Brytyjski szyk czasami wymaga wyrzeczeń, zwłaszcza w Jaguarach z początku produkcji. Oto opinie użytkowników o pierwszej generacji Jaguara XF, zebrane w programie Wybór Kierowców.
W porównaniu z ciasnym i opatrzonym S-Type’em, XF stanowi prawdziwą przepaść technologiczną i stylistyczną. Limuzyna Jaguara wreszcie zaczęła wyglądać nowocześnie, zachowując subtelną elegancję, do której marka zdążyła nas przyzwyczaić. Pod maskę XF-a trafiły benzynowe jednostki o pojemności 3.0 i 4.2, a nawet 5 litrów w topowej wersji XFR (510 KM) i XFR-S (550 KM). W ofercie nie zabrakło również diesli, które stanowią większość ogłoszeń. Nie słyszy się o nadzwyczajnej awaryjności silników. Gorzej jest z innymi elementami samochodu, np. układem hamulcowym i czasami „szalejącą” elektroniką, szczególnie w pierwszych rocznikach XF-ów. Właściciele podkreślają też, że każda wizyta w serwisie Jaguara pochłania sporo z portfela. Słabo też wypada zaplecze serwisowe.
Także jako kombi
Wciąż świeża karoseria kryje eleganckie wnętrze i deskę rozdzielczą wykończoną szlachetnymi materiałami. Szkoda, że z równą pieczołowitością nie zaprojektowano multimediów, które sprawiają wrażenie przestarzałych. Co ciekawe, XF był drugim (po X-Type’ie) Jaguarem dostępnym z nadwoziem kombi (Sportbrake, od 2012 roku). Stanowią one jednak malutką część oferty aut z drugiej ręki, bo jest ich obecnie zaledwie kilka sztuk.
Jaguar XF – opinie użytkowników
Zalety
„Nietuzinkowy samochód. Łączy elegancki design z usportowionym charakterem”
„Świetny układ jezdny sterowany elektronicznie, nie wymagający od kierowcy wnikania w ustawienia”
„Deska zaskakuje minimalną liczbą przycisków i pokręteł. Kierowca odnajduje się tutaj już po kilku minutach”
„Skrzynia płynnie zmienia i błyskawicznie redukuje biegi. Jeśli kierowcy to nie wystarczy, dostępne są łopatki”
Wady
„Słaba widoczność do tyłu. Na szczęście sytuację ratuje kamera cofania”
„Beznadziejne multimedia. Nawigacja pracuje powoli, ma prymitywną grafikę i nieintuicyjną obsługę”
„Każda, nawet najmniejsza awaria w tym aucie to nie drobiazg”
„Mała popularność modelu przekłada się na kiepskie zaopatrzenie w części”
Jaguar XF podsumowanie
Jeśli ktoś chce się wyróżnić z tłumu BMW i Mercedesów, Jaguar wydaje się być idealną propozycją. Trudno nie docenić jego walorów stylistycznych i technicznych, ale kupując XF-a trzeba być przygotowanym na pewne utrudnienia eksploatacyjne, których nie spotkamy w popularniejszych autach (ograniczona sieć serwisowa, droższe części).
Jaguar XF I wymiary
Dł./szer./wys. | 496/192/146 cm |
Rozstaw osi | 290 cm |
Pojemność bagażnika | sedan 540 l, kombi 550-1675 l |
Jaguar XF I dane techniczne
Silnik | 3.0 V6 | 4.2 V8 | 5.0 V8 | 2.2 TDi | 2.7 TDV6 | 3.0 TDV6 |
Pojemność | 2967 ccm | 4196 ccm | 5000 ccm | 2179 ccm | 2720 ccm | 2993 ccm |
Paliwo | benz. | benz. | benz. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Maks. moc | 238 KM | 298 KM | 385 KM | 163 KM | 207 KM | 240 KM |
Maks. moment | 293 Nm | 411 Nm | 515 Nm | 400 Nm | 435 Nm | 500 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,3 s | 6,5 s | 5,7 s | 10,5 s | 8,2 s | 7,1 s |
Prędkość maks. | 237 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 209 km/h | 229 km/h | 240 km/h |
Śr. zużycie paliwa | 10,5 l/100 km | 11,1 l/100 km | 11,1 l/100 km | 5,1 l/100 km | 7,5 l/100 km | 6,0 l/100 km |
Jaguar XF opinie użytkowników
Ocena samochodu
Przestronność wnętrza Pojemność bagażnika Jakość materiałów Wyposażenie Komfort jazdy, hałas Osiągi Wygląd, styl
Ocena eksploatacji
Cena zakupu Zużycie paliwa Ceny części Dostępność części Koszty serwisu Dostępność serwisu Awaryjność