Według danych fabrycznych elektryczny Hyundai Ioniq na jednym ładowaniu przejedzie do 311 km. Sprawdźmy, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Hyundai Ioniq Electric trafił do sprzedaży w 2016 roku. Ten elektryczny liftback początkowo był wyposażony w 120-konny silnik oraz akumulator o pojemności 28 kWh, który zapewniał do 280 km zasięgu (NEFZ). W 2019 roku w ramach modernizacji Ioniq otrzymał mocniejszą jednostkę napędową (136 KM) i większą baterię (38,3 kWh), a jego zasięg wzrósł do 311 km (WLTP).

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wziął Hyundai Ioniq Electric z roku modelowego 2020, co oznacza, że to już nowsza wersja z akumulatorem 38,3 kWh. Przed wyruszeniem w trasę zostało sprawdzone ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez całą podróż temperatura otoczenia utrzymywała się w przedziale 22-26°C. Należy jeszcze dodać, że samochód poruszał się w standardowym trybie jazdy (Normal).

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Hyundai Ioniq Electric uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 13,8 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) mógł przejechać 275 km.

Zobacz również:

Audi e-tron 55 quattro – test zużycia prądu w trasie

Honda e – test zużycia prądu w trasie

Volkswagen ID.3 – test zużycia prądu w trasie

Nissan Leaf – test zużycia prądu w trasie

Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu w trasie

Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu w trasie

BMW i3s – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model 3 – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model Y – test zużycia prądu w trasie

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here