LogotypyLogo Hyundai – jak zmieniało się logo koreańskiej marki?

Logo Hyundai – jak zmieniało się logo koreańskiej marki?

Logo marki Hyundai nie zmieniało się zbyt często, a obecną formę osiągnęło stosunkowo niedawno. Jak zmieniało się logo Hyundai?

Krótka historia marki Hyundai

Hyundai (lub Hyundai Motor Company) to nazwa słynnego koreańskiego producenta samochodów, który został założony w 1967 roku i z czasem stał się jednym z największych azjatyckich producentów aut. Oprócz popularnych i luksusowych (ale dostępnych tylko na wybranych rynkach) samochodów, Hyundai produkuje również silniki i części samochodowe, które są używane przez wiele innych marek na całym świecie. Marka na rynku europejskim zadebiutowała stosunkowo niedawno i początkowo nie była postrzegana zbyt dobrze. W ostatnich dwóch dekadach sytuacja zmieniła się jednak diametralnie i obecnie Hyundai bez problemu konkuruje z największymi producentami na rynku.

Jak zmieniało się logo Hyundai?

Jedną z najciekawszych emblematów samochodowych jest ten, który Hyundai przyjął na początku 1990 roku. Na pierwszy rzut oka logo marki to pochylona litera H, która została zamknięta w owalnej ramce. Ideą emblematu był jednak stylizowany rysunek dwóch osób ściskających dłonie. Sylwetki klienta i sprzedawcy, pokazujące ich zadowolenie z transakcji, złożyły się na kultowe „H”. Chociaż przed logo, które wszyscy znamy dzisiaj, firma używała innych znaków.

Logo Hyundai (1969 – 1970)

Emblemat stworzony dla koreańskiej marki w 1969 roku zawierał monochromatyczną kompozycję, w której monogram „HD” w niestandardowym kroju pisma został umieszczony w trapezie z zaokrąglonymi górnymi rogami i zaostrzonymi dolnymi. Prawe górne ramię litery „H” było wydłużone i wygięty w prawo. Obraz został umieszczony na białym tle i zawierał cienką czarną okrągłą ramkę.

Logo Hyundai (1970 – 1978)

Abstrakcyjny kontur samochodu z napisem „HD” został nieco dopracowany w 1970 roku. Oba elementy stały się mniejsze, a okrągła rama została zmieniona na poziomo rozciągnięty owal.

Logo Hyundai (1978 – 1992)

W 1978 roku Hyundai całkowicie zmienił koncepcję swojej identyfikacji wizualnej, tworząc nowe logo w intensywnym kolorze. Gładkie linie początkowej wersji symbolu HD zostały przestawione na prostą geometrię. Znak zawierał poziomo umieszczony prostokąt z pogrubionym niebieskim napisem „HD” po lewej stronie i nazwą firmy zapisaną w języku koreańskim, która była umieszczona po prawej stronie od monogramu. Niebiesko-biała kolorystyka sprawiła, że logo stało się bardziej rozpoznawalne, a jego proste kształty miały reprezentować profesjonalizm i niezawodność.

Logo Hyundai (1990 – obecnie)

Pierwsza wersja kultowego logo Hyundaia, które wszyscy znamy dzisiaj, pojawiła się w 1990 roku i jest nadal używana przez markę. Firma postanowiła wziąć elementy ze wszystkich poprzednich projektów i połączyć je w jedno. Nowe logo miało owalny kształt ramy i skośną pogrubioną literę „H”. Paleta kolorów pozostała taka sama – niebieska i biała, ale odcień niebieskiego stał się głębszy i ciemniejszy.

Logo Hyundai (2011 – 2017)

W 2011 roku Hyundai zdecydował się na trójwymiarowość i zaczął używać obszernego srebrnego emblematu zamiast płaskiego niebieskiego. Linie pozostały nietknięte, podobnie jak logotyp, ale dzięki zastosowaniu gradientowego błyszczącego metalicznego odcienia, cały obraz wyglądał bardziej przewiewnie i świeżo. Ta wersja logo pozostała w oficjalnym użyciu tylko przez sześć lat.

Logo Hyundai (2003 – obecnie)

Obecnie stosowane logo powstało w 2003 roku. Gładkiemu eleganckiemu emblematowi Hyundaia towarzyszy nowoczesny i stylowy logotyp. Został zapisany wielkimi literami niestandardowego bezszeryfowego kroju pisma. Znaki mają czyste linie, a ich niektóre narożniki zaokrąglono. Litera „N” w znaku słownym jest jedyną małą literą, ale ma taki sam rozmiar jak sąsiednie wielkie litery.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji