Hyundai i30 (2020)

Po 4 latach od debiutu kompaktowy Hyundai doczekał się liftingu. W gamie pojawią się „miękkie” hybrydy. Co jeszcze się zmieni w odświeżonym i30?

Trzecia odsłona Hyundaia i30 jest na rynku od 2016 roku, a na zbliżającym się salonie samochodowym w Genewie zobaczymy odświeżony model. Póki co auto po liftingu możemy oglądać jedynie na zdjęciach udostępnionych przez koreańskiego producenta. Wraz z nimi Hyundai ujawnił więcej szczegółów na temat zmian w i30.

Hyundai i30 Wagon (2020)

O nowym wyglądzie auta już pisaliśmy, ale przypomnijmy najważniejsze informacje. Hyundaiowi i30 Wagon po liftingu będzie można nadać bardziej sportowy wygląd za sprawą pakietu N Line. Dotychczas ta atrakcyjnie stylizowana wersja wyposażenia była oferowana jedynie w hatchbacku i liftbacku (Fastback).

Odświeżony model z przodu poznamy po szerszym grillu i reflektorach LED ze światłami do jazdy dziennej o finezyjnym kształcie. Z tyłu również znajdziemy przeprojektowany zderzak oraz LED-owe światła. Na liście opcji pojawią się nowe wzory 16- i 17-calowych obręczy ze stopów lekkich oraz 3 nowe kolory nadwozia: Dark Knight, Silky Bronze i Sunset Red.

Hyundai i30 (2020)

Wnętrze zmodernizowanego i30 będzie zdecydowanie bardziej cyfrowe. Klasyczny zestaw wskaźników zostanie zastąpiony przez 7-calowy wyświetlacz, a nad konsolą środkową będzie górować ekran systemu inforozrywki o przekątnej 10,25 cala. Zostanie wprowadzona także bezprzewodowa łączność ze smartfonami z iOS (Apple Car Play) i Android (Android Auto). Na pokładzie nie zabraknie również nowoczesnych systemów wsparcia kierowcy.

Najwięcej nowości czeka nas jednak pod maską odświeżonego i30. Z oferty znikną silniki 1.4 MPI oraz 1.4 T-GDI. Po liftingu rolę podstawowej jednostki napędowej będzie pełnić benzynowe 1.5 MPI o mocy 110 KM, łączone z 6-biegową ręczną skrzynią. Kolejny w gamie będzie znany już silnik 1.0 T-GDI o mocy 120 KM, dostępny z 6-biegową manualną skrzynią lub 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Opcjonalnie ten mały „turbobenzyniak” może zostać wyposażony w układ mild hybrid z 48-woltową instalacją elektryczną. Najmocniejszą jednostką w gamie zostanie nowy 1.5 T-GDI o mocy 160 KM. Ten silnik w standardzie otrzymuje „miękką” hybrydę i występuje z ręczną lub dwusprzęgłową skrzynią.

Hyundai i30 Fastback (2020)

Dla zwolenników aut zasilanych olejem napędowym przewidziano dwie wersje jednostki 1.6 CRDI. Słabsza rozwija 115 KM, a mocniejsza – 136 KM i ma 48-woltową instalację. Obydwa silniki są łączone z 6-biegową manualną skrzynią lub „dwusprzęgłówką” o 7 przełożeniach.

Polecamy również:

Nasz test topowego Hyundaia i30 N Fastback

Porównanie Hyundaia i30 z Peugeotem 308 i Volkswagenem Golfem

Oceny czytelników
[Głosów: 5 Średnia: 5]

1 KOMENTARZ

  1. Pojemnośc 600l, a ładowność 430kg dla kombi 1.5 48v to raczej słaby wynik.
    Pytanie jak oni to liczą, bo między minimalną a maksymalną masą własną jest 150kg różnicy
    Dodatkowe wyposażenie tyle waży? 🙂
    Pytanie czy wliczają w to nabity czy pusty bak? 😛
    Rodzina 2+2 z pełnym bakiem i fotelikami i zostaje jakieś 150kg 😛

    Kombi kia ceed ma 573kg w automacie 1.4 T-GDI.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here