Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Honda CR-V IV (2011-2017)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Honda CR-V IV to kompaktowy SUV produkowany przez japońskiego producenta od 2011 do 2017 roku. Charakteryzuje się nowoczesnym designem, przestronnym wnętrzem oraz wysokim poziomem komfortu jazdy. Model ten oferuje także dużą ilość miejsca na bagaż oraz liczne udogodnienia, które sprawiają, że podróżowanie nim jest przyjemnością. Dodatkowo, CR-V IV cechuje się solidną konstrukcją i niezawodnością, co sprawia, że jest popularnym wyborem wśród osób poszukujących praktycznego i komfortowego samochodu.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Honda CR-V IV (2011-2017)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Honda CR-V IV (2011-2017). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
HONDA CR-V IV 2.2 DTEC 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
HONDA CR-V IV 2.0 VTEC 150 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/60 R18 99H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
245/45 R19 98Y |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.8 bar |
HONDA CR-V IV 2WD 2.0 VTEC 155 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/60 R18 99H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
245/45 R19 98Y |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.8 bar |
HONDA CR-V IV 2.4 VTEC 190 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/60 R18 99H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
HONDA CR-V IV 1.6 DTEC 160 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102H |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
245/45 R19 98Y |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.8 bar |
HONDA CR-V IV 2.0 VTEC 155 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/60 R18 99H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
245/45 R19 98Y |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.8 bar |
HONDA CR-V IV 2WD 1.6 DTEC 120 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/60 R18 100H |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.3 bar |
2.5 bar |
225/65 R17 102T |
2.4 bar |
2.3 bar |
2.4 bar |
2.5 bar |
245/45 R19 98Y |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.4 bar |
2.8 bar |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.