NowościAktualnościKia zmienia „twarz” – nowa filozofia designu koreańskiej marki

Kia zmienia „twarz” – nowa filozofia designu koreańskiej marki

Wraz z elektryczną Kią EV6 debiutuje nowy język projektowania „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Tak będą wyglądać wszystkie przyszłe modele koreańskiej marki.

Kia EV6 to pierwszy model z nowej gamy aut elektrycznych tego producenta. Bazuje na platformie E-GMP (Electric-Global Modular Platform) – tej samej, z której korzysta pokazany niedawno Hyundai Ioniq 5. Więcej na temat elektrycznej Kii dowiemy się jeszcze w tym miesiącu, ponieważ jej oficjalna prezentacja jest zaplanowana na drugą połowę marca.

Dziś otrzymaliśmy pierwsze zdjęcia nowego modelu w całej okazałości. Najbardziej rzuca się w oczy brak „tygrysiego nosa”, który przez ostatnich kilkanaście lat był znakiem rozpoznawczym samochodów tej marki. Rozwinięcie stylu „Tiger Nose” stanowi „cyfrowa twarz tygrysa” z diodowymi światłami do jazdy dziennej zintegrowanymi z reflektorami.

Począwszy od elektrycznego EV6, wszystkie przyszłe modele Kii będą projektowane zgodnie z filozofią designu „Przeciwieństwa, które się uzupełniają”. Ten nowy język stylistyczny koreańskiej marki składa się z 5 kluczowych filarów:

  • „Zdecydowanie za naturą” – bazuje się na interakcji z naturą, opartej na szczegółach, kształtach i proporcjach, które występują zarówno w świecie przyrody, jak i wśród ludzi. Ten filar tworzy organiczne i techniczne struktury oraz wpływa na wykończenie wnętrza auta; design nadwozia charakteryzuje się połączeniem prostych linii oraz rzeźbionych powierzchni.
  • „Uzasadniona radość” – koncentruje się na atmosferze i wrażeniach z obcowania z przyszłymi samochodami marki Kia. W przyszłości auta będą łączyć emocje z rozwiązaniami racjonalnymi, dzięki czemu powstaną pojazdy, które potrafią wpływać na nastrój pasażerów, relaksując ich lub inspirując. Nowy design będzie wykorzystywać nowe materiały pochodzenia organicznego oraz bardziej odważne kolory, wyrażające młodość i zabawę.
  • „Moc postępu” – opiera się na dotychczasowych mocnych stronach designu marki. Wykorzystanie i rozwinięcie umiejętności oraz wiedzy zdobytych podczas ostatniej zmiany stylistyki modeli marki Kia sprawia, że design przyszłych będzie ewoluować. Design nowych samochodów będzie opierać się zarówno na doświadczeniu, jak i na kreatywności. Tylko dzięki takiej kombinacji można wymyślać i wprowadzać innowacje w nowych projektach.
  • „Technologia i zmysły” – obejmuje nowe technologie i innowacje, które wspierają interakcję między ludźmi a maszynami. W przyszłych modelach będzie zastosowana obsługa nowej generacji, z wykorzystaniem innowacyjnego sterowania za pomocą oświetlenia, czucia i łączności z samochodem. Wszystko po to, aby klienci jeszcze bardziej mogli zaangażować się w obsługę auta.
  • „Siła spokoju” – wywołuje napięcie między przeciwstawnymi siłami i twórczymi kontrastami oraz pozwala odnaleźć równowagę, która pochodzi od dwóch przeciwstawnych sił. Objawia się zaskakującymi koncepcjami designu, które wykorzystują ostre i precyzyjnie prowadzone krawędzie oraz techniczne detale. Sprawiają one, że wzrok koncentruje się na powierzchniach i pomagają wypracować wizję designu samochodów przyszłości.

„Chcemy, aby nasze samochody zapewniały instynktowną i naturalną obsługę, która ułatwia codzienne życie ich użytkownikom. Naszym celem jest zaprojektowanie takiej obsługi, która jednoznacznie będzie kojarzyć się z samochodami marki Kia, będzie pomysłowa i adekwatna do ekscytujących pojazdów elektrycznych w przyszłości. Pomysłowość naszych stylistów i zwiększenie poczucia obcowania z produktem marki Kia nigdy wcześniej nie szły w parze tak bardzo jak teraz. Oczywiście, w centrum tego, co robimy są nasi klienci, którzy mają wpływ na każdą podejmowaną przez nas decyzję” – mówi Karim Habib, wiceprezes i dyrektor Kia Design Center.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji