Dzisiaj to standard – jednostki napędowe we współczesnych samochodach zazwyczaj przykrywa ozdobna osłona, najczęściej z tworzywa sztucznego. Na przykładzie kilku aut pokazujemy, jak ich silniki wyglądają po zdjęciu osłony.
Kiedyś było inaczej. Zdarzało się, że silniki wyglądały jak dzieła sztuki. Na przykład tak:
Albo tak:
Dziś zamiast estetycznie wyprofilowanego metalu producenci stosują mniejsze lub większe osłony, głównie z tworzywa. Najczęściej ich demontaż trwa ledwie chwilę, więc przy okazji testów często sprawdzamy, jak silnik wygląda „nago”. Poniżej – kilka przykładów:
Audi A5 Sportback 40 TDI
Audi RS 5 Sportback
BMW M8
BMW M850i Gran Coupe
Ford Focus 1.5 EcoBlue
Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X
Mercedes EQC 400 4Matic
Porsche Macan Turbo
Którą wersje wolicie – stare silniki z mniej lub bardziej ozdobnie wyprofilowaną pokrywą zaworów czy nowe, ukryte pod ozdobnymi osłonami?