Według danych fabrycznych elektryczny Hyundai Ioniq na jednym ładowaniu przejedzie do 311 km. Sprawdźmy, jaki jest jego rzeczywisty zasięg.

Hyundai Ioniq Electric trafił do sprzedaży w 2016 roku. Ten elektryczny liftback początkowo był wyposażony w 120-konny silnik oraz akumulator o pojemności 28 kWh, który zapewniał do 280 km zasięgu (NEFZ). W 2019 roku w ramach modernizacji Ioniq otrzymał mocniejszą jednostkę napędową (136 KM) i większą baterię (38,3 kWh), a jego zasięg wzrósł do 311 km (WLTP).

W teście przeprowadzonym przez redaktora portalu InsideEVs udział wziął Hyundai Ioniq Electric z roku modelowego 2020, co oznacza, że to już nowsza wersja z akumulatorem 38,3 kWh. Przed wyruszeniem w trasę zostało sprawdzone ciśnienie w oponach (było zgodne z zaleceniami producenta), a przez całą podróż temperatura otoczenia utrzymywała się w przedziale 22-26°C. Należy jeszcze dodać, że samochód poruszał się w standardowym trybie jazdy (Normal).

Jadąc z prędkością 70 mil na godzinę (ok. 113 km/h), testowany Hyundai Ioniq Electric uzyskał średnie zużycie energii na poziomie 13,8 kWh/100 km, a na pełnym ładowaniu (od 100% do całkowitego wyczerpania baterii) mógł przejechać 275 km.

Zobacz również:

Audi e-tron 55 quattro – test zużycia prądu w trasie

Honda e – test zużycia prądu w trasie

Volkswagen ID.3 – test zużycia prądu w trasie

Nissan Leaf – test zużycia prądu w trasie

Porsche Taycan Turbo – test zużycia prądu w trasie

Porsche Taycan 4S – test zużycia prądu w trasie

BMW i3s – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model 3 – test zużycia prądu w trasie

Tesla Model Y – test zużycia prądu w trasie

1 KOMENTARZ

  1. WLTP jest strasznie zakłamane to po pierwsze. Po drugie porównywanie zasięgu mierzonego dwoma innymi metodami nie ma sensu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj