Przy okazji niewielkiego liftingu Honda przygotowała dwie nowe wersje Civica Type R. Jedna wygląda skromniej, a druga jest stworzona na tor.
Zacznijmy od tego, co zmieniło się w odświeżonej Hondzie Civic Type R. Z zewnątrz auto po liftingu poznamy po przeprojektowanym przednim zderzaku z większym wlotem powietrza, dzięki któremu w warunkach torowych temperatura silnika może być nawet o 10 stopni Celsjusza niższa. Pod zderzakiem zamontowano nowy spojler, zwiększający siłę docisku.
Pozostałych modernizacji raczej nie dostrzeżemy na pierwszy rzut oka, ale na pewno odczujemy w czasie jazdy. Przeprogramowany komputer sterujący pracą adaptacyjnego zawieszenia Adaptive Damper System od teraz powinien sprawniej oceniać warunki drogowe i szybciej reagować na ich zmianę. Usztywnione elementy stalowo-gumowe tylnych wahaczy oraz modyfikacje w przednim zawieszeniu mają za zadanie poprawić precyzję prowadzenia 320-konnego Civica. Natomiast zmiany w układzie hamulcowym pozwoliły zwiększyć skuteczność hamowania oraz zmniejszyć masę nieresorowaną o około 2,5 kg.
We wnętrzu auta znajdziemy nową kierownicę pokrytą Alcantarą oraz nową gałkę dźwigni zmiany biegów, która dzięki zastosowaniu przeciwwagi o masie 90 g poprawia wyczucie i precyzję pracy lewarka. Nowość stanowi także system aktywnej kontroli dźwięku (ASC) z funkcją indywidualnych ustawień dla trybów jazdy Comfort, Sport i +R. Podczas ostrzejszej jazdy w trybach Sport i +R poprawia on brzmienie silnika za pośrednictwem głośników systemu audio, a z kolei w trybie Comfort wycisza jego dźwięk.
Przejdźmy teraz do omówienia dwóch nowych wersji: Sport Line oraz Limited Edition.
Nadwozie Hondy Civic Type R Sport Line otrzymało bardziej stonowany wygląd, ale pod maską nadal skrywa turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 litra i mocy 320 KM. Nowa odmiana wyróżnia się mniejszym spojlerem na pokrywie bagażnika oraz szarą linią biegnącą wzdłuż dolnej krawędzi samochodu (w pozostałych wersjach jest czerwona). Felgi również zostały wymienione na skromniejsze – mają średnicę 19 cali („zwykły” Type R – 20 cali).
Honda Civic Type R Limited Edition stanowi w zasadzie dokładne przeciwieństwo wersji opisanej w poprzednim akapicie. Jak sama nazwa wskazuje, mamy do czynienia z edycją limitowaną – w tym przypadku do zaledwie 100 sztuk na rynek europejski. Każdy egzemplarz otrzyma specjalną tabliczkę znamionową z numerem seryjnym, zamocowaną obok dźwigni zmiany biegów.
Parametry jednostki napędowej w tej wersji także pozostały bez zmian, za to o 47 kg obniżono masę własną sportowej Hondy. Taki efekt uzyskano dzięki pozbyciu się z auta m.in. systemu multimedialnego i klimatyzacji oraz usunięciu materiałów dźwiękochłonnych z deski rozdzielczej, podsufitki, przedniego zderzaka i pokrywy bagażnika.
Honda Civic Type R po liftingu będzie dostępna w polskich salonach od maja, a miesiąc później do oferty dołączy odmiana Sport Line. Sprzedaż wersji Limited Edition rozpocznie się latem tego roku.