Organizacja Green NCAP przetestowała trzy kolejne auta pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. Dowiedz się, jak oceniono Mazdę 2, Forda Puma i DS 3 Crossback.

Green NCAP to niezależna europejska organizacja, która ocenia nowe samochody pod względem emisji spalin i zużycia paliwa. Rozpoczęła ona swoją działalność na początku 2019 roku i do tej pory sprawdziła ponad 70 aut.

Podobnie jak w przypadku prób zderzeniowych Euro NCAP, każdy testowany przez Green NCAP samochód otrzymuje od 0 do 5 gwiazdek. Na końcowy wynik wpływają trzy wskaźniki: czystości powietrza (uwzględnia emisję m.in. tlenków azotu, tlenków węgla i cząstek stałych), efektywności energetycznej (pomiar rzeczywistego zużycia paliwa/energii) oraz gazów cieplarnianych (uwzględnia emisję m.in. dwutlenku węgla, podtlenku azotu i metanu).

W najnowszej serii testów sprawdzono trzy miejskie modele: Mazdę 2, Forda Puma oraz DS 3 Crossback. Pierwsze dwa zostały wyposażone w silniki benzynowe, a ostatni z wymienionych – w turbodiesla. Poniżej omawiamy ich wyniki.

Mazda 2 1.5 Skyactiv-G – ocena Green NCAP

W tej turze testów najlepiej wypadła Mazda 2. Japoński maluch otrzymał 5,9 pkt na 10 możliwych w kategorii czystości powietrza, a jej efektywność energetyczną oceniono na 6,9 pkt. Natomiast za poziom emisji gazów cieplarnianych zdobyła 5,6 pkt. Końcowa ocena Mazdy 2 to 3,5 gwiazdki. Jej średnie spalanie w teście wyniosło 5,4 l/100 km (843 km zasięgu).

Ford Puma 1.0 EcoBoost Hybrid – ocena Green NCAP

Ford Puma z benzynowym silnikiem wspieranym przez układ mild hybrid uzyskała ostatecznie 3 gwiazdki. W kategorii czystości powietrza zdobyła 4,8 pkt na 10 możliwych. Jej efektywność energetyczną oceniono na 6,4 pkt, a za poziom emisji gazów cieplarnianych otrzymała 5,1 pkt. Średnie spalanie w teście to 5,8 l/100 km (757 km zasięgu).

DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi – ocena Green NCAP

Napędzany przez jednostkę wysokoprężną DS 3 Crossback uzyskał najsłabszy rezultat z całej trójki – dostał 2,5 gwiazdki. Pod względem czystości powietrza francuski crossover otrzymał 4,0 pkt. Za efektywność energetyczną zdobył 5,8 pkt, a w kategorii gazów cieplarnianych uzyskał 3,3 pkt. Średnie zużycie paliwa w teście wyniosło 5,4 l/100 km (845 km zasięgu).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here