Używany Jaguar XF I (2008-2015) – OPINIE

Brytyjski szyk czasami wymaga wyrzeczeń, zwłaszcza w Jaguarach z początku produkcji. Oto opinie użytkowników o pierwszej generacji Jaguara XF, zebrane w programie Wybór Kierowców.

W porównaniu z ciasnym i opatrzonym S-Type’em, XF stanowi prawdziwą przepaść technologiczną i stylistyczną. Limuzyna Jaguara wreszcie zaczęła wyglądać nowocześnie, zachowując subtelną elegancję, do której marka zdążyła nas przyzwyczaić. Pod maskę XF-a trafiły benzynowe jednostki o pojemności 3.0 i 4.2, a nawet 5 litrów w topowej wersji XFR (510 KM) i XFR-S (550 KM). W ofercie nie zabrakło również diesli, które stanowią większość ogłoszeń. Nie słyszy się o nadzwyczajnej awaryjności silników. Gorzej jest z innymi elementami samochodu, np. układem hamulcowym i czasami „szalejącą” elektroniką, szczególnie w pierwszych rocznikach XF-ów. Właściciele podkreślają też, że każda wizyta w serwisie Jaguara pochłania sporo z portfela. Słabo też wypada zaplecze serwisowe.

Także jako kombi

Wciąż świeża karoseria kryje eleganckie wnętrze i deskę rozdzielczą wykończoną szlachetnymi materiałami. Szkoda, że z równą pieczołowitością nie zaprojektowano multimediów, które sprawiają wrażenie przestarzałych. Co ciekawe, XF był drugim (po X-Type’ie) Jaguarem dostępnym z nadwoziem kombi (Sportbrake, od 2012 roku). Stanowią one jednak malutką część oferty aut z drugiej ręki, bo jest ich obecnie zaledwie kilka sztuk.

Jaguar XF – opinie użytkowników

Zalety

„Nietuzinkowy samochód. Łączy elegancki design z usportowionym charakterem”

„Świetny układ jezdny sterowany elektronicznie, nie wymagający od kierowcy wnikania w ustawienia”

„Deska zaskakuje minimalną liczbą przycisków i pokręteł. Kierowca odnajduje się tutaj już po kilku minutach”

„Skrzynia płynnie zmienia i błyskawicznie redukuje biegi. Jeśli kierowcy to nie wystarczy, dostępne są łopatki”

Wady

„Słaba widoczność do tyłu. Na szczęście sytuację ratuje kamera cofania”

„Beznadziejne multimedia. Nawigacja pracuje powoli, ma prymitywną grafikę i nieintuicyjną obsługę”

„Każda, nawet najmniejsza awaria w tym aucie to nie drobiazg”

„Mała popularność modelu przekłada się na kiepskie zaopatrzenie w części”

Jaguar XF podsumowanie

Jeśli ktoś chce się wyróżnić z tłumu BMW i Mercedesów, Jaguar wydaje się być idealną propozycją. Trudno nie docenić jego walorów stylistycznych i technicznych, ale kupując XF-a trzeba być przygotowanym na pewne utrudnienia eksploatacyjne, których nie spotkamy w popularniejszych autach (ograniczona sieć serwisowa, droższe części).

Jaguar XF I wymiary

Dł./szer./wys.496/192/146 cm
Rozstaw osi290 cm
Pojemność bagażnikasedan 540 l, kombi 550-1675 l

Jaguar XF I dane techniczne

Silnik3.0 V64.2 V85.0 V82.2 TDi2.7 TDV63.0 TDV6
Pojemność2967 ccm4196 ccm5000 ccm2179 ccm2720 ccm2993 ccm
Paliwobenz.benz.benz.turbodieselturbodieselturbodiesel
Maks. moc238 KM298 KM385 KM163 KM207 KM240 KM
Maks. moment293 Nm411 Nm515 Nm400 Nm435 Nm500 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h8,3 s6,5 s5,7 s10,5 s8,2 s7,1 s
Prędkość maks.237 km/h250 km/h250 km/h209 km/h229 km/h240 km/h
Śr. zużycie paliwa10,5 l/100 km11,1 l/100 km11,1 l/100 km5,1 l/100 km7,5 l/100 km6,0 l/100 km

Jaguar XF opinie użytkowników

Ocena samochodu

Przestronność wnętrza
Pojemność bagażnika
Jakość materiałów
Wyposażenie
Komfort jazdy, hałas
Osiągi
Wygląd, styl
 

Ocena eksploatacji

Cena zakupu
Zużycie paliwa
Ceny części
Dostępność części
Koszty serwisu
Dostępność serwisu
Awaryjność
 

Oceny czytelników
[Głosów: 4 Średnia: 3.3]