Fiat 500 nr 2 500 000

Pomimo upływu lat Fiat 500 wciąż cieszy się dużą popularnością. Z fabryki w Tychach wyjechało już ponad 2,5 miliona egzemplarzy tego modelu. Dowiedz się więcej na ten temat.

Wczoraj (22 marca 2021 r.) z taśm montażowych tyskich zakładów zjechał Fiat 500 nr 2 500 000. Jubileuszowy egzemplarz w wersji Dolcevita i z napędem hybrydowym trafi do klienta we Francji. Zgodnie z niepisaną tradycją wyjątkowa oprawa towarzyszyła nie tylko „Pięćsetce” nr 2 500 000, ale także egzemplarzowi bezpośrednio ją poprzedzającemu oraz następnemu. Fiat 500 nr 2 499 999 w wersji Sport zostanie w Polsce, a numer 2 500 001 to sportowy Abarth 595 Monster Energy Yamaha, który został zamówiony przez klienta z Włoch.

Fiat 500 nr 2 500 000

„Nasza słynna „pięćsetka” cieszy się niesłabnącą popularnością na wielu rynkach europejskich i światowych. Fiaty 500 z Tychów znalazły odbiorców w ponad stu krajach świata. Najwięcej wyeksportowaliśmy do Włoch, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec, ale w dziesiątce największych rynków znajduje się także daleka Japonia. Produkowana w Polsce „500” to prawdziwie globalny produkt marki Fiat, który trafił również na tak egzotyczne rynki jak Kajmany, Curacao, Saint Martin, Senegal, Nowa Kaledonia czy Ghana” – podkreśliła dr Henryka Bochniarz, członek Rady Nadzorczej FCA Poland S.A.

Z wynikiem 2,5 miliona egzemplarzy „Pięćsetka” została również najpopularniejszym modelem Fiata, który kiedykolwiek powstawał w tyskiej fabryce. Poprzedni bestseller – Fiat Panda – znalazł 2,168 miliona nabywców, natomiast Fiatów 126p wyprodukowano w Tychach 2,166 miliona sztuk.

„To pierwszy jubileusz, który obchodzimy w Tychach już jako fabryka należąca do koncernu Stellantis. Nie wyobrażam sobie samochodu, który lepiej symbolizowałby nasz rozwój i zmiany zachodzące w fabryce niż model 500, z którym jesteśmy związani od tylu lat. Pięćsetka dała nam możliwość rozwoju zarówno w zakresie kompetencji załogi fabryki, jak i umożliwiła ciągłe wdrażanie nowych technologii i procesów. Tradycyjnie już modele produkowane w Tychach nie poddają się trendom i standardowym cyklom życia produktu i tak też jest w przypadku „500”, która od przeszło 10 lat regularnie zajmuje najwyższe miejsca w rankingach sprzedaży samochodów miejskich w Europie” – podsumował Tomasz Gębka, dyrektor fabryki Stellantis w Tychach i członek zarządu FCA Poland S.A.

Zobacz również:

Używany Fiat 500 – opinie, typowe usterki

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here