Suzuki Hayabusa 2021

Hayabusa stała się ikoną w dniu premiery w 1999 r. Flagowy motocykl był pierwszym seryjnie produkowanym jednośladem, który złamał magiczną barierę 300 km/h. Co oferuje Hayabusa III?

Nie będzie przesadą stwierdzenie, że w świecie jednośladów Suzuki Hayabusa jest tym, czym Bugatti Veyron wśród aut. Maszyna z Hamamatsu szokowała mocą, momentem obrotowym wyższym, niż mogły zaoferować supersportowe maszyny, osiągami i stylizacją, którą w pełni podporządkowano aspektom aerodynamicznym. Złamanie bariery 300 km/h ukróciło wyścig zbrojeń. Producenci jednośladów zaczęli hurtowo stosować limitery interweniujące przy 299 km/h.

Nowe Suzuki Hayabusa 2021Po latach przyszedł czas na trzecią odsłonę Hayabusy. Podtrzymuje ona tradycję. Wygląd nie uległ drastycznym zmianom. Raczej można mówić o ewolucji. Także silnik o pojemności 1340 cm³ został udoskonalony, a nie zmieniony. Rozwija 190 KM i 150 Nm. Nie ma więc mowy o progresie. Z drugiej jednak strony bardziej płynne oddawanie sił napędowych oraz ich przyrost w średnim zakresie obrotów czyni jazdę sprawniejszą i bardziej przyjemną. W razie potrzeby rozpędzanie do 100 km/h jest kwestią 3,2 s, a 0-200 km/h – jedynie 6,8 s. Deklarowane średnie zużycie paliwa nie przekracza 7 l/100 km.

Bardziej rozbudowana elektronika ułatwia kontrolowanie pracy zespołu napędowego. Suzuki Drive Mode Selector Alpha (SDMS-α), czyli przełącznik trybu jazdy pozwala na wybranie jednego z trzech fabrycznych lub trzech indywidualnie ustawianych trybów. Motion Track Traction Control System to 10-stopniowa kontrola trakcji z możliwością wyłączenia. Hayabusa otrzymała też 3-stopniowy przełącznik mocy silnika, dwukierunkowy quickshifter, który pozwala na zmienianie biegów bez używania sprzęgła, przeciwdziałający podnoszeniu przedniego koła Anti-lift Control System, a nawet trójstopniową procedurę startową.

Komfort jazdy podniosły m.in. zamontowane o 12 mm bliżej jeźdźca połówki kierownicy, tempomat, asystenci ruszania i zjazdu, czy kombinowany układ hamulcowy, który po naciśnięciu klamki aktywuje też tylny hamulec.Nowe Suzuki Hayabusa

Trzecia odsłona Hayabusy kosztuje 84 900 zł. Motocykl jest produkowany w japońskiej fabryce w Hamamatsu. Dostawy pierwszych egzemplarzy do salonów rozpoczną się na początku kwietnia tego roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here