Zestawienie ładowności 07

Na ile zapewnienia producentów odnośnie ładowności ich samochodów okazują się prawdziwe? Odpowiedź w naszym porównaniu fabrycznej ładowności z wartościami realnymi.

Ładownością samochodu nazywamy różnicę między masą własną auta (jego wadze „na pusto”, tj. w stanie gotowym do jazdy) a dopuszczalną masą całkowitą samochodu, czyli wartości granicznej, przy której załadowane auto jeszcze zapewnia wymagany poziom bezpieczeństwa. Obydwa parametry wyliczane są przed wprowadzeniem pojazdu do produkcji i odnotowane w każdym dowodzie rejestracyjnym. Wydaje się więc, że aby nie przeładować samochodu, wystarczy wykonać prosty rachunek (DMC minus masa własna) i mamy gotową liczbę kilogramów, jakie możemy zabrać na pokład. Niestety, w zdecydowanej większości aut pojęcie „masy własnej” ma wielorakie znaczenie. Nawet jeśli w badaniach homologacyjnych biorą udział samochody w „cięższych” (a zatem lepiej wyposażonych) wersjach, rzadko zdarza się, by konkretny egzemplarz ważył dokładnie tyle, co w katalogu. Wystarczy doposażyć do w kilka dodatkowych opcji, by jego waga wzrosła o kilkanaście/kilkadziesiąt kilogramów. W takim wypadku DMC nie rośnie proporcjonalnie do masy własnej, a pozostaje wartością stałą, w związku z czym ładowność ulega zmniejszeniu.

Czytaj takze Toyota Yaris, Renaul Clio, Honda Jazz

By przekonać się, ile rzeczywiście są w stanie zabrać na pokład popularne auta, przygotowaliśmy zestawienie ładowności 339 modeli z 8 segmentów. Pośród nich znalazły się samochody w różnych wersjach nadwoziowych i silnikowych. W tym celu samodzielnie zmierzyliśmy masy własne aut (zatankowanych w 90%, bez osób na pokładzie), porównaliśmy je z danymi katalogowymi i ustaliliśmy rzeczywiste ładowności samochodów. Oto szczegółowe dane.

Auta mini

Średnia ładowność: 353 kg

Najmniej przewieziemy malutką (niecałe 3 m) Toyotą iQ, zaś najmniej ładownym, w pełni 4-osobowym autem został Abarth 500C. W teorii ważący 865 kg Ford Ka w praktyce ważył ponad tonę, w związku z czym najmocniej „stopniała” jego ładowność. Najbliżej fabrycznego wyniku był Suzuki Alto, a najmniej obaw przy pakowaniu mają kierowcy Fiatów Panda.

Auta mini – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
ToyotaiQ 1.0 VVT-i370 kg281 kg-89 kg-24
Abarth500C355 kg283 kg-72 kg-20
FordKa 1.2455 kg315 kg -140 kg  -31 
ToyotaAygo 1.0 VVT-i360 kg315 kg-45 kg-13
Peugeot107355 kg318 kg-37 kg-10
Fiat500 TwinAir440 kg346 kg-94 kg-21
VWUp! 1.0 (75 KM)436 kg360 kg-76 kg-17
SuzukiAlto 1.0395 kg362 kg -33 kg  -8 
VWUp! 1.0 (60 KM)436 kg374 kg-62 kg-14
SkodaCitigo 1.0436 kg375 kg-61 kg-14
KiaPicanto 1.0495 kg378 kg-117 kg-24
RenaultTwingo 1.2 16V426 kg381 kg-45 kg-11
ChevroletSpark 1.0491 kg383 kg-108 kg-22
KiaPicanto 1.2520 kg403 kg-117 kg-23
FiatPanda 0.9500 kg421 kg-79 kg-16
FIAT Panda III Lounge 1.2 8V 69KM 5MT SB4501J 08-2012
Fiat „przekłamał” ładowność Pandy o niemalże 80 kg, ale 421 kg to i tak najlepszy wynik w segmencie najmniejszych aut.

Auta miejskie

Średnia ładowność: 433 kg

Ładowność samochodów miejskich jest mniejsza od fabrycznej o ok. 60-80 kg, czyli mniej więcej tyle, ile waży dorosły człowiek szczupłej postury. Rekordzista, Volkswagen Polo 1.6 TDI, zabierze o 35% mniej, niż ma wpisane w danych technicznych. Niektóre auta, m.in. Peugeot 208, okazały się lżejsze niż „na papierze”. Oklaski należą się jednak Fiatowi Punto Evo, który jako jedyny udźwignie ponad 500 kg.

Auta miejskie – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
AudiA1 Sportback 2.0 TDI425 kg360 kg-65 kg-15
MiniCooper S450 kg380 kg-70 kg-16
AudiA1 1.6 TDI450 kg386 kg-64 kg-14
DaciaSandero 1.2 16V495 kg397 kg-98 kg-20
ToyotaYaris 1.33 VVT-i455 kg399 kg-56 kg-12
CitroenDS3 HDi 110 FAP522 kg404 kg-118 kg-23
FordFiesta 1.4516 kg404 kg-112 kg-22
FordFiesta 1.6 Ti-VCT521 kg404 kg-117 kg-22
AudiA1 1.4 TFSI S450 kg405 kg-45 kg-10
CitroenC3 Picasso 1.4 VTi463 kg408 kg-55 kg-12
NissanMicra 1.2440 kg412 kg-28 kg-6
CitroenC3 Picasso HDi 90450 kg414 kg-36 kg-8
MiniCooper D480 kg417 kg-63 kg-13
CitroenDS3 THP 150432 kg419 kg-13 kg-3
RenaultClio 1.2 16V 75593 kg421 kg-172 kg-29
VWPolo 1.6 TDI645 kg422 kg -223 kg  -35 
SeatIbiza 1.2 TSI451 kg423 kg-28 kg-6
Hyundaii10 1.2500 kg427 kg-73 kg-15
AudiA1 Sportback 1.2 TFSI490 kg430 kg-60 kg-12
SkodaFabia Combi 1.2 TSI530 kg431 kg-99 kg-19
Hyundaii10 1.1500 kg434 kg-66 kg-13
OpelCorsa 1.4453 kg435 kg-18 kg-4
SkodaFabia 1.2 TSI530 kg437 kg-93 kg-18
SeatIbiza Cupra486 kg439 kg-47 kg-10
OpelCorsa 1.4 Twinport527 kg442 kg-85 kg-16
VWPolo 1.2 TSI557 kg442 kg-115 kg-21
SeatIbiza ST 1.6 TDI515 kg443 kg-72 kg-14
VWPolo 1.2 TSI DSG556 kg445 kg-111 kg-20
SkodaFabia 1.2 TSI530 kg446 kg-84 kg-16
VWPolo GTI486 kg449 kg-37 kg-8
MiniClubman Cooper SD500 kg451 kg-49 kg-10
Mazda2 1.5520 kg452 kg-68 kg-13
Hyundaiix20 Blue 1.6530 kg456 kg-74 kg-14
Alfa RomeoMiTo 1.4 TB 16V560 kg459 kg-101 kg-18
KiaRio 1.4534 kg460 kg-74 kg-14
SuzukiSwift 1.2520 kg462 kg-58 kg-11
Peugeot207 SW HDi 90471 kg466 kg-5 kg-1
Peugeot208 82 VTi437 kg466 kg 29 kg  7 
Peugeot208 1.6 120 VTi470 kg475 kg5 kg1
RenaultClio Grandtour dCi 85538 kg475 kg-63 kg-12
Peugeot207 1.6 120 VTi468 kg489 kg21 kg4
FiatPunto Evo 1.4560 kg501 kg-59 kg-11
Zestawienie ładowności 01
Znów Fiat na szczycie. Producent „przedobrzył” z ładownością Punto Evo o 11%, ale żaden z rywali nie jest w stanie zabrać na pokład pół tony ładunku.

Auta kompaktowe

Średnia ładowność: 474 kg

W samochodach kompaktowych pół tony rzeczywistej ładowności nie robi już większego wrażenia. Najlepsi przewiozą jeszcze o nawet 50 kg więcej, a zwycięzca, Ford Focus III 2.0 TDCi – aż 604 kg. W zestawieniu słabo poszło kompaktom Renault i BMW, ponownie zaskoczyły Peugeoty ze swoimi wagami mniejszymi niż w katalogu (a co za tym idzie – większymi faktycznymi ładownościami).

Auta kompaktowe – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
OpelAmpera343 kg281 kg-62 kg-18,1
RenaultMegane CC dCi 130391 kg298 kg-93 kg-23,8
BMW118i Cabrio440 kg332 kg-108 kg-24,5
Alfa RomeoGiulietta 2.0 JTDM505 kg375 kg-130 kg-25,7
RenaultMegane Grandtour427 kg387 kg-40 kg-9,4
Alfa RomeoGiulietta 1.4 TB505 kg390 kg-115 kg-22,8
AudiA3 Cabriolet 2.0 TFSI500 kg394 kg-106 kg-21,2
VWBeetle 1.2 TSI481 kg396 kg-85 kg-17,7
ToyotaAuris Hybrid415 kg397 kg-18 kg-4,3
Peugeot308 CC HDi 140421 kg398 kg-23 kg-5,5
RenaultMegane Grandtour TCe 130550 kg402 kg-148 kg-26,9
RenaultMegane Coupe TCe 130533 kg404 kg-129 kg-24,2
RenaultMegane dCi 110584 kg404 kg -180 kg  -30,8 
BMW120i500 kg409 kg-91 kg-18,2
BMW118d530 kg417 kg-113 kg-21,3
BMW118i530 kg417 kg-113 kg-21,3
BMW125i530 kg417 kg-113 kg-21,3
CitroenDS4 HDi 110515 kg420 kg-95 kg-18,4
Alfa RomeoGiulietta 1.4 16V TB505 kg422 kg-83 kg-16,4
BMW120d531 kg423 kg-108 kg-20,3
HondaInsight499 kg423 kg-76 kg-15,2
RenaultMegane Grandtour dCi 130552 kg425 kg-127 kg-23
HondaCivic 1.8 i-VTEC447 kg427 kg-20 kg-4,5
RenaultMegane dCi 130509 kg430 kg-79 kg-15,5
ToyotaAuris 1.33 VVT-i470 kg435 kg-35 kg-7,4
CitroenC4 HDi 150490 kg436 kg-54 kg-11
ToyotaAuris 1.6475 kg437 kg-38 kg-8
CitroenC4 HDi 150 FAP459 kg439 kg-20 kg-4,4
CitroenC4 Aircross HDi 150 4WD565 kg440 kg-125 kg-22,1
VWGolf GTI Cabriolet502 kg443 kg-59 kg-11,8
VWGolf GTD554 kg456 kg-98 kg-17,7
Hyundaii30 1.6 CRDi529 kg459 kg-70 kg-13,2
AudiA3 Sportback 1.8 TFSI485 kg461 kg-24 kg-4,9
OpelAstra 2.0 CDTI461 kg462 kg1 kg0,2
RenaultMegane TCe 130576 kg463 kg-113 kg-19,6
VolvoV40 T4511 kg463 kg-48 kg-9,4
KiaCee’d 1.6 CRDi528 kg464 kg-64 kg-12,1
Hyundaii30 Blue 1.6527 kg467 kg-60 kg-11,4
OpelAstra GTC 1.4 T522 kg471 kg-51 kg-9,8
OpelAstra 1.6 Turbo550 kg474 kg-76 kg-13,8
VWGolf Cabriolet 1.4 TSI541 kg474 kg-67 kg-12,4
AudiA3 Sportback 2.0 TDI560 kg476 kg-84 kg-15
Peugeot308 HDi FAP 150455 kg476 kg21 kg4,6
RenaultMegane TCe 115582 kg476 kg-106 kg-18,2
HondaCivic 2.2 i-DTEC487 kg485 kg-2 kg-0,4
Peugeot308 e-HDi 110442 kg486 kg 44 kg  10 
VWGolf 1.4 TSI494 kg486 kg-8 kg-1,6
Mazda3 2.2 CD514 kg487 kg-27 kg-5,3
Peugeot308 HDi FAP 140500 kg488 kg-12 kg-2,4
FordFocus Turnier 1.6 TDCi608 kg490 kg-118 kg-19,4
OpelAstra OPC502 kg490 kg-12 kg-2,4
VWGolf 1.2 TSI591 kg490 kg-101 kg-17,1
AudiS3 quattro S tronic560 kg491 kg-69 kg-12,3
FordFocus Turnier 1.6617 kg496 kg-121 kg-19,6
VWGolf Variant 1.6 TDI610 kg500 kg-110 kg-18
RenaultMegane Coupe R.S.508 kg501 kg-7 kg-1,4
OpelAstra ST 1.4 T534 kg504 kg-30 kg-5,6
Mazda3 1.6 CRDi575 kg506 kg-69 kg-12
VWJetta 2.0 TDI DSG601 kg510 kg-91 kg-15,1
AudiRS 3 Sportback560 kg513 kg-47 kg-8,4
Hyundaii30 CW 1.6 CRDi519 kg513 kg-6 kg-1,2
VWGolf Plus 1.4 TSI586 kg513 kg-73 kg-12,5
Mazda3 1.6590 kg514 kg-76 kg-12,9
VWGolf 1.6 TDI631 kg514 kg-117 kg-18,5
OpelAstra ST 2.0 CDTI541 kg515 kg-26 kg-4,8
KiaCee’d 1.6 CVVT522 kg520 kg-2 kg-0,4
Peugeot308 150 THP540 kg520 kg-20 kg-3,7
FordFocus 1.6 TDCi631 kg521 kg-110 kg-17,4
OpelAstra ST 1.7 CDTI572 kg524 kg-48 kg-8,4
VWGolf 2.0 TDI643 kg527 kg-116 kg-18
VWGolf Plus 2.0 TDI639 kg527 kg-112 kg-17,5
FordFocus 1.6 EcoBoost642 kg528 kg-114 kg-17,8
FordFocus ST Turnier639 kg529 kg-110 kg-17,2
MercedesA 250 Sport600 kg531 kg-69 kg-11,5
VWGolf Variant 2.0 TDI610 kg532 kg-78 kg-12,8
VWGolf Variant 1.6 TDI583 kg537 kg-46 kg-7,9
FordFocus 1.0 EcoBoost699 kg542 kg-157 kg-22,5
SkodaOctavia 1.2 TSI675 kg543 kg-132 kg-19,6
FordFocus 2.0 TDCI704 kg604 kg-100 kg-14,2
Zestawienie ładowności 02
Focusy zajęły sporą część lepszej połowy tabeli. Mimo przekłamania o ok. 100-120 kg i tak zabiorą na pokład najwięcej w klasie.

Auta klasy średniej

Średnia ładowność: 498 kg

Limuzyny i kombi klasy średniej wypadły tylko niewiele lepiej od kompaktów. Rzeczywistą ładowność powyżej 600 kg uzyskały tylko dwa modele – Chevrolet Malibu i Ford Mondeo Turnier (kombi) z silnikiem 2.0 TDCi. W jego przypadku nieźle prezentuje się również ładowność liftbacków. Bardzo ciekawą zależność można zauważyć w Oplu Insignii: liftback 2.0 CDTI naprawdę „udźwignie” o 279 kg mniej niż w danych technicznych, natomiast wynik Insignii ST 2.0 CDTI idealnie pokrył się z katalogowym.

Auta klasy średniej – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
AudiA5 Cabriolet 3.2 FSI quattro500 kg379 kg-121 kg-24
OpelInsignia 2.0 CDTI687 kg408 kg -279 kg  -41 
AudiA5 Cabriolet 2.0 TFSI500 kg413 kg-87 kg-17
BMW325i520 kg413 kg-107 kg-21
BMW320d Touring Blue Performance550 kg417 kg-133 kg-24
BMW320d Efficient Dynamics520 kg431 kg-89 kg-17
MercedesC 250 BlueEfficiency Coupe545 kg431 kg-114 kg-21
AudiRS 5500 kg435 kg-65 kg-13
RenaultLaguna Grandtour dCi 150624 kg439 kg-185 kg-30
BMW320d550 kg440 kg-110 kg-20
MercedesC 63 AMG T Performance480 kg443 kg-37 kg-8
BMW320i Touring540 kg444 kg-96 kg-18
BMW335i520 kg452 kg-68 kg-13
KiaOptima 1.7 CRDi566 kg457 kg-109 kg-19
CitroenDS5 e-HDi 110502 kg459 kg-43 kg-9
AudiA4 2.0 TFSI q550 kg460 kg-90 kg-16
VolvoS60 2.0T472 kg460 kg-12 kg-3
VWPassat CC 2.0 TDI 4M605 kg460 kg-145 kg-24
VolvoS60 T6 AWD482 kg462 kg-20 kg-4
AudiS4550 kg464 kg-86 kg-16
BMW320d Touring540 kg465 kg-75 kg-14
BMW318d Touring540 kg469 kg-71 kg-13
MercedesC 250 CGI580 kg470 kg-110 kg-19
VolvoV60 D3518 kg470 kg-48 kg-9
AudiA4 1.8 TFSI550 kg473 kg-77 kg-14
MercedesC 200 BlueEfficiency590 kg480 kg-110 kg-19
AudiRS 4 Avant550 kg481 kg-69 kg-13
MercedesC 180 BlueEfficiency515 kg484 kg-31 kg-6
RenaultLaguna dCi 150603 kg485 kg-118 kg-20
SeatExeo 1.8 TSI619 kg485 kg-134 kg-22
AudiA4 Avant 2.0 TDI560 kg489 kg-71 kg-13
VWCC 2.0 TDI BMT561 kg490 kg-71 kg-13
AudiA4 Avant 3.0 TDI q570 kg491 kg-79 kg-14
Peugeot508 HDi FAP 140522 kg492 kg-30 kg-6
OpelInsignia ST 2.0 CDTI632 kg493 kg-139 kg-22
MercedesC 220 CDI BlueEfficiency580 kg495 kg-85 kg-15
SkodaSuperb 2.0 TSI563 kg499 kg-64 kg-11
AudiA5 Sportback 2.0 TDI530 kg502 kg-28 kg-5
Hyundaii40 CW 1.7 CRDi625 kg503 kg-122 kg-20
OpelInsignia 2.0 Turbo597 kg503 kg-94 kg-16
MercedesC 350 BlueEfficiency590 kg504 kg-86 kg-15
OpelInsignia 2.0 CDTI536 kg505 kg-31 kg-6
VWPassat Variant 2.0 TDI684 kg506 kg-178 kg-26
MercedesC 180 CGI BlueEficciency615 kg507 kg-108 kg-18
AudiA4 2.0 TDI530 kg511 kg-19 kg-4
Hyundaii40 1.7 CRDi598 kg513 kg-85 kg-14
Peugeot508 SW 155 THP559 kg517 kg-42 kg-8
VWPassat Variant 2.0 TDI587 kg517 kg-70 kg-12
MercedesC 220 CDI T BlueEfficiency615 kg521 kg-94 kg-15
SuzukiKizashi 2.4 4×2580 kg521 kg-59 kg-10
SkodaSuperb Combi 2.0 TDI638 kg525 kg-113 kg-18
VWPassat 1.8 TSI608 kg528 kg-80 kg-13
SkodaSuperb Combi 3.6 4×4636 kg536 kg-100 kg-16
Mazda6 Kombi 2.0 DISI610 kg539 kg-71 kg-12
VWPassat Variant 1.8 TSI654 kg544 kg-110 kg-17
Peugeot508 SW HDi 205 AT575 kg545 kg-30 kg-5
VWPassat 2.0 TSI595 kg547 kg-48 kg-8
SkodaSuperb Combi 1.8 TSI638 kg548 kg-90 kg-14
VWPassat BlueTDI DSG634 kg549 kg-85 kg-13
ToyotaAvensis Combi 2.2 D-4D595 kg550 kg-45 kg-8
FordMondeo 2.0 TDCi698 kg552 kg-146 kg-21
FordMondeo 2.0 SCTi706 kg553 kg-153 kg-22
Mazda6 2.2 CD630 kg556 kg-74 kg-12
VWPassat 2.0 TDI BMT614 kg562 kg-52 kg-8
FordMondeo Turnier 1.6 EcoB.724 kg569 kg-155 kg-21
OpelInsignia ST 2.0 CDTI572 kg571 kg -1 kg  0 
SkodaSuperb 2.0 TDI638 kg571 kg-67 kg-11
CitroenC5 Tourer HDi 140621 kg581 kg-40 kg-6
VWPassat 2.0 TDI BMT DSG645 kg586 kg-59 kg-9
ChevroletMalibu 2.0640 kg609 kg-31 kg-5
FordMondeo Turnier 2.0 TDCi790 kg663 kg-127 kg-16
FORD Mondeo IV Kombi 2.0TDCi 140KM 6AT Durashift WE5077N 06-2008
Do przepastnego bagażnika Forda Mondeo kombi można śmiało pakować rozmaite pakunki: ich waga z pasażerami może wynosić aż 663 kg.

SUV-y i crossovery

Średnia ładowność: 451 kg

Kolejna nietypowa zależność: Dacia Duster 4×4 z turbodieslem mają identyczną ładowność rzeczywistą, z tym że model benzynowy waży o ponad 100 kg więcej niż podaje producent, a Duster 1.5 dCi – o ponad 60 kg mniej. Słabo zaprezentowały się SUV-y Mini i BMW, dobrze wypadły modele niemieckie i Land Rovery, w tym Freelander z bezsprzecznie największą ładownością w klasie.

SUV-y i crossovery – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
MiniCountryman Cooper SD ALL4460 kg372 kg-88 kg-19
MiniCountryman Cooper D ALL4470 kg375 kg-95 kg-20
MiniCountryman Cooper D470 kg379 kg-91 kg-19
MiniCountryman Cooper S ALL4460 kg388 kg-72 kg-16
SuzukiSX4 2.0 DDiS 4×4455 kg400 kg-55 kg-12
HondaCR-V 2.2 i-DTEC513 kg414 kg-99 kg-19
BMWX3 xDrive20d575 kg417 kg -158 kg  -27 
NissanJuke 4×2 1.5 dCi505 kg434 kg-71 kg-14
NissanJuke 1.6505 kg438 kg-67 kg-13
OpelAntara 2.2 CDTI 4×4509 kg439 kg-70 kg-14
FordKuga 2.0 TDCi 4×4591 kg442 kg-149 kg-25
AudiQ3 2.0 TDI quattro600 kg444 kg-156 kg-26
DaciaDuster 1.6 16V 4WD550 kg444 kg-106 kg-19
DaciaDuster dCi 110 4×4383 kg444 kg 61 kg  16 
FordKuga 2.0 TDCi 4×4591 kg444 kg-147 kg-25
RenaultKoleos dCi 175 4×4595 kg444 kg-151 kg-25
BMWX3 xDrive35i560 kg446 kg-114 kg-20
SubaruForester 2.0 D445 kg451 kg6 kg1
BMWX1 xDrive 18d505 kg454 kg-51 kg-10
BMWX1 xDrive 20d555 kg461 kg-94 kg-17
MercedesGLK 220 CDI 4Matic550 kg462 kg-88 kg-16
MitsubishiASX 1.8 DI-D 4WD535 kg463 kg-72 kg-13
MitsubishiASX 1.8 DI-D 4WD550 kg465 kg-85 kg-15
Peugeot4008 HDi 150 4×4565 kg469 kg-96 kg-17
BMWX1 sDrive 18d560 kg470 kg-90 kg-16
MazdaCX-5 2.2 Skyactiv-D AWD517 kg471 kg-46 kg-9
BMWX1 sDrive 18i560 kg473 kg-87 kg-16
VWTiguan 2.0 TDI BlueMotion614 kg476 kg-138 kg-22
Hyundaiix35 CRDi 4WD615 kg478 kg-137 kg-22
NissanQashqai 2.0 dCi 4×4585 kg478 kg-107 kg-18
DaciaDuster 1.6 16V 4×2550 kg481 kg-69 kg-13
Range RoverEvoque SD4525 kg485 kg-40 kg-8
SubaruXV 2.0D525 kg491 kg-34 kg-6
MazdaCX-5 2.2 Skyactiv-D539 kg493 kg-46 kg-9
Land RoverFreelander 2.2 TD4622 kg628 kg6 kg1
Zestawienie ładowności 08
Land Rover Freelander mocno „odjechał” rywalom. W dodatku jego prawdziwa ładowność jest wyższa od deklarowanej.

SUV-y i pick-upy

Średnia ładowność: 567 kg

Największe możliwości przewozowe dużych SUV-ów i pick-upów jednocześnie oznaczają najdalsze odchylenia od danych fabrycznych. Toyota Land Cruiser V8 naprawdę zabierze na pokład o 270 kg mniej niż w katalogu, czyli 467 kg (wartość typowego auta kompaktowego). Do większości bez obaw „załadujemy” pół tony, a do najlepszych – ponad 600 kg. Znów wygrał Land Rover i ponownie jego wynik był bliski fabrycznego.

SUV-y i pick-upy – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
ToyotaLand Cruiser V8735 kg467 kg -268 kg  -37 
Range Rover4.4 TDV8595 kg437 kg-158 kg-27
VWTouareg V8 TDI698 kg503 kg-195 kg-28
BMWX5 M600 kg521 kg-79 kg-13
LexusRX 450h590 kg521 kg-69 kg-12
MazdaCX-7 2.2 MZR-CD630 kg526 kg-104 kg-17
BMWX6 M600 kg534 kg-66 kg-11
VWTouareg Hybrid670 kg535 kg-135 kg-20
Range Rover3.0 TDV6670 kg555 kg-115 kg-17
VWTouareg V6 TDI BE761 kg584 kg-177 kg-23
PorscheCayenne Turbo732 kg588 kg-144 kg-20
BMWX5 xDrive35i765 kg591 kg-174 kg-23
BMWX5 xDrive30d765 kg597 kg-168 kg-22
BMWX5 xDrive40d765 kg606 kg-159 kg-21
VWTouareg 3.0 V6 TDI BE756 kg610 kg-146 kg-19
MercedesGL 450 CDI 4Matic740 kg611 kg-129 kg-17
MercedesML 350 CDI645 kg619 kg-26 kg-4
AudiQ7 3.0 TDI quattro725 kg625 kg-100 kg-14
Land RoverDiscovery 4 3.0 SDV6665 kg641 kg -24 kg  -4 
LAND ROVER Discovery 4 SDV6 3.0d 256KM 8AT WF8879F 12-2011
Land Rover Discovery 4 może się pochwalić największą ładownością w całym zestawieniu (641 kg).

Minivany

Średnia ładowność: 523 kg

Wbrew pozorom, minivany również łatwo przeładować: często dane katalogowe różnią się od rzeczywistych o 15-25%, czyli nawet o 100 kg. Pół tony jest osiągalne dla większości testowanych modeli. Zaskakująco mało zabierze na pokład Opel Meriva i Renault Scenic. Na plus wyróżniły się rodzinne Volkswageny oraz Opel Zafira z rezultatem zbliżonym do fabrycznego.

Minivany – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
OpelMeriva 1.3 CDTi404 kg359 kg-45 kg-11
RenaultScenic TCe 130574 kg417 kg-157 kg-27
NissanNote 1.6473 kg430 kg-43 kg-9
ToyotaVerso-S 1.4 D-4D465 kg430 kg-35 kg-8
RenaultScenic dCi 130 FAP553 kg433 kg-120 kg-22
NissanCube 1.6510 kg436 kg-74 kg-15
RenaultGrand Modus TCe 100445 kg436 kg-9 kg-2
ToyotaVerso-S 1.33465 kg436 kg-29 kg-6
FordC-Max 1.6 EcoBoost590 kg437 kg-153 kg-26
SkodaRoomster 1.2 TSI530 kg447 kg-83 kg-16
KiaVenga 1.6 CVVT530 kg455 kg-75 kg-14
KiaVenga 1.4 CVVT388 kg460 kg72 kg19
Peugeot3008 HDi FAP 150551 kg500 kg-51 kg-9
OpelMeriva 1.4 Ecotec637 kg509 kg-128 kg-20
RenaultKangoo 1.6 16V605 kg519 kg-86 kg-14
OpelMeriva 1.4 EcoFLEX617 kg527 kg-90 kg-15
MercedesB 200 BlueEfficiency563 kg537 kg-26 kg-5
Peugeot3008 HDi FAP 110614 kg543 kg-71 kg-12
VWTouran 1.4 TSI713 kg548 kg-165 kg-23
VWSharan 2.0 TDI BlueMotion763 kg564 kg-199 kg-26
ToyotaRAV4 2.2 D-4D595 kg567 kg-28 kg-5
RenaultGrand Scenic dCi 160630 kg573 kg-57 kg-9
ToyotaRAV4 2.2 D-4D 4×4595 kg573 kg-22 kg-4
SeatAltea XL 1.8 TSI619 kg574 kg-45 kg-7
FordGrand C-Max 2.0 TDCi725 kg578 kg-147 kg-20
RenaultGrand Scenic dCi 110660 kg582 kg-78 kg-12
FordGrand C-Max 1.6 TDCi771 kg588 kg -183 kg  -24 
OpelZafira Tourer 2.0 CDTI599 kg591 kg -8 kg  -1 
Mazda5 2.0 DISI i-stop624 kg594 kg-30 kg-5
VWTouran 2.0 TDI728 kg597 kg-131 kg-18
Peugeot5008 HDi FAP 150717 kg608 kg-109 kg-15
DaciaLodgy dCi 110 eco664 kg610 kg-54 kg-8
VWTouran 1.6 TDI716 kg611 kg-105 kg-15
VWCaddy 2.0 TDI DSG777 kg614 kg-163 kg-21
VWTouran 1.6 TDI BlueMotion711 kg630 kg-81 kg-11
Zestawienie ładowności 05
Pakowny Touran przewiezie bardzo dużo bagażu niezależnie od wersji silnikowej.

Auta sportowe

Średnia ładowność: 280 kg

Segment rozpatrywany bardziej w ramach ciekawostki. Najlepsi tym razem przewiozą tyle kilogramów co samochody klasy mini, ale biorąc pod uwagę, że większość aut sportowych zmieści 2 osoby, jest to naprawdę sporo. Spory zapas daje swoim użytkownikom Mercedes SL, Porsche 911 i Audi TT. W praktyce bardzo ciężko je przeładować z uwagi na skromne bagażniki.

Auta sportowe – różnice między teoretyczną a rzeczywistą ładownością
MarkaModelTeoretyczna ładownośćRzeczywista ładownośćRóżnicaRóżnica %
Alfa Romeo4C 1.75255 kg162 kg-93 kg-36
RenaultWind TCe 100213 kg185 kg-28 kg-13
RenaultWind 1.6 16V 130210 kg199 kg-11 kg-5
MercedesSLS AMG Roadster300 kg208 kg-92 kg-31
PorscheBoxster S295 kg214 kg-81 kg-27
MiniRoadster Cooper S290 kg225 kg-65 kg-22
Porsche911 GT3285 kg230 kg-55 kg-19
MazdaMX-5 Roadster 2.0295 kg233 kg-62 kg-21
AudiR8 Spyder 4.2 FSI quattro300 kg238 kg-62 kg-21
CorvetteZR 1234 kg238 kg4 kg2
BMWZ4 sDrive35i310 kg240 kg-70 kg-23
AudiTTS Roadster300 kg244 kg-56 kg-19
AudiR8 4.2 FSI quattro300 kg251 kg-49 kg-16
AudiR8 Spyder 5.2 FSI quattro375 kg251 kg-124 kg-33
AudiR8 5.2 FSI quattro300 kg253 kg-47 kg-16
AudiR8 GT Spyder300 kg255 kg-45 kg-15
MercedesSLS AMG315 kg258 kg-57 kg-18
BMWZ4 sDrive35iS330 kg260 kg-70 kg-21
Ferrari458 Italia300 kg271 kg-29 kg-10
Nissan370Z Roadster361 kg283 kg-78 kg-22
PorscheBoxster S PDK250 kg285 kg 35 kg  14 
Porsche911 GT3 RS 4.0320 kg292 kg-28 kg-9
Porsche911 Carrera GTS405 kg300 kg-105 kg-26
MercedesSL 500 BlueEfficiency455 kg301 kg-154 kg-34
JaguarXKR-S 5.0396 kg305 kg-91 kg-23
LamborghiniAventador LP 700-4525 kg305 kg -220 kg  -42 
MercedesSLK 350 BlueEfficiency390 kg305 kg-85 kg-22
BMW650i Cabrio450 kg312 kg-138 kg-31
JaguarXK 5.0431 kg313 kg-118 kg-27
LamborghiniGallardo LP 570-4 SL370 kg313 kg-57 kg-15
JaguarXKR-S396 kg316 kg-80 kg-20
AudiTT RS plus Roadster357 kg320 kg-37 kg-10
MercedesSL 63 AMG378 kg320 kg-58 kg-15
BMW650i Coupe510 kg326 kg-184 kg-36
MercedesSL 500370 kg327 kg-43 kg-12
Porsche911 Carrera S Cabrio420 kg333 kg-87 kg-21
BMW335i Cabrio430 kg340 kg-90 kg-21
JaguarXK 5.0 V8 Cabrio499 kg341 kg-158 kg-32
Porsche911 Turbo S325 kg341 kg16 kg5
AudiTT RS400 kg342 kg-58 kg-15
AudiTT Coupe 2.0 TFSI S tronic400 kg347 kg-53 kg-13
Porsche911 Turbo440 kg348 kg-92 kg-21
MercedesSL 350 BlueEfficiency455 kg351 kg-104 kg-23
Zestawienie ładowności 03
Mercedes SL potrafi przewieźć ponad 350 kg ładunku. Zostaje zatem duża rezerwa, nawet jeśli autem jadą dwie osoby ważące po 100 kg.
Polecamy uwadze inne nasze zestawienia:

Zestawienie prześwitów w 7 segmentach

Zestawienie długości drogi hamowania w 9 segmentach

Rzeczywiste spalanie nowych samochodów: część I

Rzeczywiste spalanie nowych samochodów: część II

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here