Kamper z busa

Własny kamper to marzenie wielu osób. Zapewnia on swobodę podróżowania po całym świecie, bez konieczności planowania i wynajmowania miejsca do noclegu. Jak przerobić busa na kampera i jaki jest to koszt? Zapoznaj się z naszymi poradami i zbuduj własny dom na kołach!

Kampervan – od czego zacząć przeróbkę busa na kampera?

W ostatnim czasie kampery stały się ciekawą alternatywą na spędzenie ciekawych wakacji. Popularność dodatkowo zwiększyła się w czasie pandemii koronawirusa, gdy wynajem domku czy pokoju hotelowego był mocno utrudniony lub wręcz niemożliwy. Dom na kołach w postaci kampervana przerobionego ze zwykłego busa okazał się rozwiązaniem idealnym!

Każda osoba, której w głowie zakiełkował pomysł przeróbki busa na kampera, musi liczyć się z ogromem czekającej go pracy i stosunkowo wysokim kosztem. Oglądając flimki w serwisie YouTube prezentujące przebudowę busa na kampera mogą napawać optymizmem. Rzeczywistość może jednak zweryfikować nasz zapał, gdyż budowa kampera jest wymagającym zadaniem. Wymaga to dobrego planu i wielu umiejętności.

Wybór busa pod budowę kampera

Budowę kampera z blaszaka należy zacząć od zakupu odpowiedniego auta. Branżowi eksperci zalecają wybór busa jak najbardziej kwadratowego, tzn. takiego który charakteryzuje się prostą i dużą bryłą. Popularne i pięknie wyglądające VW T1, nazywane “Ogórkami”, są stosunkowo małe, mniej wygodne i trudne w zabudowie. Dlatego też proponujemy wybranie auta nowszego i bardziej praktycznego.

Do wyboru mamy wiele różnych marek i modeli. Naszą propozycją jest auto o stosunkowo dużej powierzchni jak: Peugeot Boxer, Renault Trafic, Citroen Jumper czy Ford Transit – są to standardowe modele busów. Dostępne są one w różnych wariantach: z podwyższonym dachem lub przedłużone, co zapewnia jeszcze większą przestrzeń.

IVECO Knaus Traveller

Kupując busa z zamiarem przerobienia go na kampera, warto rozglądać się za autem mało eksploatowanym, o niskim przebiegu. Lepszym wyborem będzie zakup auta starszego a mniej użytkowanego, niż nowszego busa poleasingowego, używanego do codziennej pracy.

Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze auta

Zależnie od standardu i wyposażenia auta możemy je znaleźć w różnych cenach. Wybierając auto należy dokładnie obejrzeć stan techniczny auta. Zwrócić uwagę na: przebieg, historię napraw auta i eksploatacji, ślady korozji, podłogę oraz błotniki. Samochód warto obejrzeć w towarzystwie specjalisty, szczególnie, gdy nie jesteśmy zaznajomieni z aspektami technicznymi.

W większości przypadków bardziej zadbany samochód będzie droższy, jednak okaże się lepszą inwestycją – mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia nieoczekiwanych awarii. Zakup auta można sfinansować z kredytu gotówkowego, który otrzymamy na dowolny cel. Szansę na znalezienie najlepszej oferty zwiększy skorzystanie z porównywarki i zestawienia propozycji kredytów gotówkowych, przygotowanych przez ekspertów na stronie https://loando.pl/kredyty-gotowkowe. W ten sposób uzyskamy gotówkę nie tylko na zakup auta, ale również na przeprowadzenie modyfikacji i zmiany zwykłego busa w dom na kołach.

Kamper z busa – kupić czy zrobić samodzielnie?

Duża popularność przeróbek busów na kampery, sprawiła, że na rynku działają firmy, które zajmują się budową kamperów z blaszaków i sprzedażą gotowych kampervanów. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które nie czują się na siłach by samodzielnie podjąć się takiego wyzwania lub po prostu wolą kupić gotowego kampera przygotowanego przez specjalistów. Daje to gwarancję najwyższej jakości!

Kampera “samoróbkę”, można kupić również przez popularne serwisy aukcyjne i ogłoszeniowe. Co ważne zakup nawet używanego kampera z busa, będzie znacznie droższą inwestycją niż przerobienie busa samodzielnie. Jeśli znalazłeś ofertę idealną, a nie masz wystarczających środków, możesz podjąć kredyt na ten cel. Najszybciej i najprościej będzie skorzystać z kredytu samochodowego bez BIK, który wygodnie spłacimy w ratach. Najlepsze oferty znajdziemy na stronie Loando, pod adresem: https://loando.pl/wpis/kredyt-samochodowy-bez-bik-pozyczki-samochod

Wyposażenie – o czym pamiętać przy przeróbce busa na kampera

Największą zaletą samodzielnego budowania kampera z busa jest pełna dowolność w zagospodarowaniu przestrzeni. To jakie urządzenia i przedmioty znajdą się w kamperze, zależy od Ciebie. W tym tekście nie przedstawiamy gotowego rozwiązania, a raczej wskazujemy na to co ma największe znaczenie. Planując wnętrze busa należy pamiętać o zapewnieniu przestrzeni na:

  • łóżko – wymaga to zdecydowanie najwięcej miejsca, jednak można tu zastosować sprytne rozwiązania np. łóżko rozkładane,
  • skrytki i miejsca na przedmioty,
  • aneks kuchenny z dostępem do wody bieżącej – nie zawsze znajdziemy dostęp źródła wody pitnej.

Całe przedsięwzięcie należy dokładnie zaplanować i zaprojektować – od tego zacznijmy budowę. Pamiętaj, że każdy plan można zmienić a działanie bez niego wprowadza chaos, komplikuje i wydłuża pracę.

Wykorzystaj nieużywane przedmioty z domu

Przy planowaniu i realizowaniu zabudowy weź pod uwagę przedmioty, które masz w domu, a nie są używane. Wykorzystując je przy przeróbce busa na kampera możemy zaoszczędzić na materiałach i zakupie przedmiotów użytkowych. Dodatkowo, typowo domowe przedmioty nadadzą Twojemu kamperowi indywidualnego charakteru.

Pamiętaj o zabezpieczeniu przedmiotów

Wprowadzając kolejne modyfikacje weź pod uwagę ryzyko przemieszczania się przedmiotów podczas podróży. Zaplanuj instalację zabezpieczeń, które zapewnią stabilności i uchronią przed zniszczeniami. Pamiętaj, że nieodpowiednio zabezpieczone przedmioty mogą wpłynąć na komfort jazdy i bezpieczeństwo na drodze!

Koszt przerobienia busa na kampera

Całkowity koszt przerobienia busa-blaszaka w pełnoprawnego kampera jest zdecydowanie niższy, niż zakup gotowego egzemplarza. Ostateczny koszt projektu zależy w głównej mierze od ceny auta i zrealizowanych modyfikacji.

Średni koszt przerobienia busa na kampera to kwota rzędu 30-50 tys. zł. W tę cenę wliczony jest już zakup około 5 letniego auta oraz wszystkie samodzielne przeróbki w konstrukcji.

Zrób to sam!

Stworzenie całego kampera od podstaw to z pewnością niezwykła przygoda, która da Ci olbrzymią satysfakcję z wykonanej pracy. Taki kamper posłuży Ci przez lata, a wiedza o tym jak została zrealizowana konstrukcja: gdzie zostały poprowadzone przewody, jak zostały wykonane modyfikacje itp., pozwolą na samodzielną naprawę ewentualnych usterek.

Nowy podatek akcyzowy dotyczący przerobionych busów

Popularność wakacyjnego rozwiązania jakim jest przeróbka busa na kampera, zauważyły również organy administracyjne. Może to nieco zmartwić wszystkich entuzjastów kamperów samoróbek, albowiem ustawa z dnia 30 marca 2021 r. o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw, wprowadza w życie akcyzę od aut dostawczych oraz busów sprowadzonych z zagranicy, a następnie przerobionych na kampery.

Podatek obowiązuje od 1 lipca 2021 r., jednak obowiązek wniesienia opłaty został odroczony do lipca roku 2022. Ze szczegółami na temat nowego podatku można zapoznać się w ustawie, która dostępna jest online: https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20210000694.

Kamper z busa

Zalety posiadania campervana

Konieczność uiszczenia podatku wnosi odrobinę goryczy, którą z pewnością niweluje komfort wypoczynku w prywatnym domu na kołach. Samodzielnie wykonany kamper ma wiele zalet, które sprawiają, że jest bardziej praktyczny niż tradycyjny kamper. Największe zalety busa przerobionego na kampera to:

  • możliwość wjechania i zaparkowaniu w centrum miast – tradycyjne kampery często są objęte zakazami,
  • w wyglądzie nie różni się zupełnie od zwykłego auta dostawczego,
  • taki kamper posiada lepsze osiągi i mniejsze spalanie,
  • wysoki komfort podróżowania i wypoczynku, bez konieczności planowania transportu czy noclegu,
  • auto można wykorzystać jako samochód użytkowy – zależnie od tego jak go zaprojektujemy.

2 KOMENTARZE

  1. Przestańcie straszyc ludzi. Ja przerobiłem busa na kampera za 6000 zł i zjeździłem nim całe południe Europy. Sam bus kosztował mnie 14 tys. Zł.

    • Panie Wiesławie, jak się mogę z panem skontaktować? Mam parę pytań, sam mam busa i chciałbym przerobić go na kamper. Mam kilka pytań technicznych oraz związanych z samą papierologią.

Skomentuj Marcin Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here