Poznaliśmy wyniki akcji ProfiAuto PitStop 2019. Wnioski nie są zbyt optymistyczne. Jakich napraw najczęściej wymagają samochody Polaków?
ProfiAuto to sieć profesjonalnych sklepów motoryzacyjnych, największych hurtowni i serwisów samochodowych w Polsce. W ubiegłym roku odbyła się już 5. edycja akcji PitStop. W ramach kampanii ProfiAuto PitStop 2019 przeprowadzono ponad 80 bezpłatnych kontroli, podczas których zweryfikowano stan więcej niż 6500 aut. W akcję zaangażowanych było przeszło 300 ProfiAuto Serwisów, a ponad 3100 kierowców udostępniło wyniki przeglądów ich samochodów na potrzeby corocznego zestawienia.
Główny wniosek płynący z kontroli przeprowadzonych w minionym roku jest taki, że polscy kierowcy nadal bagatelizują bieżące czynności związane z utrzymaniem samochodów, a to przekłada się na stan techniczny. Zazwyczaj użytkownicy dbają o wygląd i ogólny stan swoich aut, ale wiele istotnych kwestii wciąż bagatelizują. Tymczasem statystyki drogowe jasno pokazują, że stan techniczny pojazdów ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo kierowców i innych uczestników ruchu. Dlatego bardzo ważnym jest, aby regularnie sprawdzać swoje samochody.
Wyniki akcji ProfiAuto PitStop 2019:
- 53% – tyle aut wymagało wymiany płynu hamulcowego
- 45% – w tylu przypadkach konieczne było ładowanie lub wymiana akumulatora
- 44% – w tylu samochodach stwierdzono usterki w układzie kierowniczym
- 25% – w tylu autach wykryto złe ustawienie świateł
- prawie 25% – tyle badanych samochodów miało nieprawidłowe ciśnienie w oponach
- 20% – tylu kierowców jeździ na zużytych oponach
Rezultaty ubiegłorocznych kontroli podsumował Łukasz Kopiec, dyrektor marketingu marki ProfiAuto: „Każdego roku w ramach akcji PitStop przypominamy kierowcom o tym, że warto sprawdzać stan techniczny samochodów. Poprawy niestety nie widać, a wykryte usterki w zdecydowanej większości nadal są efektem zwykłych zaniedbań. Wyniki nie są dramatycznie złe, ale ponad połowie kierowców eksperci doradzili wizytę w warsztacie. Zaletą ProfiAuto PitStop jest fakt, że stan techniczny sprawdzany jest bez wcześniejszego przygotowania ze strony kierowców, na parkingach dużych sklepów i w centrach miast. Kierowcy podjeżdżają do kontroli prosto z trasy, dzięki czemu możemy pokazać faktyczną kondycję aut poruszających się po naszych drogach”.
Źródło: ProfiAuto