NowościAktualnościHybrydowe Audi Q8 – nawet 462 KM i tylko 2,7 l/100 km

Hybrydowe Audi Q8 – nawet 462 KM i tylko 2,7 l/100 km

W gamie Audi Q8 wkrótce pojawią się dwie nowe wersje z napędem hybrydowym typu plug-in. Dowiedz się więcej na ten temat.

Producent z Ingolstadt konsekwentnie wprowadza do oferty hybrydowe odmiany swoich modeli. Dopiero co do tego grona dołączyło nowe Audi A3 Sportback 40 TFSI e, a w tym tygodniu zostały zaprezentowane dwie kolejne hybrydy plug-in, które uzupełnią gamę Q8. Sprawdzamy, czym się wyróżniają.

Audi Q8 60 TFSI e quattro

Topowy SUV Audi będzie dostępny w dwóch wersjach z napędem hybrydowym: 55 TFSI e quattro oraz Q8 60 TFSI e quattro. Oba warianty są wyposażone w 8-biegowy automat Tiptronic, napęd Quattro i korzystają z identycznego akumulatora o pojemności 17,8 kWh, który został umieszczony pod podłogą bagażnika. Ucierpiały na tym nieco możliwości transportowe Q8 (kufer mieści teraz od 505 do 1625 litrów zamiast 605-1755 l w pozostałych odmianach). Szukając różnic między tymi dwiema hybrydami, musimy zajrzeć do danych technicznych i… do cennika.

Audi Q8 60 TFSI e quattro

Audi Q8 55 TFSI e quattro – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Hybrydowe Audi Q8 napędza benzynowa jednostka 3.0 TFSI, wspomagana przez silnik elektryczny. Łączna moc systemowa tego układu wynosi 381 KM i 600 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,8 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h (do 135 km/h w trybie elektrycznym).

Na samych „elektronach” Q8 55 TFSI e quattro może przejechać do 47 km (WLTP). Średnie zużycie paliwa w trybie hybrydowym ma mieścić się w przedziale 2,6-2,8 l/100 km.

Audi Q8 60 TFSI e quattro

Audi Q8 60 TFSI e quattro – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Mocniejsza odmiana dostarcza aż 462 KM i 700 Nm. Dzięki takim parametrom „setka” pojawia się na liczniku po 5,4 s od startu. Ogranicznik prędkości maksymalnej w tym przypadku także ustawiono na 240 km/h. Zasięg na prądzie wynosi 45 km (WLTP). Według zapewnień producenta, przy częstym korzystaniu z elektrycznego wsparcia, benzynowe 3.0 TFSI będzie spalać 2,7-2,8 l/100 km.

Ponowne „zatankowanie” baterii ułatwi pokładowa ładowarka 7,4 kW, która należy do wyposażenia seryjnego w obu odmianach. Pozwala ona naładować akumulator od 0 do 100% w ok. 2,5 godziny.

Hybrydowe Audi Q8 – cennik

Polskie ceny zelektryfikowanych wersji Audi Q8 nie są jeszcze znane, dlatego sprawdziliśmy specyfikację z rynku niemieckiego. Wariant 55 TFSI e quattro kosztuje 75 351,26 euro (ok. 342 000 zł), a mocniejsza odmiana 60 TFSI e quattro – 92 800 euro (ok. 421 000 zł). Dużo czy mało? Dla porównania, podstawowa wersja 45 TDI (silnik 3.0 TDI/231 KM) u naszych zachodnich sąsiadów jest wyceniona na 73 011,77 euro (ok. 332 000 zł), a benzynowe SQ8 (silnik 4.0 TFSI/507 KM) – na 102 109,25 euro (ok. 464 000 zł).

Lista standardowego wyposażenia hybrydowego Q8 oprócz wspomnianej ładowarki obejmuje także m.in. 21-calowe felgi, pakiet S line, reflektory diodowe Matrix LED oraz adaptacyjne sportowe zawieszenie pneumatyczne. We wnętrzu znajdziemy sportowe fotele z tłoczeniami S, pedały i podnóżki ze stali nierdzewnej oraz dekoracje z matowego, szczotkowanego aluminium.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji