GDDKiA stawia na rozwój elektromobilności. Właśnie ogłoszono kolejny przetarg na budowę punktów ładowania aut elektrycznych przy autostradach A1, A2 i A4. Znamy ich dokładne lokalizacje.
Jednym z głównych ograniczeń przy eksploatacji samochodu elektrycznego jest dostępność stacji ładowania, co znacząco utrudnia jazdę takim autem w trasie. Na szczęście Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła działania mające na celu poprawę infrastruktury dla „elektryków” przy autostradach i drogach ekspresowych. Wczoraj ruszył przetarg na budowę 27 nowych punktów ładowania, zlokalizowanych przy autostradach A1 (Toruń – Tuszyn oraz Pyrzowice – Gorzyczki), A2 (Konin – Warszawa), a także A4 (Wrocław – Katowice).
To nie pierwszy taki przetarg w GDDKiA. We wrześniu rozstrzygnięto postępowanie, w wyniku którego wyłoniono operatorów stacji ładowania przy autostradzie A4 na odcinku Wrocław – Katowice (5 MOP-ów: Krajków Pd., Przysiecz, Jankowice Wielkie, Wierzbnik i Proboszczowice) i drodze ekspresowej S8 na odcinku Wrocław – Łódź (5 MOP-ów: Guzew Pn., Chojny, Dąbrowa Wielka, Jonas Pn. i Jonas Pd.). Ładowarki we wskazanych miejscach mają zacząć funkcjonować najpóźniej w III kwartale 2020 r.
W planach (I kwartał 2020 r.) jest także następny przetarg, który pozwoli wybrać operatorów punktów ładowania w ciągu autostrady A4 (Kraków – Korczowa oraz Zgorzelec – Krzyżowa) oraz na drogach ekspresowych S3 (Szczecin – Gorzów Wielkopolski), S7 (Gdańsk – Warszawa) i S8 (Białystok – Warszawa).