Nowy taryfikator mandatów wprowadzono niecały miesiąc temu, a już zdążył wzbudzić spore kontrowersje. Minister zapowiedział złagodzenie przepisów.

Od 28 kwietnia u naszych zachodnich sąsiadów obowiązuje nowy taryfikator mandatów. Surowsze kary dla kierowców w Niemczech mają przyczynić się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach. Nowelizacja przepisów dotyczyła m.in. zasad tworzenia „korytarza życia” (za ich złamanie grozi utrata prawa jazdy na miesiąc) oraz zakazu korzystania z aplikacji ostrzegających o fotoradarach i kontrolach drogowych. Słuszność tych regulacji nie budzi zastrzeżeń, z jednym wyjątkiem.

Wielu kierowców uważa, że zaostrzone kary za przekroczenie dozwolonej prędkości są niewspółmierne do wagi tego wykroczenia. Pod petycją w tej sprawie podpisało się ponad 135 000 osób. Z tą argumentacją zgadzają się także przedstawiciele niemieckiego automobilklubu ADAC. Przypomnijmy, że w myśl nowych przepisów utrata prawa jazdy na 1 miesiąc grozi już za przekroczenie prędkości o 21 km/h w obszarze zabudowanym i o 26 km/h poza terenem zabudowanym.

Federalny minister transportu Andreas Scheuer wsłuchał się w głosy obywateli i zapowiedział, że chce częściowo przywrócić poprzedni taryfikator. Na czym miałoby to polegać? Po kolejnej nowelizacji policjant będzie mógł odebrać prawo jazdy za przekroczenie prędkości o 31 km/h (obszar zabudowany) lub 41 km/h (teren niezabudowany). Należy jednak podkreślić, że powrót do wcześniejszych sankcji wiązałby się z dodatkową podwyżką mandatów.

Wbrew informacjom, które pojawiły się w mediach, ten nowy taryfikator nie został jeszcze zmieniony – niemiecki minister transportu dopiero konsultuje swój pomysł z władzami krajów związkowych. Jednak przedstawiciele Zielonych już ogłosili, że postarają się zablokować projekt Scheuera, a to oznacza, że surowe kary dla kierowców zostaną utrzymane.

Zobacz również:

Taryfikator mandatów w Polsce (2020)

Taryfikator punktów karnych w Polsce (2020)

Źródło: Der Spiegel

Oceny czytelników
[Głosów: 11 Średnia: 4.2]

1 KOMENTARZ

  1. To w Warszawie musieliby wszystkim pozabierać prawajazdy jak by takie przepisy były albo powstał by taki korek, którego nikt by już nigdy nie odkorkował…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here