LogotypyLogo Alpina: co oznacza logo marki kojarzącej się z BMW?

Logo Alpina: co oznacza logo marki kojarzącej się z BMW?

Niemiecka marka Alpina kojarzy się ze zmodyfikowanymi modelami BMW, które oferują świetne osiągi, jakość wykonania i komfort jazdy. Jak wygląda logo Alpina?

Krótka historia marki Alpina

Alpina to niemiecka firma, którą założono w 1965 r. Ma siedzibę w Buchloe w Bawarii. Zajmuje się tuningiem i daleko idącymi modyfikacjami modeli z oferty BMW. Należy jednak zaznaczyć, że samochody oferowane przez markę Alpina mają własny numer VIN (nadany przez BMW numer nadwozia jest przekreślany) i są traktowane jako pełnoprawne, nowe i odrębne modele. Można więc powiedzieć, że są to samochody bazujące na BMW, a nie BMW tylko po drobnych modyfikacjach. Co ciekawe, produkcja odbywa się w fabrykach BMW. Inaczej wygląda także nazewnictwo – przykładowy model to Alpina B5 Biturbo Touring.

Wygląd i opis logo Alpina

Heraldyczny kształt odznaki podkreśla przywiązanie Alpiny do tradycji. Jednocześnie nowoczesne rozwiązania projektowe w połączeniu z trójwymiarowym efektem obrazują chęć dążenia z duchem czasu i stosowania nowych technologii. Firma jest zaangażowana w poprawę osiągów samochodów BMW i wprowadzanie ich na rynek pod swoją marką, zastępując tradycyjny symbol BMW swoim emblematem.

Napis jest widoczny dzięki wielkim literom. Mimo to jakość jego czytelności jest zmniejszona z powodu dysproporcji: znaki są rozciągnięte poziomo i wyrównane do łuku. Sytuację poprawia fakt, że projektanci użyli czcionki bezszeryfowej. Nawiasem mówiąc, szerokość linii w słowie w przybliżeniu pokrywa się z grubością srebrzystych pierścieni graniczących z ramą na godle.

W niektórych przypadkach srebro można zastąpić białym, aby ułatwić drukowanie np. materiałów marketingowych. Paleta zawiera również inne kolory: klasyczną czerń (u góry – z czarno-szarym gradientem), czerwień i błękit. Dwa ostatnie są przedstawione w raczej ciemnych odcieniach i dzielą tarczę na równe części. Godło wewnątrz jest podobne do klasycznego herbu; chociaż z elementów heraldycznych jest tylko tarcza. Ma nieregularny kształt, w tym ostry narożnik na dole i dwa grzbiety na krawędziach. Tarcza jest pionowo podzielona na dwa równe segmenty: czerwony (po lewej) i ciemnoniebieski (po prawej) – między nimi biegnie cienki czarny pasek, który łączy się z konturem tego samego koloru.

Czerwona połowa przedstawia podwójny gaźnik Weber, pierwszy projekt Alpiny dla BMW. A po prawej stronie znajduje się wał korbowy, kolejny szczegół, który pozwala na zwiększenie mocy silników BMW. Logo pojawiło się w 1967 roku, dwa lata po założeniu firmy.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji