Jakie jest prawidłowe ciśnienie powietrza w oponach w samochodzie Ford Ranger (1997-2011)? Jakie są zalecane wymiary opon do tego samochodu?
Ford Ranger to popularny pick-up produkowany przez amerykańskiego producenta samochodów Ford w latach 1997-2011. Charakteryzuje się solidną konstrukcją i dużą przestrzenią ładunkową, co sprawia, że jest idealnym wyborem dla osób potrzebujących samochodu do pracy. Ranger jest również wyposażony w systemy bezpieczeństwa i komfortowe wnętrze, co sprawia, że jest również popularny wśród osób poszukujących auta do codziennego użytku.
Tabele ciśnienia i rozmiaru opon dla Ford Ranger (1997-2011)
Poniżej prezentujemy tabele z prawidłowym ciśnieniem opon i ich rozmiarami dla samochodu Ford Ranger (1997-2011). Wartość ciśnienia podana jest w barach. W pierwszych dwóch kolumnach podane jest ciśnienie opon dla nieobciążonego samochodu, w dwóch kolejnych dla obciążonego (obc.). W pierwszej kolumnie znajdziecie homologowane rozmiary opon dla danego modelu.
CIŚNIENIA OPON – SPIS MAREK I MODELI
FORD Ranger (2WD) 3.0 V6 145 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/75 R15 100S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
225/70 R15 100S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
225/70 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/60 R15 98S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 104S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 104T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger 3.0 V6 145 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
245/75 R16 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger (2WD) 4.0 V6 207 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
225/70 R15 100S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
225/70 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 104T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger 4.0 V6 160 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
245/75 R16 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger 4.0 V6 207 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
235/70 R16 104T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
245/75 R16 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger (2WD) 2.5 L 117 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
195/70 R14 90T |
– |
– |
– |
– |
225/70 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger (2WD) 2.3 L 143 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
215/75 R15 100S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
225/70 R15 100S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
225/70 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 104T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger 2.3 L 143 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
235/70 R16 104T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/70 R16 106T |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 105S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
235/75 R15 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
245/75 R16 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
FORD Ranger FX4 4.0 V6 207 KM
Rozmiar opon |
Przednie |
Tylne |
Przód (obc.) |
Tył (obc.) |
245/75 R16 109S |
– |
– |
– |
– |
255/70 R16 109S |
2 bar |
2 bar |
– |
– |
Dlaczego ważne jest prawidłowe ciśnienie opon?
Prawidłowe ciśnienie opon w samochodzie jest kluczowe dla bezpieczeństwa, komfortu jazdy oraz ekonomii paliwowej. Zbyt niskie ciśnienie może prowadzić do przegrzewania się opon, zwiększonego zużycia paliwa oraz wydłużenia drogi hamowania. Z kolei zbyt wysokie ciśnienie może skutkować gorszą przyczepnością, nierównomiernym zużyciem bieżnika i większym ryzykiem uszkodzenia opony na nierównych nawierzchniach.
Jak mierzyć ciśnienie opon w samochodzie?
Aby prawidłowo zmierzyć ciśnienie opon, należy zaopatrzyć się w dokładny manometr. Pomiar należy wykonywać na zimnych oponach, czyli po przynajmniej trzech godzinach od ostatniej jazdy lub po przejechaniu niewielkiego dystansu (do 2 km). Manometr należy przyłożyć do zaworu opony, upewniając się o szczelności połączenia, a następnie odczytać wynik. Zalecane wartości ciśnienia można znaleźć powyżej. Regularne sprawdzanie ciśnienia opon, co najmniej raz w miesiącu oraz przed dłuższą podróżą, jest kluczowe dla utrzymania optymalnych warunków jazdy i bezpieczeństwa na drodze.