NowościPremieryNowy Lexus LM – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Lexus LM – oficjalne zdjęcia i informacje

Dziś miała miejsce światowa premiera nowego Lexusa LM. Model ten jest luksusowym minivanem, który jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży w Europie. Dowiedz się więcej o tym aucie.

Lexus postanowił rozszerzyć swoją europejską ofertę w dość nieoczekiwanym kierunku. Japoński producent zamierza bowiem dołączyć do rywalizacji w segmencie minivanów, a na celownik bierze Mercedesa klasy V oraz Volkswagena Multivan. Opisywany model zadebiutuje na rynku jesienią tego roku. Oto najważniejsze informacje na temat Lexusa LM.

Lexus LM (2024)

Lexus LM (2024) – nadwozie, wymiary

Nowy Lexus LM mierzy 513,0 cm długości, 189,0 cm szerokości i 194,5 cm wysokości, a odległość między osiami wynosi równe 300,0 cm. Auto wyróżnia się awangardową jak na minivana stylistyką. Z przodu uwagę zwraca przede wszystkim masywny grill o nietypowym wykończeniu, natomiast z boku nadwozia uwagę przykuwają wyraźne, głębokie przetłoczenia. Na tym tle tył prezentuje się nieco skromniej, ale i tu nie brakuje ciekawych detali w postaci chociażby tylnych lamp połączonych pasem świetlnym. Samochód może poruszać się na 17- lub 19-calowych felgach.

Lexus LM (2024)

Lexus LM (2024) – wnętrze, bagażnik

Atrakcyjne opakowanie jest tylko preludium do tego, co czeka w środku. Kabina Lexusa LM została zaprojektowana według założeń ma być tak komfortowa, jak domowy salon, a zarazem oferować funkcjonalność mobilnego biura. Klienci będą mieli do wyboru dwie konfiguracje wnętrza – z czterema lub siedmioma miejscami.

Wariant czteromiejscowy zapewnia najbardziej luksusowe warunki. Z tyłu zamontowano dwa obszerne, indywidualne fotele niczym w prywatnym odrzutowcu. Oba rzędy siedzeń oddziela specjalna przegroda, w której zabudowano 48-calowy wyświetlacz HD. Ma on trzy tryby wyświetlania – pełnoekranowy, kinowy oraz ekran podzielony na dwie połowy z oddzielnymi zestawami słuchawkowymi dla prawego i lewego fotela. Do dyspozycji jest też 23-głośnikowy system audio Mark Levinson 3D Surround Sound. W odmianie siedmiomiejscowej najbardziej uprzywilejowane są osoby jadące w środkowym rzędzie – mają dwa osobne fotele i najwięcej miejsca na nogi. W trzecim rzędzie znajdziemy składaną kanapę, którą można złożyć, aby uzyskać większą przestrzeń bagażową.

Lexus LM (2024)

Warto przyjrzeć się bliżej samym fotelom. Zostały one skonstruowane tak, by zminimalizować kołysanie się głów pasażerów, a także zredukowano nieprzyjemne wibracje. Kształt siedzeń zapewnia wygodną i ergonomiczną pozycję, pewnie podtrzymując ciało. Boczki foteli pomagają utrzymać prostą sylwetkę, co ogranicza garbienie się pasażera. Duży nacisk postawiono również na wyciszenie kabiny, w czym pomaga system Active Noise Control, który podczas jazdy emituje przez głośniki fale dźwiękowe w przeciwnych fazach, redukując gromadzenie się hałasu o niskiej częstotliwości.

Lexus LM (2024)

Lexus LM w topowej, czteromiejscowej wersji jest wyposażony w rozbudowany układ klimatyzacji Lexus Climate Concierge, który monitoruje temperaturę ciała pasażerów oraz otoczenia i na tej podstawie dobiera ustawienia. Co więcej, pozwala nawet dobrać inną temperaturę dla różnych części ciała – głowy, klatki piersiowej, ud i stóp. W centralnej części dachu zainstalowano konsolę z panelem sterowania, schowkiem na niewielkie przedmioty oraz czujnikami monitorującymi temperaturę. Została tak umiejscowienie, aby udało się zachować dużą przestrzeń nad głowami pasażerów.

Lexus LM (2024)

Choć wnętrze Lexusa LM jest skupione przede wszystkim na osobach podróżujących w drugim rzędzie siedzeń, to kierowca też nie powinien narzekać na warunki pracy. Minimalistyczny kokpit z odpowiednio rozmieszczonymi instrumentami nie rozprasza uwagi i pozwala skupić się na drodze. Dodatkowe udogodnienie stanowią m.in. cyfrowe lusterko wsteczne oraz system kamer panoramicznych 360 stopni.

Lexus LM (2024) – silniki

Minivan Lexusa będzie oferowany w Europie w jednej wersji silnikowej. Wariant LM 350h korzysta z napędu hybrydowego, na który składają się 2,5-litrowy silnik benzynowy oraz jednostka elektryczna. Moc systemowa tego układu wynosi 250 KM, a maksymalny moment obrotowy to 239 Nm. Standardem będą bezstopniowa przekładnia e-CVT oraz inteligentny napęd na cztery koła E-FOUR, który może rozdzielać siłę napędową między przednią a tylną osią w proporcjach od 100:0 do 20:80, aby zagwarantować optymalną przyczepność w każdych warunkach.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji