Klasa średnia wg ADAC. Które limuzyny z 2011 roku psują się najmniej?

Klasa średnia wg ADAC. Które limuzyny z 2011 roku psują się najmniej?

Limuzyna lub kombi klasy średniej to odzwierciedlenie motoryzacyjnych marzeń większości kierowców. Czy w przeszło 8-letnich samochodach tego typu można liczyć na niską usterkowość?

Prestiżowe, komfortowe i… drogie. Samochody klasy średniej są obiektem westchnień sporej części kierowców, bowiem łączą przyzwoite osiągi ze sporą przestrzenią bagażową i podkreślają status właściciela. Budżet na auto zwykle nie pozwala rozejrzeć się za limuzyną z salonu, więc zainteresowani obierają za cel reprezentantów klasy średniej z drugiej ręki. Przeważnie wyszukują auta z roczników 2011 – to już wystarczający wiek, by „nabić” spory przebieg, a o to w komfortowej limuzynie nietrudno. Sytuacji nie poprawia zaawansowane wyposażenie większości samochodów klasy średniej. Liczne odbiorniki prądu szybko rozładowują akumulator, szybko „poddaje się” zawieszenie i osprzęt silnika. Nie dziwi zatem, że auta z tego segmentu uzyskały gorsze wyniki od samochodów małych i miejskich. Wypadły za to lepiej od kompaktów.

Jak ADAC określa niezawodność?

Dla każdego samochodu niemiecki automobilklub ADAC wylicza współczynnik niezawodności. Jest on wartością obrazującą liczbę wezwań pomocy drogowych (należących do ADAC) do konkretnego auta w odniesieniu do 1000 egzemplarzy zarejestrowanych w Niemczech. Z uwagi na konieczność wezwania assistance, są to awarie uniemożliwiające dalszą jazdę. Im mniejszy współczynnik, tym samochód uznawany jest za bardziej niezawodny. Pod tym linkiem odsyłamy do pełnego raportu na stronie ADAC, a tutaj – do materiału opublikowanego przez nas.

Przeczytaj również inne podobne zestawienia najmniej awaryjnych samochodów wg ADAC:

Oto 9 samochodów klasy średniej, które w ocenie ADAC sprawiają najmniej problemów użytkownikom.

najlepsze-auta-klasy-sredniej-wg-adac

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

3 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji