Jeep wkrótce zacznie przyjmować zamówienia na hybrydowe modele Renegade 4xe i Compass 4xe. Dowiedz się więcej o tych autach.

Pierwsze zelektryfikowane modele Jeepa są coraz bliżej debiutu w Europie. Renegade oraz Compass w wersji plug-in miały swoją premierę podczas ubiegłorocznych targów w Genewie, a już we wrześniu pojawią się w salonach sprzedaży. Producent podkreśla, że zastosowanie napędu hybrydowego zwiększa możliwości obu aut w terenie oraz wyraźnie poprawia osiągi na drodze.

Nowe modele najłatwiej rozpoznać po niebieskich emblematach na nadwoziu oraz oczywiście po dodatkowej klapce na lewym tylnym błotniku, pod którą znajduje się port ładowania. Z kolei we wnętrzu na podróżujących czekają 7-calowy, kolorowy wyświetlacz TFT oraz system multimedialny Uconnect NAV z ekranem dotykowym 8,4 cala, kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto. Oba wyświetlacze pozwalają śledzić przepływ energii w układzie napędowym.

Jeep Renegade 4xe oraz Jeep Renegade 4xe – dane techniczne

Pod maską hybrydowych Jeepów znajdziemy turbodoładowaną jednostkę benzynową 1.3, rozwijającą 130 lub 180 KM, oraz silnik elektryczny, pełniący funkcję generatora wysokiego napięcia. Druga jednostka elektryczna, generująca dodatkowe 60 KM, została umieszczona przy tylnej osi i posiada przełożenie redukcyjne oraz zintegrowany mechanizm różnicowy („e-axle”). Łączna moc tego zespołu wynosi (zależnie od wersji) 190 lub 240 KM, a nowy, 6-biegowy „automat” odpowiada za przekazywanie napędu na cztery koła.

Według danych producenta mocniejszy wariant przyspiesza od 0 do 100 km/h w około 7,5 s, a jego prędkość maksymalna to 200 km/h. Poruszając się wyłącznie na prądzie możemy rozpędzić się do 130 km/h, a dzięki baterii o pojemności 11,4 kWh w trybie w pełni elektrycznym przejedziemy ok. 50 km. Podczas ładowania z mocą do 2,3 kW można uzupełnić elektrony w niecałe 5 godzin, a korzystając np. z wallboxa 7,4 kW czas „tankowania” skraca się do 100 minut.

Jeep Compass 4xe
Jeep Compass 4xe

Hybrydowe Renegade oraz Compass zostały wyposażone w 3 tryby jazdy: Hybrid, Electric oraz E-Save. W tym ostatnim silnik spalinowy jest wykorzystywany do ładowania akumulatora, ale należy się spodziewać, że będzie to mało ekonomiczne rozwiązanie, okupione znacznie wyższym zużyciem paliwa. Nasze dotychczasowe doświadczenie z hybrydami plug-in pokazuje, że tego typu auta po prostu najlepiej jest ładować z gniazdka. Oprócz tego na co dzień przydaje się także funkcja hamowania odzyskowego, w którą wyposażone są wszystkie modele Jeep 4xe.

Natomiast z myślą o jeździe w terenie każdy Jeep Renegade 4xe oraz Compass 4xe ma napęd 4×4 Jeep Active Drive Low z systemem zarządzania trakcją Jeep Selec-Terrain, który oferuje do 5 trybów: Auto, Sport, Snow i Sand/Mud oraz Rock (zarezerwowany dla wersji Trailhawk).

Jeep Renegade 4xe
Jeep Renegade 4xe

Jeep Renegade 4xe oraz Jeep Renegade 4xe – wersje wyposażenia, ceny

Gama nowego Jeepa Renegade 4xe oraz Jeepa Compassa 4xe obejmuje trzy poziomy wyposażenia:

  • Limited
  • S
  • Trailhawk

Dla podstawowej odmiany zarezerwowano 190-konny napęd, a mocniejszy układ trafi do wersji S oraz Trailhawk.

Konfigurując swojego Jeepa możemy wybierać spośród 18 kolorów (Renegade) lub 22 kolorów (Compass). Oprócz tego dla hybrydowego Renegade’a przewidziano 6 specjalnych wzorów kół, a dla Compassa 4xe – 7.

Szczegółowy cennik z dokładną listą wyposażenia powinniśmy poznać już w sierpniu, ponieważ wtedy dealerzy zaczną przyjmować zamówienia na opisywane modele.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here