Usuwanie filtra sadzy DPF

W Polsce wycinanie filtrów sadzy jest nielegalne, jednak brakuje przepisów na skuteczne karanie użytkowników pojazdów z usuniętym DPF. Niebawem może ulec do zmianie.

Od kilkunastu lat diesle są wyposażane w filtry sadzy. Zapchane DPF są nierzadko wycinane, bo kierowcy chcą zaoszczędzić na ich regeneracji czy wymianie (chociaż obecnie zamienniki można dostać za kilkaset złotych).

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

Takie postępowanie nie jest dziełem przypadku. W Polsce nie działają bowiem przepisy pozwalające na ukrócenie tego procederu. Co prawda samo usuwanie DPF jest nielegalne, jednak pozbawiony filtra diesel ze sprawnym osprzętem z dużym zapasem przejdzie badanie techniczne, bo obowiązujące normy zadymienia ustanowiono przed laty.

Jak podaje PAP, Jadwiga Emilewicz zapowiedziała wprowadzenie „mocnych regulacji w zakresie wycinania filtrów DPF. Regulacja ma wprowadzić zarówno wzmożony monitoring i kontrolę samochodów na ulicach, ale także kontrolę tego, co dzieje się w stacjach kontroli pojazdów”. Wszystko po to, by samochody z wyciętym filtrem były eliminowane z ruchu lub w ogóle do niego dopuszczane.

Redakcja poleca: Awaryjne turbodiesle, które zrujnują portfel. Uważaj na nie!

Informację o dokręceniu śruby przekazano podczas konferencji poświęconej elektromobilności – polski rząd wykonał już pierwsze kroki w zakresie wsparcia nabywców aut elektrycznych, a przyszłości zapewne zostaną postawione kolejne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here