FlixBus realizuje ponad 400 000 połączeń autokarowych dziennie. Dzięki nowemu rozwiązaniu każdy autobus może zużyć nawet o 7% mniej paliwa.
FlixBus oferuje połączenia autobusowe do około 2500 miast w całej Europie. W ubiegłym roku w skali globalnej z usług FlixMobility skorzystały 62 miliony pasażerów. W Polsce tego przewoźnika wybrało aż 4,7 miliona osób, o 700 tysięcy więcej niż w 2018 r. Każdy autokar rocznie przejeżdża kilkaset tysięcy kilometrów, zużywając średnio 25-30 litrów oleju napędowego na 100 km. Aby obniżyć zużycie paliwa, FlixBus zaczął testować pojazdy wyposażone w panele słoneczne. Jakie są tego efekty? O tym przeczytacie poniżej.
W ramach pilotażowego programu panele fotowoltaiczne otrzymał tylko jeden autobus, należący do holenderskiego przewoźnika jeżdżącego w barwach FlixBus. Testowy egzemplarz na trasie z Dortmundu do Londynu, przez Eindhoven, Antwerpię, Brugię i Calais, zużył o 1,7 l oleju napędowego mniej na 100 km niż standardowy autokar. Skąd taka oszczędność?
Umieszczone na dachu panele dostarczają energię, która zasila m.in. klimatyzację, WiFi i gniazda do ładowania smartfonów. W ten sposób zmniejsza się obciążenie silnika, który dzięki temu zużywa mniej paliwa. Na dystansie 600 kilometrów oszczędności mogą sięgnąć ok. 10 litrów oleju napędowego. Oczywiście fotowoltaika jest bardziej wydajna latem, a zimą zysk z jej zastosowania może być mniejszy.
To nie jedyne „eko-rozwiązanie” testowane przez FlixBus. Przewoźnik 2 lata temu zaczął korzystać z elektrycznych autobusów na 140-kilometrowej trasie między Paryżem i Amiens. Niedawno FlixBus rozpoczął również testy autokarów zasilanych wodorem.