LogotypyLogo Nissan: jak wygląda logo popularnej japońskiej marki?

Logo Nissan: jak wygląda logo popularnej japońskiej marki?

Logo marki Nissan nie jest skomplikowane, dzięki czemu jest bardzo łatwo rozpoznawalne i czytelne. Jak wygląda logo Nissana?

Krótka historia marki Nissan

Nissan to międzynarodowa firma, która została założona w 1933 roku w Japonii. Dziś to szósty co do wielkości producent samochodów na świecie i jeden z największych producentów „elektryków”. Nazwę firmy, Nissan, można przetłumaczyć z japońskiego jako „produkt słońca” lub „narodziny słońca” („ni” oznacza „słońce”, a „ssan” oznacza „narodziny” lub „produkt”). Identyfikacja wizualna marki zawsze była dobrym odzwierciedleniem znaczenia nazwy.

Jak wygląda logo Nissan?

Logo Nissana zmieniało się od początku istnienia marki wielokrotnie, choć zawsze zawierało w sobie logotyp „Nissan”. Pierwsze logo Nissana z 1933 roku zawierało kultowy emblemat w czerwonej, niebieskiej i białej palecie kolorów, gdzie symbol słońca, okrąg, był w kolorze czerwonym, z niebieskim prostokątem na pierwszym planie i białym napisem wewnątrz. Znak słowny napisany wielkimi literami został wykonany pogrubionym, mocnym krojem pisma, z łagodnymi zaokrągleniami, dzięki czemu nazwa marki jest łagodna, ale dobrze widoczna oraz solidna.

Logo Nissan (1933 – 1940)

W 1940 roku marka eksperymentowała z kształtem swojego logo. W tym okresie logo Nissana zawierało oryginalną figurę geometryczną z 6 kątami, z których cztery były zaokrąglone, a dwa, w górnej części logo, były ostre. Znak słowny został wykonany w przyjaznym i dynamicznym ręcznie rysowanym kroju pisma z gładkimi liniami i powiększoną literą „A”. Krawędzie liter „S” zostały podcięte, co dodatkowo urozmaiciło cały emblemat. Paleta kolorów zawierała czerwony jako główny kolor z ramką i napisami w kolorze białym. Emblemat „wschodzącego słońca” został umieszczony nad znakiem słownym, wyprofilowany drobnymi białymi liniami.

Logo Nissan (1940 – 1950)

Na początku 1950 roku marka uprościła swoje logo, używając prostokątnego tła z wielkimi literami. Paleta kolorów pozostała czerwona i biała, podczas gdy czcionka stała się mocniejsza, a litery – większe. Czerwony prostokąt miał zaokrąglone kąty i białą ramę, dzięki czemu wyglądał miękko i stylowo.

Logo Nissan (1950 – 1959)

Nowe logo Nissana na rok 1959 zostało oparte na poprzedniej wersji, ale napis stał się bardziej kanciasty, nieco wystający poza obrys tła, które tym razem nie miało żadnej ramki. Ostre i proste linie kroju pisma miały być odzwierciedleniem postępu i siły marki.

Logo Nissan (1959 – 1960)

Logo Nissana z 1960 roku zdecydowanie się zmieniło. Zawierało logotyp napisany pismem odręcznym, mocną kursywą i z ostrymi liniami. Wyglądał nowocześnie i elegancko. Znak słowny został wykonywany na czerwono na białym tle. Wówczas była to minimalistyczna i wyrafinowana identyfikacja wizualna, która wyróżniała się spośród innych logo konkurencji. Po umieszczeniu na samochodach znak słowny był srebrny, co dodatkowo miało podnosić prestiż marki.

Logo Nissan (1960 – 1967)

Firma starała się znaleźć idealną równowagę dla znaku słownego i przeprowadziła 3-letni eksperyment z kursywą z zaokrąglonym krojem pisma, który został uzupełniony brązową paletą kolorów. Logo w tej postaci było używane dość krótko.

Logo Nissan (1967 – 1970)

W 1970 roku Nissan przywraca prostokątną ramę. Znak słowny jest ponownie napisany wielkimi literami, z tradycyjną czcionką szeryfową. Cienka i prosta linia liter sprawia, że logo wygląda czysto i schludnie, stało się nowoczesne i przywoływało poczucie technologicznie skoncentrowanego podejścia.

Logo Nissan (1970 – 1983)

W 1983 roku marka postanowiła wrócić do swoich korzeni. Dziedzictwo Nissana ponownie było celebrowane w „nowym-starym” logo, które zawierało kultowy emblemat i znak słowny umieszczony w prostokącie obok. Napis stał się pewny i mocny, niestandardowy krój pisma sprawił, że logo stało się już wówczas mocno rozpoznawalne i zdaniem wielu miłośników motoryzacji, było najlepszą wersją w historii.

Logo Nissan (1983 – 2001)

Logo Nissana z 2001 roku zostało oparte na poprzedniej wersji, przedstawiającej wschodzące słońce, ale w nowej wówczas wersji stało się bardziej minimalistyczne i eleganckie. Postanowiono porzucić tradycyjne barwy na rzecz srebrnej palety kolorów z gradientem.

Logo Nissan (2001 – 2020)

Logo, wprowadzone przez Nissana w 2020 roku, to bardzo minimalistyczna wersja, wykonana w płaskiej monochromatyczności i powtarzająca kształt kultowego emblematu, ale w nowoczesny sposób. Czarny napis pisany wielką literą jest umieszczony między dwoma łukami, tworzącymi rozpoznawalne okrągłe logo Nissana. Końce łuków są zaostrzone, dzięki czemu dwie części wyglądają trochę jak podkowy i dodają całości lekkości i elegancji.

Logo Nissan (2020 – obecnie)
Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji