Kolejna marka żegna diesle. Szkoda, bo miała dobre silniki

Kolejna marka żegna diesle. Szkoda, bo miała dobre silniki

Nie wszystkie marki mogą pochwalić się udanymi turbodieslami. W szczególności dotyczy to japońskich firm. Od tej reguły jest jednak wyjątek.

Honda, bo o niej mowa, nie popełniła żadnych błędów wprowadzając na rynek kolejne generacje diesla o pojemności 2,2 litra, a później jednostkę 1.6 i-DTEC. Silniki te były oszczędne, kulturalne, a co ważne – bardzo trwałe.

HONDA Civic X Prestige 1.5T VTEC Turbo 182KM AT CVT WY3682X 02-2019
Ceny Hondy Civic z dieslem 1.6 i-DTEC startują z poziomu 79 400 zł. Decyzji o zakupie nie warto odwlekać. Czas japońskich diesli dobiega końca.

Presja na obniżenie emisji dwutlenku węgla, zmieniające się normy toksyczności oraz sposoby mierzenia składu i ilości spalin, a także zmieniające się preferencje klientów (przypomnijmy, że Honda jest bardzo mocna w Ameryce czy Azji, gdzie nikt nie myśli o dieslach) sprawiły, że koncern wkrótce zrezygnuje z jednostek wysokoprężnych. Serwis motor1.com powołując się na Reutersa podaje, że diesle definitywnie z nikną z oferty do 2021 r.

Redakcja poleca: Najlepsze nowoczesne diesle. Niezawodne turbodiesle w używanych autach

Do 2025 r. ma natomiast nastąpić elektryfikacja gamy modelowej. Proces już się zaczął. Nowa Honda CR-V jest oferowana także w hybrydowej wersji. Prototypowa Honda E zwiastuje natomiast nadejście w pełni elektrycznego samochodu. Lista marek, które odcięły się od diesli stale się wydłuża. Przypomnijmy, że są już na niej Toyota, Porsche, Lexus, a na etapie przejściowym jest m.in. Volvo.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

14 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji