć, że logo Subaru zawsze opierało się na nazwie marki i od samego początku przedstawiało sześć gwiazdek, chociaż palety kolorów i wykonanie zmieniały się bardzo często.

Symbolika logo to widoczne Plejady (6 gwiazdek), czyli 6 firm połączonych w Fuji Heavy Industries, które faktycznie stały się firmą-matką marki. Niebieskie tło pełni jednocześnie funkcje symbolicznego „nieba” i „morza”. Symbolizuje to odbicie gwiazd w wodzie morskiej, co czyni je bardziej „dostępnymi”, jak mówi jedno z popularnych japońskich powiedzeń o konieczności wyznaczania ambitnych, ale osiągalnych celów. Jeśli chodzi o łączenie gwiazd na logo w parach, oznacza to zarówno współpracę z partnerami firmy, jak i współpracę z klientami.

Subaru Logo (1953 – 1980)

Pierwsza wersja loga stworzonego dla firmy w 1953 roku została narysowana w monochromatyczny sposób, z ostrymi czteroramiennymi gwiazdami zamkniętymi w cienkiej, ale wyraźnej poziomo zorientowanej owalnej ramie. Co ciekawe, już w 1953 roku wprowadzono niezwykle innowacyjną, jak na ówczesne czasy, trójwymiarową wersję monochromatycznej „gwieździstej odznaki”. Logo zostało wykonane w błyszczącym metalu, ze srebrnymi gradientami i grubszymi liniami wszystkich elementów. Ta odznaka została umieszczona na maskach samochodów Subaru i wyglądała świetnie na każdym możliwym kolorze tła.

Logo Subaru (1953 – 1958)

Pod koniec lat 50. XX wieku zdecydowano się na zastosowanie złotego owalu z sześcioma gwiazdami w podobnym układzie, zaś na przełomie lat 60. i 70. logo marki stało się bardziej kolorowe i zróżnicowane – zastosowano srebrną ramkę i gwiazdy tego samego koloru, umieszczone na czerwonym tle. Nowa paleta kolorów miała odzwierciedlać pasję marki do postępu i ruchu.

Logo Subaru (1958 – 1959)
Logo Subaru (1959 – 1970)

Po kilku dalszych zmianach, w 1980 roku logo Subaru, wróciło niemal do korzeni i wyglądało prawie tak samo jak to, którego firma używała w 1950 roku, ale ze skróconymi liniami gwiazd i wydłużoną owalną ramą. Kolejną różnicą były kontury elementów – srebrne obszerne linie odznaki miały widoczny czarny kontur, który dodał poczucia pewności siebie i profesjonalizmu identyfikacji wizualnej Subaru.

Logo Subaru (1970 – 1980)

Logo Subaru zaczęło przypominać to, co widzimy obecnie dopiero po 1980. Emblemat składał się z tego samego owalu z gwiazdami, ale paleta kolorów została zmieniona. Srebrne gwiazdy zostały umieszczone na ciemnoniebieskim tle.

Logo Subaru (1980 – 2003)

Logo Subaru zostało ponownie zmodernizowane w 1999 roku. Owalny kształt stał się szerszy i wygląda mocniej, kolor tła ma gradientowe odcienie, co dodaje trójwymiarowy efekt do emblematu. Gwiazdy są wykonywane w czystszych i odważniejszych liniach, a także w owalnym zarysie.

Logo Subaru (od 2003 r.)

 

Jak logo Subaru wygląda obecnie?

Przeprojektowanie z 2003 roku dodaje znak słowny do emblematu Subaru. Wszystkie wielkie litery tabliczki znamionowej są wykonane w tradycyjnym kroju bezszeryfowym i mają czarny kolor. Główne logo marki zostało delikatnie wygładzone i unowocześnione – podkreślono trójwymiarowość owalnej ramy oraz gwiazd, które wydają się bardziej płynne, niemal jak z płynnego metalu.

Obecne logo Subaru

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji