100 zł – wydaje się dużo, ale w niektórych autach taka kwota wystarcza na zaledwie 150-200 kilometrową jazdę. Jakimi samochodami przejedziemy najwięcej za 100 zł?
Samochody rosną, są coraz mocniejsze i wciąż daleko im osiągnąć obiecywane przez producentów wyniki średniego zużycia paliwa. Ceny paliw również nie napawają optymizmem, a podwyżki nie ominęły także najpopularniejszego w Polsce alternatywnego paliwa – LPG (litr kosztuje 2,55 zł). Obecnie najwięcej na stacjach „zostawiają” użytkownicy samochodów wysokoprężnych. Cena 1 litra oleju napędowego oscyluje w granicach 5,24 zł/litr, a to o 17 groszy więcej niż litr benzyny (5,07 zł)*.
Mając wizję coraz kosztowniejszego poruszania się samochodem, część kierowców przesiadła się na auta elektryczne. Przy założeniu, że będziemy je ładować z domowego gniazdka, 1 kWh będzie nas kosztować ok. 0,57 zł, przy czym użytkownicy aut elektrycznych mają przywilej ładowania ich również z darmowych stacji miejskich. W Polsce wciąż ich jednak brakuje. Szkoda, bo jak wynika z testu za 100 zł najwięcej kilometrów przejedziemy właśnie pojazdami „na prąd”. Rekordzistą – BMW i3 – aż 1553 kilometry.
Jak kształtują się wypracowane zasięgi za 100-złotowe tankowanie/ładowanie w poszczególnych segmentach? Oto szczegółowe zestawienie.
Auta klasy mini
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 333 km
W segmencie najmniejszych samochodów tylko jeden reprezentant miał pod maską silnik Diesla – to Fiat Panda 1.3 MultiJet. I to właśnie miejski Fiat przejechał najwięcej za 100 zł, bo 374 kilometry. Jednak benzynowi rywale tylko niewiele od niego odstają – średnio pokonali 318-372 kilometry. Abarth 500 esseesse trafił do tej kategorii tylko ze względu na rozmiary: przy takiej mocy trudno oczekiwać nadzwyczajnego spalania.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Fiat Panda 1.3 MultiJet | D | 1.3/75 KM | 5,1 | 374 km |
Skoda Citigo 1.0 | B | 1.0/60 KM | 5,3 | 372 km |
Volkswagen up! 1.0 | B | 1.0/75 KM | 5,4 | 365 km |
Kia Picanto 1.0 MPI | B | 1.0/69 KM | 5,5 | 359 km |
Citroen C1 1.0 | B | 1.0/68 KM | 5,9 | 334 km |
Fiat Panda 0.9 TwinAir | B | 0.9/85 KM | 6,0 | 329 km |
Chevrolet Spark 1.0 | B | 1.0/68 KM | 6,1 | 323 km |
Hyundai i10 1.1 MPI | B | 1.1/69 KM | 6,1 | 323 km |
Fiat Panda 1.2 | B | 1.2/69 KM | 6,2 | 318 km |
Ford Ka 1.2 | B | 1.2/69 KM | 6,2 | 318 km |
Abarth 500 esseesse | B | 1.4/160 KM | 8,1 | 244 km |
Auta miejskie
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 308 km
Dwa samochody uzyskały zasięg przekraczający 400 kilometrów – to Dacia Logan z fabryczną instalacją LPG i hybrydowa Toyota Yaris. Japoński „maluch” korzystnie wypadł również w pozostałych wersjach napędowych: przejechał 367 km (1.4 D-4D) i 346 km (1.3 benz.). Pozostali rywale mieli pod maską wyłącznie jednostki benzynowe. Większość za 100 zł pokonała więcej niż 300 kilometrów, a poniżej tego rezultatu znalazły się głównie hot hatche lub samochody z silnikami o mocy ok. 100 KM.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Dacia Logan MCV 1.2 LPG | LPG | 1.2/75 KM | 9,2 | 426 km |
Toyota Yaris 1.5 Hybrid | BH | 1.5/100 KM | 4,8 | 411 km |
Toyota Yaris 1.4 D-4D | D | 1.4/90 KM | 5,2 | 367 km |
Peugeot 208 1.0 VTi | B | 1.0/68 KM | 5,6 | 352 km |
Toyota Yaris 100 | B | 1.3/99 KM | 5,7 | 346 km |
Honda Jazz 1.4 i-VTEC | B | 1.4/100 KM | 5,8 | 340 km |
Renault Clio 0.9 TCe | B | 0.9/90 KM | 5,9 | 334 km |
Dacia Sandero 0.9 TCe | B | 0.9/90 KM | 6.1 | 323 km |
Hyundai i20 1.2 | B | 1.2/85 KM | 6,1 | 323 km |
Skoda Fabia 1.2 TSI | B | 1.2/105 KM | 6,1 | 323 km |
Kia Rio 1.2 CVVT | B | 1.2/85 KM | 6,2 | 318 km |
Volkswagen Polo 1.2 TSI | B | 1.2/105 KM | 6,2 | 318 km |
Dacia Logan 0.9 TCe | B | 0.9/90 KM | 6,3 | 313 km |
Hyundai i20 1.4 CVVT | B | 1.4/100 KM | 6,3 | 313 km |
Nissan Micra 1.2 DIG-S | B | 1.2/98 KM | 6,3 | 313 km |
Seat Ibiza 1.2 TSI | B | 1.2/105 KM | 6,3 | 313 km |
Skoda Fabia 1.2 | B | 1.2/60 KM | 6,3 | 313 km |
Volkswagen Polo 1.2 TSI | B | 1.2/90 KM | 6,3 | 313 km |
Kia Rio 1.4 CVVT | B | 1.4/109 KM | 6,4 | 308 km |
Peugeot 208 1.6 VTi | B | 1.6/120 KM | 6,6 | 299 km |
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost | B | 1.0/100 KM | 6,7 | 294 km |
Ford Fiesta 1.4 | B | 1.4/96 KM | 6,7 | 294 km |
Opel Corsa 1.4 | B | 1.4/100 KM | 7,0 | 282 km |
Peugeot 208 GTi | B | 1.6/200 KM | 7,1 | 278 km |
Fiat 500L 1.4 16V | B | 1.4/95 KM | 7,2 | 274 km |
Chevrolet Aveo 1.2 | B | 1.2/86 KM | 7,3 | 270 km |
Ford Fiesta ST | B | 1.6/182 KM | 7,3 | 270 km |
Audi A1 Sportback 1.4 TFSI | B | 1.4/185 KM | 7,7 | 256 km |
Citroen DS3 Racing | B | 1.6/207 KM | 8,4 | 235 km |
Audi S1 Sportback | B | 2.0/231 KM | 8,8 | 224 km |
Renault Clio RS 200 EDC | B | 1.6/200 KM | 9,2 | 214 km |
Auta kompaktowe
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 284 km
Opel Ampera, mający silnik elektryczny wspomagany benzynowym w celu podwyższenia zasięgu, przejechał za 100 zł niewiele mniej od miejskiego, hybrydowego Yarisa (403 km). Pozostałe trzy hybrydy nie są aż tak oszczędne: rozczarowuje zwłaszcza wynik Volkswagena Jetty Hybrid, spalającej podobne ilości paliwa co najoszczędniejsze jednostki benzynowe w klasie. Wysokoprężne kompakty bez problemu zapewniają zasięg 300-380 km, benzynowe – około 250-300 km. Najbardziej paliwożernymi hot hatchami pokonamy za 100 zł nawet mniej niż 200 km, jednak najmocniejsze w zestawieniu BMW M235i znalazło się dopiero na 6. miejscu od końca.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Opel Ampera | BH | 1.4/150 KM | 4,9 | 403 km |
Renault Megane Gr.t. 1.6 dCi | D | 1.6/130 KM | 5,0 | 382 km |
Skoda Octavia Com. 1.6 TDI | D | 1.6/105 KM | 5,3 | 360 km |
Fiat Bravo 1.6 M-Jet | D | 1.6/120 KM | 5,4 | 353 km |
Ford Focus Kombi 1.6 TDCi | D | 1.6/115 KM | 5,4 | 353 km |
Opel Astra ST 1.7 CDTI | D | 1.7/110 KM | 5,4 | 353 km |
Volkswagen Golf 1.6 TDI | D | 1.6/105 KM | 5,4 | 353 km |
Honda Civic 1.6 i-DTEC | D | 1.6/120 KM | 5,5 | 347 km |
Audi A3 2.0 TDI | D | 2.0/150 KM | 5,6 | 341 km |
Hyundai i30 1.6 CRDi | D | 1.6/128 KM | 5,6 | 341 km |
Renault Megane dCi eco2 | D | 1.6/130 KM | 5,6 | 341 km |
Citroen C-Elysee 1.6 HDi | D | 1.6/92 KM | 5,7 | 335 km |
Toyota Prius | BH | 1.8/136 KM | 5,9 | 334 km |
BMW 118d | D | 2.0/143 KM | 5,8 | 329 km |
Mercedes A 200 CDI | D | 1.8/136 KM | 5,8 | 329 km |
Skoda Octavia 2.0 TDI | D | 2.0/140 KM | 5,8 | 329 km |
Volkswagen Golf 2.0 TDI | D | 2.0/150 KM | 5,8 | 329 km |
Hyundai i30 Wag. 1.6 CRDi | D | 1.6/128 KM | 5,9 | 323 km |
Citroen DS4 2.0 HDi | D | 2.0/163 KM | 6,0 | 318 km |
Ford Focus 2.0 TDCi | D | 2.0/140 KM | 6,0 | 318 km |
Opel Astra Sedan 1.7 CDTI | D | 1.7/130 KM | 6,0 | 318 km |
Skoda Rapid 1.6 TDI | D | 1.6/105 KM | 6,0 | 318 km |
Chevrolet Cruze SW 1.7D | D | 1.7/130 KM | 6,1 | 313 km |
Kia Cee'd 1.6 CRDi | D | 1.6/128 KM | 6,1 | 313 km |
Skoda Octavia Com. 2.0 TDI | D | 2.0/140 KM | 6,2 | 308 km |
Peugeot 308 SW 2.0 BlueHDi | D | 2.0/150 KM | 6,3 | 303 km |
Honda Civic 2.2 i-DTEC | D | 2.2/150 KM | 6,4 | 298 km |
Peugeot 301 1.6 HDi | D | 1.6/92 KM | 6,4 | 298 km |
Renault Megane 1.4 TCe | B | 1.4/122 KM | 6,7 | 294 km |
Volkswagen Golf 1.4 TSI | B | 1.4/140 KM | 6,7 | 294 km |
Volkswagen Jetta Hybrid | BH | 1.4/170 KM | 6,7 | 294 km |
Ford Focus 2.0 TDCi | D | 2.0/163 KM | 6,5 | 294 km |
Volkswagen Golf GTD | D | 2.0/184 KM | 6,6 | 289 km |
Chevrolet Cruze SW 1.4T | B | 1.4/140 KM | 7,0 | 282 km |
Toyota Prius+ | BH | 1.8/136 KM | 7,0 | 282 km |
Opel Astra 2.0 CDTI | D | 2.0/165 KM | 6,8 | 281 km |
Volkswagen Golf 1.2 TSI | B | 1.2/105 KM | 7,1 | 278 km |
Ford Focus 1.0 EcoBoost | B | 1.0/125 KM | 7,2 | 274 km |
Kia Cee'd 1.6 GDI | B | 1.6/135 KM | 7,2 | 274 km |
Seat Leon 1.4 TSI | B | 1.4/122 KM | 7,2 | 274 km |
Skoda Rapid 1.2 TSI | B | 1.2/105 KM | 7,2 | 274 km |
VW Beetle 2.0 TDI DSG | D | 2.0/140 KM | 7,1 | 269 km |
Ford Focus 1.6 EcoBoost | B | 1.6/150 KM | 7,4 | 267 km |
Kia Cee'd 1.4 DOHC | B | 1.4/100 KM | 7,4 | 267 km |
Opel Astra 1.4T | B | 1.4/140 KM | 7,5 | 263 km |
Skoda Oct. RS Com. 2.0 TDI | D | 2.0/184 KM | 7,3 | 261 km |
Hyundai i30 1.4 MPI | B | 1.4/100 KM | 7,6 | 260 km |
Peugeot 308 1.6 VTi | B | 1.6/120 KM | 7,6 | 260 km |
BMW 116i | B | 1.6/136 KM | 7,7 | 256 km |
Mitsubishi Lancer Sp. 1.6 | B | 1.6/117 KM | 7,7 | 256 km |
Toyota Auris TS 1.6 | B | 1.6/132 KM | 7,7 | 256 km |
Citroen C4 Picasso 1.6 THP | B | 1.6/156 KM | 7,9 | 250 km |
Honda Civic 1.8 i-VTEC | B | 1.8/142 KM | 8,0 | 247 km |
Audi A3 1.8 TFSI S tronic | B | 1.8/180 KM | 8,1 | 244 km |
Peugeot 308 GTi | B | 1.6/200 KM | 8,1 | 244 km |
Citroen DS4 1.6 THP aut. | B | 1.6/156 KM | 8,9 | 222 km |
Opel Astra GTC 1.6 Turbo | B | 1.6/180 KM | 9,0 | 219 km |
Audi S3 Limousine | B | 2.0/300 KM | 9,1 | 217 km |
VW Golf VI GTI DSG | B | 2.0/210 KM | 9,1 | 217 km |
Seat Leon Cupra | B | 2.0/280 KM | 9,4 | 210 km |
Renault Meg. Cou. GT 2.0 T | B | 2.0/220 KM | 9,5 | 208 km |
BMW M235i | B | 3.0/326 KM | 10,1 | 195 km |
VW Golf VII GTI DSG Perf. | B | 2.0/230 KM | 10,4 | 190 km |
Renault Megane RS | B | 2.0/265 KM | 10,5 | 188 km |
Ford Focus ST | B | 2.0/250 KM | 10,6 | 186 km |
Volkswagen Golf R | B | 2.0/300 KM | 10,6 | 186 km |
Ford Focus ST Kombi | B | 2.0/250 KM | 10,9 | 181 km |
Auta klasy średniej
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 264 km
W tym zestawieniu wzięły udział trzy auta hybrydowe, jednak wszystkie stworzono w oparciu o silnik Diesla – daje to naprawdę niskie spalanie przy dość sporej mocy (200-215 KM). Citroen DS5 Hybrid i Peugeot 508 RXH za 100 zł przejeżdżają tyle kilometrów co ok. 130-konne wysokoprężne kompakty. Najmniej oszczędne Diesle pozwalają na pokonanie 250-270 kilometrów za 100 zł, z kolei w samochodach benzynowych normą są zasięgi poniżej 250 kilometrów. Topowi reprezentanci za założoną kwotę przejadą mniej więcej tyle, ile jest z Warszawy do Łodzi.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Citroen DS5 Hybrid4 | DH | 2.0/200 KM | 5,6 | 341 km |
Peugeot 508 RXH | DH | 2.0/200 KM | 5,7 | 335 km |
VW Passat Variant 2.0 TDI | D | 2.0/177 KM | 5,9 | 323 km |
Audi A4 2.0 TDI | D | 2.0/177 KM | 6,0 | 318 km |
BMW 318d Touring | D | 2.0/143 KM | 6,0 | 318 km |
BMW 320d | D | 2.0/184 KM | 6,0 | 318 km |
BMW 320d Gran Turismo | D | 2.0/184 KM | 6,0 | 318 km |
Mazda 6 2.2 MZR-CD | D | 2.2/163 KM | 6,2 | 308 km |
Peugeot 508 SW 2.0 HDi | D | 2.0/163 KM | 6,2 | 308 km |
VW Pas. Allt. 2.0 TDI 4M. DSG | D | 2.0/177 KM | 6,2 | 308 km |
Volvo V60 Plug-in Hybrid | DH | 2.4/215 KM | 6,3 | 303 km |
Opel Insignia 2.0 CDTI | D | 2.0/160 KM | 6,4 | 298 km |
Renault Laguna 2.0 dCi | D | 2.0/150 KM | 6,4 | 298 km |
Toyota Avensis 2.2 D-4D | D | 2.2/150 KM | 6,4 | 298 km |
Mazda 6 2.2 SkyA.-D 6AT | D | 2.2/175 KM | 6,5 | 294 km |
Mercedes C 220 CDI | D | 2.1/170 KM | 6,5 | 294 km |
Opel Insignia ST 2.0 CDTI | D | 2.0/130 KM | 6,7 | 285 km |
Skoda Superb 2.0 TDI | D | 2.0/170 KM | 6,8 | 281 km |
Mercedes C 350 CDI | D | 3.0/265 KM | 7,1 | 269 km |
Toyota Avensis 2.0 D-4D | D | 2.0/124 KM | 7,2 | 265 km |
Kia Optima 1.7 CRDi | D | 1.7/136 KM | 7,2 | 265 km |
Peugeot 508 2.0 HDi | D | 2.0/163 KM | 7,2 | 265 km |
BMW 328i | B | 2.0/245 KM | 7,5 | 263 km |
Honda Acc. 2.2 i-DTEC Tou. | D | 2.2/180 KM | 7,5 | 254 km |
Subaru Outback 2.0D | D | 2.0/150 KM | 7,5 | 254 km |
Kia Optima 2.0 DOHC Hybrid | B | 2.0/190 KM | 8,2 | 241 km |
Volvo V70 T4 | B | 1.6/180 KM | 8,2 | 241 km |
Volvo V60 D5 AWD aut. | D | 2.4/230 KM | 8,2 | 233 km |
Skoda Suberb 2.0 TSI | B | 2.0/200 KM | 8,5 | 232 km |
Hyundai i40 2.0 GDI | B | 2.0/178 KM | 8,8 | 224 km |
Kia Optima 2.0 | B | 2.0/165 KM | 9,5 | 208 km |
Lexus IS 250 | B | 2.5/207 KM | 9,9 | 199 km |
Subaru Legacy 2.0i | B | 2.0/150 KM | 10,7 | 184 km |
Volvo S60 T6 AWD | B | 3.0/329 KM | 11,3 | 175 km |
BMW M4 | B | 3.0/431 KM | 11,9 | 166 km |
Audi RS 5 | B | 4.2/450 KM | 13,1 | 151 km |
Mercedes C 63 AMG | B | 6.2/507 KM | 14,5 | 136 km |
Auta klasy wyższej i luksusowe
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 206 km
Wynik najoszczędniejszego w klasie hybrydowego Lexusa GS robi wrażenie – za 100 zł przejechał on tyle kilometrów co Opel Insignia ze 130-konnym 2.0 CDTI, a przypomnijmy, że Lexus ma 3,5-litrowy silnik o mocy 345 KM. Pozostałe hybrydy, Audi A6 i BMW 5, również nieźle wypadły (hybrydowe BMW pokona taki sam dystans jak wysokoprężny odpowiednik). Benzynowymi samochodami luksusowymi trudno wypracować zasięg przekraczający 200 kilometrów, a najmocniejsze przejadą zaledwie 130-140 kilometrów.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Lexus GS 450h F Sport | BH | 3.5/345 KM | 6,8 | 290 km |
Audi A6 hybrid | BH | 2.0/245 KM | 7,1 | 278 km |
BMW 525d xDrive | D | 2.0/218 KM | 7,8 | 245 km |
Mercedes S 250 CDI L | D | 2.1/204 KM | 7,8 | 245 km |
BMW 730d | D | 3.0/258 KM | 8,0 | 239 km |
Mercedes S 350 BlueTEC | D | 3.0/258 KM | 8,1 | 236 km |
BMW M550d xDrive | D | 3.0/381 KM | 8,2 | 233 km |
BMW ActiveHybrid 5 | BH | 3.0/340 KM | 8,5 | 232 km |
BMW 730d xDrive | D | 3.0/258 KM | 8,5 | 225 km |
Audi A6 Avant 3.0 TDI | D | 3.0/245 KM | 8,7 | 219 km |
Mercedes E 350 B. 4M. Kom. | D | 3.0/252 KM | 8,8 | 217 km |
BMW 535i aut. | B | 3.0/306 KM | 9,6 | 205 km |
Lancia Thema 3.0 CRD | D | 3.0/239 KM | 9,3 | 205 km |
Audi A8 3.0 TDI | D | 3.0/250 KM | 9,5 | 201 km |
Lexus GS 250 | B | 2.5/209 KM | 10,2 | 193 km |
Porsche Panamera 4S | B | 3.0/420 KM | 12,4 | 159 km |
Mercedes CLS 500 Sh. Br. | B | 4.7/408 KM | 12,9 | 153 km |
BMW M6 Coupe | B | 4.4/560 KM | 13,7 | 144 km |
Mercedes E 63 AMG S 4M. | B | 5.5/585 KM | 14,0 | 141 km |
Hyundai Equus VS460 | B | 4.6/385 KM | 14,1 | 140 km |
BMW M5 | B | 4.4/560 KM | 14,4 | 137 km |
Małe SUV-y i crossovery
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 257 km
Układ napędowy Peugeota 3008 Hybrid4, stanowiący połączenie silnika wysokoprężnego z elektrycznym, w praktyce okazuje się niezwykle oszczędny. Na uwagę zasługuje z kolei doskonały rezultat Mitsubishi ASX-a 1.8 DI-D, który za 100 zł przejeżdża tyle, co benzynowa Toyota Yaris. Pośród niedużych SUV-ów i crossoverów nie ma reguły, że pierwszą część tabeli zajmują samochody wysokoprężne, a drugą benzynowe. Poszczególne napędy przeplatają się ze sobą i nie brakuje ciekawych zależności, np. benzynowy Renault Captur za 100 zł przejedzie więcej kilometrów od Dacii Duster 1.5 dCi, a 165-konna Mazda CX-5 jest prawie tak oszczędna jak znacznie mniejszy Nissan Juke. Najbardziej paliwożerne benzynowe SUV-y wypracowały zasięg poniżej 200 kilometrów.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Peugeot 3008 Hybrid4 | DH | 2.0/200 KM | 4,8 | 398 km |
Mitsubishi ASX 1.8 DI-D 4WD | D | 1.8/150 KM | 5,6 | 341 km |
Subaru XV 2.0D | D | 2.0/147 KM | 5,9 | 323 km |
BMW X1 xDrive18d | D | 2.0/143 KM | 6,1 | 313 km |
Kia Sportage 1.7 CRDi | D | 1.7/115 KM | 6,4 | 298 km |
Mazda CX-5 2.2 SkyA.-D AWD | D | 2.2/175 KM | 6,4 | 298 km |
VW Tiguan 2.0 TDI 4M. | D | 2.0/140 KM | 6,4 | 298 km |
Merc. GLA 200 CDI DCT 4M. | D | 2.2/136 KM | 6,4 | 298 km |
Nissan Qashqai 1.6 dCi | D | 1.6/130 KM | 6,5 | 294 km |
Renault Captur 1.2 TCe EDC | B | 1.2/120 KM | 7,0 | 282 km |
Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD | D | 2.0/140 KM | 6,8 | 281 km |
Dacia Duster 1.5 dCi 4x4 | D | 1.5/110 KM | 6,9 | 277 km |
VW Tiguan 2.0 TDI 4M. | D | 2.0/177 KM | 6,9 | 277 km |
Skoda Yeti 1.2 TSI 4x2 | B | 1.2/105 KM | 7,3 | 270 km |
Audi Q5 2.0 TDI q. S tronic | D | 2.0/177 KM | 7,1 | 269 km |
Hyun. ix35 2.0 CRDi 4WD | D | 2.0/184 KM | 7,1 | 269 km |
Mercedes GLK 220 CDI 4M. | D | 2.1/170 KM | 7,1 | 269 km |
Mitsub. Outlander 2.2 DID | D | 2.2/150 KM | 7,1 | 269 km |
BMW X3 xDrive20d | D | 2.0/184 KM | 7,2 | 265 km |
Toyota RAV4 2.2 D-4D | D | 2.2/150 KM | 7,2 | 265 km |
Honda CR-V 2.2 i-DTEC 4WD | D | 2.2/150 KM | 7,3 | 261 km |
Range Rover Evoque SD4 | D | 2.2/190 KM | 7,3 | 261 km |
Nissan Juke 1.6 | B | 1.6/117 KM | 7,6 | 260 km |
Ford Kuga 2.0 TDCi 4WD | D | 2.0/163 KM | 7,5 | 254 km |
Mazda CX-5 2.0 Sky.-G 4x2 | B | 2.0/165 KM | 7,8 | 253 km |
Dacia Duster 1.6 4x4 | B | 1.6/105 KM | 8,3 | 238 km |
Volvo XC60 D5 AWD aut. | D | 2.4/230 KM | 8,1 | 236 km |
Mini Paceman Cooper S ALL4 | B | 1.6/184 KM | 8,9 | 222 km |
Hyun. Santa Fe 2.2 CRDI 4WD | D | 2.2/197 KM | 8,8 | 217 km |
Kia Sportage 2.0 | B | 2.0/163 KM | 9,4 | 210 km |
Toyota RAV4 2.0 4x4 | B | 2.0/152 KM | 10,5 | 188 km |
Subaru Forester 2.0 XT | B | 2.0/240 KM | 11,2 | 176 km |
Suzuki Grand Vitara 2.4 | B | 2.4/169 KM | 11,8 | 167 km |
Nissan Juke Nismo 4WD CVT | B | 1.6/200 KM | 12,3 | 160 km |
Porsche Macan Turbo | B | 3.6/400 KM | 12,5 | 158 km |
Volvo XC60 T6 AWD | B | 3.0/304 KM | 13,6 | 145 km |
Duże SUV-y i pick-upy
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 169 km
W tym najmniej oszczędnym segmencie trzeba się nastawić na pokonanie ok. 200 kilometrów za 100 zł, oczywiście pod warunkiem, że samochód ma silnik Diesla. Benzynowe duże SUV-y biją rekordy zużycia paliwa do tego stopnia, że kreują się z tego proste rachunki – za 100 zł przejedziemy 100 kilometrów.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Jeep Gr. Cherokee 3.0 CRD | D | 3.0/241 KM | 8,8 | 217 km |
Mercedes ML 350 BlueTEC | D | 3.0/258 KM | 9,0 | 212 km |
VW Amarok 2.0 BiTDI | D | 2.0/180 KM | 9,2 | 207 km |
BMW X5 xDrive30d | D | 3.0/245 KM | 9,3 | 205 km |
Mitsubishi L200 2.5 DI-D | D | 2.5/178 KM | 9,3 | 205 km |
VW Touareg 3.0 TDI V6 | D | 3.0/245 KM | 9,7 | 197 km |
Toyota Land Cr. 3.0 D-4D A/T | D | 3.0/190 KM | 9,8 | 195 km |
Audi Q7 3.0 TDI | D | 3.0/241 KM | 10,0 | 191 km |
LR Discovery SDV6 3.0 | D | 3.0/256 KM | 10,8 | 177 km |
Jeep Wrangler Unl. 2.8 CRD | D | 2.8/200 KM | 11,3 | 169 km |
Mazda CX-7 2.3 | B | 2.3/260 KM | 11,9 | 166 km |
Range Rover TDV6 | D | 3.0/258 KM | 11,8 | 162 km |
Toyota Hilux 3.0 D-4D A/T | D | 3.0/171 KM | 13,1 | 146 km |
Toyota Land Cr. V8 4.5 D-4D | D | 4.5/272 KM | 13,3 | 143 km |
Porsche Cayenne GTS | B | 4.8/420 KM | 14,0 | 141 km |
Jeep Gr. Cherokee SRT8 | B | 6.4/468 KM | 18,6 | 106 km |
BMW X6 M | B | 4.4/555 KM | 19,3 | 102 km |
Mercedes GL 500 4MATIC | B | 4.7/435 KM | 19,5 | 101 km |
Audi TT 2.0 TDI quattro | D | 2.0/170 KM | 6,6 | 289 km |
Mini Roadster Cooper S | B | 1.6/184 KM | 7,9 | 250 km |
Peugeot RCZ 1.6 THP | B | 1.6/155 KM | 8,4 | 235 km |
VW Scirocco 2.0 TSI DSG | B | 2.0/210 KM | 10,1 | 195 km |
Porsche Boxster S PDK | B | 3.4/315 KM | 10,2 | 193 km |
Porsche 911 Carrera S PDK | B | 3.8/400 KM | 11,2 | 176 km |
BMW 1M | B | 3.0/340 KM | 11,7 | 169 km |
Ford Mustang Boss 302 | B | 5.0/450 KM | 14,5 | 136 km |
BMW M6 | B | 4.4/560 KM | 15,1 | 131 km |
Chevrolet Camaro Coupe AT | B | 6.2/405 KM | 15,8 | 125 km |
Mercedes SLS AMG Road. | B | 6.2/571 KM | 16,6 | 119 km |
Nissan GT-R | B | 3.8/550 KM | 16,9 | 117 km |
Auta sportowe i kabriolety
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 181 km
Jedyny wysokoprężny przedstawiciel aut sportowych – Audi TT 2.0 TDI – zapewnia rozsądny kompromis między osiągami a spalaniem: 289 kilometrów to rezultat uzyskany przez ok. 100-konne auta miejskie. Przyzwoity wynik zdobyło również Mini Roadster i Peugeot RCZ z turbodoładowanymi silnikami 1.6. W Porsche 911, Fordzie Mustangu i Nissanie GT-R prezentowane poniżej wyniki dotyczą normalnego stylu jazdy: gdy wykorzystuje się potencjał auta, zasięg „leci” w dół.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
Audi TT 2.0 TDI quattro | D | 2.0/170 KM | 6,6 | 289 km |
Mini Roadster Cooper S | B | 1.6/184 KM | 7,9 | 250 km |
Peugeot RCZ 1.6 THP | B | 1.6/155 KM | 8,4 | 235 km |
VW Scirocco 2.0 TSI DSG | B | 2.0/210 KM | 10,1 | 195 km |
Porsche Boxster S PDK | B | 3.4/315 KM | 10,2 | 193 km |
Porsche 911 Carrera S PDK | B | 3.8/400 KM | 11,2 | 176 km |
BMW 1M | B | 3.0/340 KM | 11,7 | 169 km |
Ford Mustang Boss 302 | B | 5.0/450 KM | 14,5 | 136 km |
BMW M6 | B | 4.4/560 KM | 15,1 | 131 km |
Chevrolet Camaro Coupe AT | B | 6.2/405 KM | 15,8 | 125 km |
Mercedes SLS AMG Road. | B | 6.2/571 KM | 16,6 | 119 km |
Nissan GT-R | B | 3.8/550 KM | 16,9 | 117 km |
Auta elektryczne
Średni dystans, jaki można pokonać za 100 zł: 1174 km
Coraz liczniej reprezentowany segment aut elektrycznych pokazuje swoją dominację w ostatecznym rozrachunku za prąd – aż 5 z 7 za 100 zł przejedzie ponad 1000 kilometrów (dostawczy Nissan niewiele mniej). W przypadku Tesli mamy „coś za coś”, czyli piorunujące osiągi w zamian za większy pobór energii.
Marka i model | Rodzaj paliwa | Silnik (poj./moc) | Średnie zużycie (l/100 km) | Dystans za 100 zł |
---|---|---|---|---|
BMW i3 | E | 170 KM | 11,3 | 1553 km |
Hyundai Ioniq Electric | E | 120 KM | 11,9 | 1474 km |
Renault Zoe | E | 92 KM | 12,7 | 1381 km |
Smart Fortwo ED | E | 82 KM | 14,6 | 1202 km |
Volskwagen e-Golf | E | 136 KM | 17,5 | 1003 km |
Nissan e-NV200 | E | 109 KM | 18,3 | 959 km |
Tesla Model S | E | 360 KM | 27,0 | 650 km |
*dane pochodzą z monitoringu cen paliw prowadzonego przez Biuro Polskiej Izby Paliw Płynnych, notowanie z 31.10.2018.