OponyKtóre opony wielosezonowe są najlepsze?

Które opony wielosezonowe są najlepsze?

Na ogumienie wielosezonowe decyduje się coraz więcej kierowców. Jakie opony całoroczne wybrać, by czuć się bezpiecznie?

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wśród kierowców w centralnej Europie wykształcił się nowy trend. Właściciele samochodów rezygnują ze stosowania opon zimowych i letnich zastępując je całorocznymi. Sprzedaż opon wielosezonowych z roku na rok wzrasta, a do zalet takiego rozwiązania przekonuje się coraz więcej kierowców. Nic dziwnego. Współczesne ogumienie całoroczne dzięki zaawansowanym technologicznie mieszankom umożliwia bezpieczne podróżowanie we wszystkich warunkach. Dzięki takiemu rozwiązaniu właściciele aut nie muszą tracić czasu i pieniędzy na sezonowe wymiany, a dodatkowo odpada im problem przechowywania opon.

Rynek ogumienia wielosezonowego stale się rozwija, coraz więcej firm produkuje opony całoroczne, a na polskim rynku obecnie dostępnych jest ponad 30 produktów tego typu. Jednak wielu kierowców zastanawia się, które opony wybrać do swojego samochodu. I tu należy sobie uświadomić, że zwłaszcza w przypadku opon całorocznych, w większości przypadków powinno się je dobierać do warunków, w których będą eksploatowane, a nie do auta.

Jakie opony wielosezonowe wybrać?

Decydując się na kupno konkretnych opon, warto wybierać produkty sprawdzonych firm, które dobrze wypadają w testach. Warto wiedzieć, że wyprodukowanie dobrej opony wielosezonowej wymaga ogromnego doświadczenia i zaplecza badawczo-rozwojowego, a to posiadają tylko największe koncerny, takie jak m.in. Continental, Goodyear czy Michelin. Jednak nawet pomiędzy markami premium właściwości ogumienia całorocznego różnią się w zależności od warunków, w jakich są one eksploatowane. Niezwykle trudną sztuką jest wyprodukowanie opony, która będzie równie dobra we wszystkich warunkach – zapewni przyczepność na śniegu i mokrym asfalcie, a na suchym nie zużyje się przedwcześnie. Z przeprowadzanych przez europejskie magazyny testów wynika, że najlepiej udało się to Continentalowi. Model AllSeasonContact jest obecnie najlepiej zbilansowaną oponą zapewniającą równy poziom bezpieczeństwa we wszystkich warunkach. Dla porównania Goodyear Vector 4 Seasons ma lepsze właściwości na śniegu, jednak gorzej wypada na asfalcie. Z kolei Bridgestone Weather Control A005 charakteryzuje się znakomitymi osiągami na suchym i mokrym asfalcie, ale jego wyniki na śniegu są słabe.

Przeczytaj więcej na temat opon wielosezonowych w naszym najnowszym teście:

Test 7 opon całorocznych w rozmiarze 205/55 R16

A co z tańszymi markami? W sprzedaży dostępnych jest wiele modeli segmentu budżetowego i średniego, a sporo z nich to produkty dalekowschodnie. Na dodatek większość z nich nie brała udziału w testach. Kierowcy chcący kupić tańsze opony wielosezonowe nie powinni eksperymentować. Tu warto wybrać produkty marek należących do dużych koncernów. Szukając oszczędności można zdecydować się m.in. na produkty marek Uniroyal (koncern Continental), Kleber (koncern Michelin) czy Fulda (koncern Goodyear).

Zobacz inne ciekawe artykuły na temat opon samochodowych

Czy warto kupić dedykowane opony z homologacją?

Kiedy obowiązuje gwarancja na ogumienie?

Jak odpowiednio zmienić rozmiar kół w naszym aucie?

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

4 KOMENTARZE

  1. Bez względu na markę opona powinna być dostosowana do parametrów auta. Ja np jeżdżę na całorocznych Geolandarach z Yokohamy. Jeździ się przede wszystkim pewnie bez względu na warunki. Druga sprawa to częstsza kontrola stanu opon. Na calorocznych robi się większe przebiegi w krótszym czasie, ale i tak pod względem ekonomicznym moim zdanie wypada lepiej niż podział letnie/zimowe.

  2. Od poprzedniego sezonu jestem zwolennikiem opon wielosezonowych. Racja, trzeba zrobić rozeznanie, nie ma dużo dobrych marek które oferują dobre sprawdzone rozwiązania. Ja jeżdżę od niedawna na w.drive od yokohama, przekonały mnie parametry i testy, np dobrej przyczepności, zobaczymy jak sobie poradzi w zimie, a ma być ostra zima w tym roku. Trzeba pomyśleć zawczasu.

  3. Teraz ja kupiłam opony Dębica, wszystkie koncerny Niemieckie i przede wszystkim Francuski Michelin odpadają, nie nabijajcie Putinowi karabinów

Skomentuj w1986 Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji