Audi Q7 TFSI e quattro

Do gamy odświeżonego Audi Q7 dołączą wkrótce dwie nowe wersje z napędem hybrydowym typu plug-in. Poznaj szczegóły i ceny.

Druga generacja tego niemieckiego SUV-a trafiła na rynek w 2015 roku, a kilka miesięcy temu doczekała się liftingu. Teraz producent z Ingolstadt zapowiedział wprowadzenie do oferty dwóch hybryd plug-in: 55 TFSI e i 60 TFSI e. Obie wersje korzystają z tego samego benzynowego silnika 3.0 TFSI, dostarczającego 340 KM i 500 Nm i współpracującego z jednostką elektryczną. Standardem jest też 8-biegowy „automat Tiptronic i napęd na cztery koła Quattro. Te dwa auta różnią się natomiast mocą systemową i osiągami.

Audi Q7 TFSI e quattro

Audi Q7 55 TFSI e quattro – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Zespół napędowy słabszej odmiany wytwarza łącznie 381 KM i 600 Nm. Pozwala to na rozpędzenie się do 100 km/h w ciągu 5,9 s oraz na osiągnięcie maksymalnie 240 km/h. W cyklu mieszanym (tryb hybrydowy) średnie zużycie benzyny wynosi 2,8-3,0 l/100 km, a zużycie prądu – 21,9-22,4 kWh/100 km.

Audi Q7 60 TFSI e quattro – dane techniczne, moc, zużycie paliwa

Mocniejszy wariant generuje 456 KM i 700 Nm. Przekłada się to na sprint do „setki” w 5,7 s i rozpędzenie się do 240 km/h. Średnie zużycie paliwa w tej wersji pozostaje bez zmian (2,8-3,0 l/100 km), za to zużycie prądu jest nieco wyższe – 22,2-22,9 kWh/100 km.

Obydwa opisywane modele korzystają z baterii o tej samej pojemności, wynoszącej 17,3 kWh. W trybie elektrycznym, tylko „na prądzie” mogą przejechać do 43 km z prędkością do 135 km/h. Poruszając się w tym ustawieniu, hybrydowe Audi Q7 będzie emitować dźwięki ostrzegające przechodniów o zbliżającym się aucie. System AVAS działa do 20 km/h i jest wymagany przepisami Unii Europejskiej.

Audi Q7 TFSI e quattro

W trybie hybrydowym kierowca otrzyma dwa dodatkowe opcje: Auto oraz Hold. Pierwsze ustawienie, jak sama nazwa wskazuje, będzie automatycznie zarządzać układem napędowym, analizując dane z nawigacji i aktualne informacje o ruchu drogowym. W trybie Hold jest utrzymywany stały poziom naładowania baterii, m.in. za sprawą silniejszego działania systemu rekuperacji.

Pierwsze hybrydowe Audi Q7 pojawią się w salonach jeszcze przed końcem tego roku. Producent ujawnił ceny nowych modeli na rynku niemieckim. Wersja 55 TFSI e kosztuje 74 800 euro (ok. 320 000 zł), a 60 TFSI e – 89 500 euro (ok. 382 500 zł)

Oceny czytelników
[Głosów: 2 Średnia: 5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here