Elektryczny Hyundai Kona ma na swoim koncie kolejny rekord. Kierowcy testowi przejechali tym crossoverem ponad 1000 km na jednym ładowaniu. Dowiedz się więcej na ten temat.

Do końca czerwca tego roku Hyundai sprzedał na całym świecie już ponad 100 tysięcy egzemplarzy modelu Kona Electric. Ten wynik udało się uzyskać w nieco ponad dwa lata od momentu uruchomienia produkcji w Korei Południowej. Warto zauważyć, że teraz sprzedaż tego elektrycznego crossovera w Europie powinna jeszcze wzrosnąć, ponieważ od kilku miesięcy ten model jest wytwarzany w Czechach, co w znaczący sposób poprawiło jego dostępność.

W styczniu bieżącego roku Hyundai Kona Electric trafił do Księgi Rekordów Guinnessa, ustanawiając rekord wysokości, na jaką udało się wjechać samochodem elektrycznym. Koreański crossover „wspiął się” wówczas na 5731 m n.p.m. Od niedawna opisywany model może pochwalić się kolejnym osiągnięciem.

Niemiecki oddział Hyundaia przygotował specjalną próbę na torze Lausitzring. Trzem załogom, w których znaleźli się przedstawiciele marki oraz dziennikarze tygodnika Auto Bild, dostarczono trzy seryjne egzemplarze Kony Electric, w mocniejszym, 204-konnym wariancie z akumulatorem 64 kWh. Katalogowo zasięg tej wersji wynosi 484 km, a średnie zużycie energii to 14,7 kWh/100 km.

Zadaniem uczestników było przejechanie dwukrotnie większego dystansu na jednym ładowaniu. Wydaje się niemożliwe? A jednak – udało się. Choć nie obyło się bez kilku wyrzeczeń ze strony kierujących.

Samochody biorące udział w teście zostały sprawdzone przez niezależnych ekspertów z Dekry, którzy potwierdzili, że auta są zgodne ze specyfikacją fabryczną, a następnie założyli plomby na gniazdach ładowania. Wszystkie trzy egzemplarze poruszały się na standardowych oponach Nexen Nfera SU1 o niskich oporach toczeniach. Żeby zaoszczędzić cenne „elektrony” zrezygnowano z korzystania z systemu multimedialnego i klimatyzacji. Szczególnie uciążliwe było to ostatnie, ponieważ temperatura otoczenia przekraczała 29 stopni Celsjusza.

Ostatnie ładowanie i w drogę!

Wytyczona przez organizatorów trasa miała odzwierciedlać typowo miejskie warunki, a średnia prędkość testowanych egzemplarzy wynosiła 29-31 km/h. Próba trwała prawie 35 godzin i zakończyła się w momencie, gdy w ostatniej Konie wskaźnik naładowania wskazał okrągłe 0%, a samochód się wyłączył.

Oficjalne rezultaty to 1018,7 km, 1024,1 km oraz rekordowe 1026 km, uzyskane podczas ciągłej jazdy od 100% poziomu baterii do całkowitego wyczerpania akumulatorów. Przekłada się to na zużycie energii wynoszące odpowiednio: 6,28 kWh/100 km, 6,25 kWh/100 km oraz 6,24 kWh/100 km.

Więcej na temat Hyundaia Kona Electric:

Hyundai Kona Electric (2020). Opis wersji i cennik

Oceny czytelników
[Głosów: 3 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here