KIA e-Soul III 64kWh 204KM AT CVT Shift-by-Wire WN8449L 12-2019

Niewielki zasięg to wciąż główny aspekt blokujący chęć zakupu samochodu elektrycznego. Ile na jednym ładowaniu przejadą najpopularniejsze „elektryki”?

Choć technika idzie do przodu, a samochody elektryczne mają coraz pojemniejsze akumulatory trakcyjne, ich codzienna eksploatacja, przynajmniej w naszym kraju, wciąż wymaga wyrzeczeń. By do niezbędnego minimum ograniczyć konieczność ładowania auta (co nie zawsze jest możliwe przez zajęty słupek do ładowania albo zbyt długi czas oczekiwania), osoby chcące kupić samochód elektryczny na samym początku patrzą na deklarowany przez producenta zasięg na jednym ładowaniu.

I tu mamy dobre wieści: obiecywane jeszcze niedawno 100-200 km odeszło już niemal w niepamięć. Dzisiaj takimi wynikami mogą „pochwalić się” tylko najgorsi. Wiele współczesnych aut „na prąd” dawno pokonało barierę 300 km, popularne modele wręcz często przekraczają 400 km. Najlepsze rezultaty wciąż są domeną… najdroższych samochodów elektrycznych, czyli głównie Tesli (która w ofercie ma już cztery auta). Nie trzeba jednak mieć Tesli, by na jednym ładowaniu przejechać ponad 400 km: jest to możliwe m.in. w koreańskich „elektrykach”, czyli Kii e-Soul/e-Niro czy w Hyundaiu Kona Electric.

Co ciekawe, samochody elektryczne są też coraz szybsze. Dla porównania: Nissan Leaf I sprzed 10 lat miał akumulatory o pojemności 24 kWh, silnik 109 KM i potrzebował 11,9 s do rozpędzenia się do 100 km/h. Deklarowany zasięg wynosił zaledwie 175 km. Współczesny model w bazowej wersji generuje 147 KM, 100 km/h osiąga w 7,9 s i w dodatku przejedzie na jednym ładowaniu o 100 km więcej. A jest jeszcze Leaf e+ – z większymi akumulatorami i mocą podniesioną do 217 KM.

Zobaczmy, jak kształtują się zasięgi sprzedawanych obecnie nowych samochodów elektrycznych. Pamiętajmy, że chodzi tu o dane producenta – a jak wiadomo, zasięg zależy od wielu innych parametrów, m.in. stylu jazdy, korzystania z wyposażenia, warunków pogodowych (temperatura) czy obciążenia auta (np. podczas holowania przyczepy).

Samochody elektryczne – zasięg wg danych producenta (od najmniejszego do największego)
Samochód Deklarowany zasięg (wg producenta)
1 Smart EQ Forfour 130 km
2 Smart EQ Fortwo 133 km
3 Mazda MX-30 200 km
4 BMW i3s 220 km
5 Honda e 220 km
6 BMW i3 235 km
7 Seat Mii Eletric 260 km
8 Skoda Citigo e-iV 260 km
9 Volkswagen e-Up! 260 km
10 Mini Cooper SE 270 km
11 Nissan Leaf 270 km
12 Kia e-Soul (39,2 kWh) 276 km
13 Hyundai Kona Electric (39,2 kWh) 289 km
14 Kia e-Niro (39,2 kWh) 289 km
15 Lexus UX 300e 300 km
16 Volkswagen e-Golf 300 km
17 Peugeot e-2008 310 km
18 Hyundai Ioniq Electric 311 km
19 DS3 Crossback E-Tense 320 km
20 Opel Corsa-e 330 km
21 Volkswagen ID.3 Pure 330 km
22 Audi e-tron 50 quattro 336 km
23 Peugeot e-208 340 km
24 Audi e-tron Sportback 55 quattro 345 km
25 Nissan Leaf e+ 385 km
26 Renault Zoe R135 386 km
27 Renault Zoe R110 395 km
28 Volvo XC40 Recharge 400 km
29 Porsche Taycan 4S 407 km
30 Tesla Model 3 Standard Range 409 km
31 Porsche Taycan Turbo S 412 km
32 Mercedes EQC 417 km
33 Volkswagen ID.3 Pro 420 km
34 Audi e-tron 55 quattro 436 km
35 Audi e-tron Sportback 50 quattro 444 km
36 Hyundai Kona Electric (64 kWh) 449 km
37 Porsche Taycan Turbo 450 km
38 Kia e-Soul (64 kWh) 452 km
39 Kia e-Niro (64 kWh) 455 km
40 Jaguar I-Pace 470 km
41 Tesla Model X Performance 487 km
42 Tesla Model X Long Range 507 km
43 Tesla Model 3 Performance 530 km
44 Volkswagen ID.3 ProS 550 km
45 Tesla Model 3 Long Range 560 km
46 Tesla Model S Performance 593 km
47 Tesla Model S Long Range 610 km
KIA e-Niro 64kWh 204KM AT CVT Shift-by-Wire WN4486L 11-2019
Kię e-Niro z akumulatorami o pojemności 64 kWh cechuje największy zasięg pośród aktualnie sprzedawanych samochodów elektrycznych marek popularnych.

Przeczytaj także:

Samochody elektryczne – 10 pytań i odpowiedzi

Po co komu w ogóle samochody elektryczne?

1 KOMENTARZ

  1. Po co elektryki ? by nadmiar tzw. mechaników pozbawić pracy . Zawiercie passat b3 tylko chcą podłączać pod komp. NIEUKI a rozrząd, zapłon, to czarna magia, samemu ustawić, nic tylko podjedziemy do kolegi w inne miejsce co on myśli -dno i wodorosty.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here