LEXUS IS F II 5.0 V8 423KM 8AT WE3422N 12-2008

Zaskakująco solidne auto, ale bardziej dla indywidualistów niż dla rodzin z dziećmi. Adekwatną dla marki Lexus niezawodność zapewnią wyłącznie odmiany benzynowe. Co o Lexusie IS II sądzą jego użytkownicy?

Podobnie jak pozostali przedstawiciele sedanów klasy średniej marek premium, Lexus IS nigdy nie uchodził za nadzwyczaj przestronne auto. Mało tego, więcej miejsca w środku uświadczymy w niejednym kompakcie. To poniekąd wina ciekawego designu, który marka kultywuje już od pierwszej generacji IS-a, czyli od ponad 20 lat. By przyciągnąć klientów, Lexus zdecydował się na produkcję tego modelu z silnikiem Diesla. Owa jednostka okazała się piętą achillesową drugiego wcielenia IS-a, a w dodatku mizernie wypadała pod kątem oszczędności na spalaniu. W gamie zabrakło odmiany hybrydowej, za to znalazło się miejsce na topowego IS-a F o mocy aż 423 KM. Miłośnicy solidnych „benzyniaków” będą w siódmym niebie, bowiem Lexus tym razem zaproponował dwie mocne jednostki V6 o pojemności 2.5 oraz 3.5. Ta ostatnia po liftingu łączyła się nawet z napędem 4×4. Ową modernizację przeprowadzono z kolei w 2010 roku. Odświeżone Lexusy otrzymały światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz nowości w wyposażeniu, np. seryjne gniazdo USB we wnętrzu.

LEXUS IS 250 II 2.5 V6 208KM 6AT WE4816F 02-2006
Lexus IS II mierzy zaledwie 458 cm, ale ma większy rozstaw osi od Toyoty Avensis (273 cm wobec 270 cm).

Kupując Lexusa oczekuje się niezawodności. Jaką wersję silnikową IS-a wybrać, by cieszyć się spokojną i przyjemną eksploatacją? O tym w dalszej części materiału.

Używany Lexus IS II – wnętrze

Nawet w podstawowych wariantach IS-a można liczyć na więcej niż przyzwoity poziom wyposażenia oraz wykończenie na miarę klasy premium. Kierowca i pasażer przodu zajmują miejsca na wygodnych fotelach, przeważnie skórzanych z pełną elektryczną regulacją. W niektórych autach można liczyć również na podgrzewanie i wentylację. Widoczność, przynajmniej z przodu, wypada nieźle, choć pasażerowie z tyłu mogą odczuć klaustrofobiczne wrażenie ze sprawą malutkich okien, zwężających się do słupka C. W dodatku ilość miejsca zdecydowanie nie rozpieszcza. Bagażnik sedana ma zaledwie 380 l. Skutecznie zmniejszają go rozbudowane nadkola, ale przynajmniej nie przygnieciemy pakunków zawiasami klapy (są zakryte). Niestety, nie przewidziano możliwości złożenia kanapy. Lexusa IS-a II nie oferowano jako kombi.

Używany Lexus IS II – silniki

Tylko jeden silnik w IS-ie II ma cztery cylindry: to 2.2-litrowy diesel o mocy 177 KM (IS 220d) lub 150 KM (wprowadzony w 2010 r. IS 200d). To jednostka z filtrem cząstek stałych, montowana również w niektórych Toyotach (Avensis III, RAV4 III). Niestety, także w Lexusie sprawia ona problemy z uszczelkami pod głowicą i układem wtryskowym, dopiero po modernizacji (2010 r.) sytuacja się nieco uspokoiła. Benzynowe Lexusy IS to wyłącznie V6 (2.5 oraz 3.5) lub V8 w 423-konnym IS-ie F. Odmiany 6-cylindrowe z kolei słyną z trwałości, pod warunkiem że nie jeżdżą na LPG (mają wtrysk bezpośredni). Tylko do silników benzynowych przewidziano możliwość zespolenia z napędem na cztery koła. Z kolei Diesla nie można było nawet kupić z „automatem”.

LEXUS IS 250 II 2.5 V6 208KM 6AT WE4816F 02-2006
2,5-litrowy silnik V6 zapewnia IS-owi świetne osiągi (8,1 s do 100 km/h) i umiarkowane spalanie w granicach 10 l/100 km.

Używany Lexus IS II – opinie użytkowników

 Zalety 

„W ciągu jednej chwili samochód zmienia się w pełne mocy sportowe auto. Świetne połączenie”.

„Auto niezawodne, nic nie chce się zepsuć. Serwis jest drogi, ale obsługi inni powinni uczyć się od Lexusa”.

„Środek ciężkości i stabilność to atut tego auta. Świetnie trzyma się drogi, również przy dużych prędkościach.”

„Niezniszczalne silniki benzynowe. Brak turbiny daje dodatkowy spokój o ewentualne awarie.”

„Automat spisuje się bardzo dobrze – nie szarpie, jest płynny i szybki.”

 Wady 

„Ręczna skrzynia biegów to chyba najsłabszy z elementów tego samochodu. Jest toporna i hałaśliwa i nie lubi szybko przełączać biegów.”

„Design tutaj przyćmił funkcjonalność i w efekcie linia okien jest wysoko, a same okna stosunkowo małe.”

„Samochód mimo segmentu D ma mało miejsca, zwłaszcza na tylnej kanapie.”

„Dostęp do części jest ograniczony poza ASO, a te są często sprowadzane z Japonii. Auto bardzo wrażliwe na zamienniki.”

Używany Lexus IS II – awaryjność, typowe usterki

Wysokoprężne Lexusy z pierwszych lat produkcji borykają się z poważną wadą konstrukcyjną silnika 2.2 D-CAT. W bloku pojawiają się mikropęknięcia, poprzez które do cylindrów dostaje się płyn chłodniczy. Skutek: wypalona uszczelka pod głowicą. Na szczęście w ogłoszeniach można spotkać auta mające już wymianę silnika za sobą. To jednak nie wszystko: zapycha się filtr DPF, trwałością nie grzeszą również wtryskiwacze Denso (regenerowany: ok. 1500 zł), koło dwumasowe (komplet ze sprzęgłem: 4-5 tys. zł) i pompy wody (także w autach benzynowych). Zdarzają się przypadki nieprecyzyjnego działania skrzyń manualnych (awarie łożysk) i wycia dyferencjałów oraz usterki układu hamulcowego (głównie zapiekają się tłoczki).

LEXUS IS 220d II 2.2d 177KM 6MT WE0813M 01-2008
Lexusy IS z manualnymi skrzyniami stanowią ok. połowę rynkowej oferty. Za trwalszy uchodzi jednak „automat”.

Używany Lexus IS II – sytuacja rynkowa

Najtańsze IS-y 220d kosztują nawet mniej niż 20 tys. zł, benzynowe – o 10 tys. zł więcej. Zadbane auta to przedział 30-40 tys. zł, powyżej tej kwoty można „zapolować” na samochód poliftowy. Sporadycznie trafiają się sprowadzone Lexusy IS C, czyli nieoferowane w Europie coupe-cabrio. IS-y F rządzą się swoimi prawami: trzeba na nie wydać minimum 100 tys. zł.

Używany Lexus IS II – PODSUMOWANIE

W tym niedużym Lexusie rzadko coś się psuje, ale trzeba się przygotować na spore wydatki spowodowane mniejszą niż w autach niemieckich dostępnością zamienników. Serwis także nie jest tani, ale użytkownicy chwalą jego rzetelność i kompetencje. Benzynowe Lexusy w świetnym stanie sprzedają się na pniu, nawet jeśli dużo kosztują (a zwykle tak jest). Niskie ceny wyjściowe diesli wręcz odpychają niż zachęcają do zakupu.

Lexus IS II – wymiary, pojemność bagażnika
Dł./szer./wys. 457/180/143 cm
Rozstaw osi 273 cm
Pojemność bagażnika 378 l
Lexus IS II – dane techniczne, osiągi, spalanie
Silnik IS 250 IS 350 IS F IS 200d IS 220d
Pojemność 2500 cm³ 3456 cm³ 4969 cm³ 2231 cm³ 2231 cm³
Paliwo benz. benz. benz. turbodiesel turbodiesel
Maks. moc 208 KM 310 KM 423 KM 150 KM 177 KM
Maks. moment 252 Nm 376 Nm 505 Nm 340 Nm 400 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,0 s 5,6 s 4,8 s 10,2 s 8,9 s
Prędkość maks. 210 km/h 229 km/h 270 km/h 205 km/h 220 km/h
Śr. zużycie paliwa 9,3 l/100 km 10,0 l/100 km 11,4 l/100 km 5,1 l/100 km 5,5 l/100 km

Lexus IS II – oceny użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność

Lexus IS II – galeria

Oceń ten wpis
[Głosów: 11 Średnia: 4.6]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here