Kia Stinger

Koreański producent w tym roku zaprezentuje odświeżoną Kię Stinger. Jakich zmian doczeka się ten model?

Stinger jest topowym i najdroższym modelem w europejskiej gamie Kii. Aktualnie ceny tego auta zaczynają się od 152 900 zł, a klienci mają do wyboru trzy wersje silnikowe. Cennik otwiera benzynowa jednostka 2.0 T-GDI o mocy 245 KM i z tylnym napędem. Za 182 900 zł możemy mieć już 200-konnego turbodiesla 2.2 CRDi (seryjnie tylny napęd, wersja AWD wymaga 10 000 zł dopłaty). Zwieńczeniem oferty jest wariant GT, wyposażony w silnik 3.3 V6 T-GDI o mocy 366 KM z napędem na cztery koła w standardzie. Wszystkie jednostki są łączone z 8-biegowym „automatem”.

Dynamicznie stylizowany liftback z mocną jednostką benzynową nie do końca jest tym, czego oczekują klienci w Europie. Mając do wydania ok. 200 tysięcy zł „oczywistym” wyborem będzie bardziej funkcjonalny SUV. Jednak Kia nie zamierza rezygnować ze Stingera i przygotowuje odświeżony model, który poznamy jesienią tego roku. Jakie nowości znajdziemy w aucie po liftingu?

W ramach modernizacji Kia Stinger otrzyma nowe zderzaki, zmieni się również wygląd reflektorów i tylnych świateł. Z kolei we wnętrzu pojawi się cyfrowy zestaw wskaźników oraz system inforozrywki z ekranem o przekątnej 10,25 cala w miejsce dotychczasowego 8-calowego.

Pod maską też zajdą pewne zmiany. Przy okazji liftingu silnik 3.3 V6 T-GDI otrzyma „zastrzyk” dodatkowych koni mechanicznych i niutonometrów. Spekuluje się, że odświeżony Stinger GT będzie dysponował mocą co najmniej 380 KM i 528 Nm momentu obrotowego (obecnie 510 Nm). Ostatnią nowością będzie aktywny układ wydechowy, który pozwoli wydobyć soczyste brzmienie z tej turbodoładowanej, widlastej „szóstki”. Na temat pozostałych jednostek napędowych póki co nic nie wiadomo.

Sprawdź, jak Kia Stinger wypada na tle konkurentów i obejrzyj nasz test: 

Przeczytaj również:

Kia Stinger kontra rywale – porównanie

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here