Kia Optima - otwierające

180-konna Kia Optima Kombi GT Line to samochód, w którym każdy znajdzie coś dla siebie.

Aktualną odsłonę Kii Optimy Kombi zaprezentowano 2 lata temu, a ostatnio przeszła ona delikatny lifting, w ramach którego zmodernizowano głównie jej przednią część. Ważniejsze zmiany zaszły pod maską – zadebiutowały tam dwie nowe konstrukcje: 1,6-litrowy diesel o mocy 136 KM oraz 180-konny benzynowy silnik 1.6 turbo. W naszym teście koreańskie kombi z tą drugą jednostką w topowej wersji wyposażeniowej GT Line.

Kia Optima - dynamiczne

Kia Optima - dynamiczne
Optimę GT Line wyróżniają m.in. wloty po bokach zderzaka i czarne lusterka.

Jeszcze efektowniej

Optima Kombi może się podobać już w bazowej odmianie, a w wersji GT Line jej atrakcyjny wygląd podkreślają dodatkowe wloty z przodu, dyfuzor i podwójny wydech w tylnym zderzaku, czarne lusterka i progi oraz felgi 18”.

We wnętrzu odmianę GT Line wyróżniają czerwono-czarna skóra (może też być w pełni czarna), czerwone szwy na siedzeniach i sportowej kierownicy, aluminiowe wykończenie pedałów i konsoli centralnej, a także czarna podsufitka. Reszta jest jak w każdej Optimie Kombi – świetna ergonomia, przyjazna obsługa, wygodne siedzenia i mnóstwo przestrzeni w obu rzędach (nawet gdy miejsce nad głowami ogranicza opcjonalny szklany dach, i z przodu, i z tyłu zmieszczą się osoby o wzroście 190 cm). A do tego 552-litrowy bagażnik z elektrycznie sterowaną pokrywą, systemem mocowania pakunków, schowkami, hakami i gniazdkiem 12 V.

Kia Optima - deska rozdzielcza
Nieźle wykonany, łatwy w obsłudze kokpit. Odmiana GT Line ma aluminiowe wykończenie i sportową kierownicę. Plus za oświetlenie nastrojowe (6 kolorów do wyboru).

W sam raz

Układ jezdny zestrojono tak, jak należy w mocnym kombi. Łączy on pewne i bezpieczne prowadzenie ze skutecznym tłumieniem wstrząsów – z delikatnym naciskiem na komfort jazdy. A wisienką na torcie jest nowy silnik, który imponuje chęcią do pracy niezależnie od obrotów, nie hałasuje, zapewnia świetne osiągi (podczas naszych pomiarów Kia osiągała 100 km/h w zaledwie 8,1 s) i zużywa rozsądne ilości benzyny. Spora w tym zasługa dwusprzęgłowego automatu, który płynnie, ale szybko zmienia przełożenia.

Kia Optima - bagażnik
Bagażnik (552 l) ma poprzeczkę do mocowania bagażu i spore schowki pod podłogą (m.in. na roletę).

Kia Optima – wyposażenie, cena

180-konną Optimę Kombi z automatem można mieć już za 102 990 zł, ale testowana odmiana GT Line kosztuje ponad 140 tys. zł. Rekompensuje to jednak właściwie kompletnym wyposażeniem, obejmującym m.in. nawigację 8”, świetne audio Harman Kardon, ogrzewanie kanapy, asystenta parkowania czy komplet systemów bezpieczeństwa.

Kia Optima Kombi 1.6 T-GDI 7DCT GT Line – PODSUMOWANIE

Testowana Kia ma właściwie same mocne strony. Od rodzinnego kombi trudno oczekiwać więcej.

Kia Optima Kombi 1.6 T-GDI 7DCT GT Line – plusy i minusy

 +  Atrakcyjny wygląd, przestronne, funkcjonalne oraz świetnie wykończone wnętrze, pakowny bagażnik, bardzo dobre osiągi, niezbyt duże zużycie paliwa, bogate wyposażenie;

 –  Wysoka cena, nieco nerwowe zachowanie układu napędowego przy niskiej prędkości.

Kia Optima Kombi 1.6 T-GDI 7DCT GT Line – dane techniczne

Silnik benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 1591 cm³
Układ cylindrów/zawory R4/16
Moc maksymalna 180 KM/5500
Maks. moment obrotowy 265 Nm/1500
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./7-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 486/186/147 cm
Rozstaw osi 281 cm
Masa/ładowność 1495/585 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.) 552/1686 l
Poj. zbiornika paliwa 70 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa
Prędkość maksymalna 210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8,9 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/średnie; l/100 km) 8,0/5,5/6,4
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/średnie; l/100 km) 9,6/6,6/8,1

Kia Optima Kombi 1.6 T-GDI 7DCT GT Line – galeria

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here