Prototyp sportowej hybrydowej wersji Peugeota 508 pokazuje, że ekologiczna przyszłość wcale nie musi być nudna.
We wrześniu ubiegłego roku Peugeot zaprezentował model 508 w wersji hybrydowej typu plug-in, napędzanej na przednie koła silnikami benzynowym 1.6 turbo i elektrycznym, generującymi łączną moc 225 KM. Teraz Francuzi poszli o krok dalej. Na bazie wspomnianego auta (i korzystając przy okazji z rozwiązań opracowanych dla 3008 GT Hybrid4) stworzyli sportową, na razie prototypową, hybrydę – 508 Peugeot Sport Engineered (czyli stworzoną przez dział sportu Peugeota).
Wbrew pozorom największe wrażenie robią rozwiązania techniczne, a nie wygląd auta. Z przodu zastosowano dwa silniki – benzynowy 1.6 turbo (200 KM) i elektryczny (110 KM), natomiast napęd na tylne koła realizowany jest za pośrednictwem kolejnego silnika elektrycznego – aż 200-konnego. Nie podano jaka jest łączna dostępna moc, natomiast maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Peugeot sugeruje, że osiągi jakie uzyskuje 508 Peugeot Sport Engineered odpowiadają autu z tradycyjnym silnikiem spalinowym o mocy około 400 KM. Francuski sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,3 s, a 400 m pokonuje po 12,5 s od startu. Równie imponująco wyglądają czasy rozpędzania pomiędzy 80 a 120 km/h (2,5 s) i od 80 do 180 km/h (9,3 s). Prędkość maksymalna prototypowej odmiany 508 to 250 km/h. Dzięki zastosowaniu akumulatorów o pojemności 11,8 kWh zasięg na prądzie ma wynosić do 50 km.
Modyfikacjom poddano także układ jezdny 508 – zawieszenie ma zmienioną charakterystykę i zostało obniżone, poszerzono rozstaw kół (z przodu o 24, a z tyłu o 12 mm), a na 20-calowe obręcze założono opony Michelin Pilot Sport 4S o rozmiarze 245/35. Ponadto zastosowano większe i skuteczniejsze hamulce.
Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered nie jest tylko ćwiczeniem stylistycznym i pokazem umiejętności inżynierów – zapowiada nową linię sportowych samochodów (elektrycznych i hybrydowych), które będą sprzedawane obok tradycyjnych aut w odmianach GT i GTi.