Ford Mustang Mach-E - trzy rekordy Guinnessa

Ford Mustang Mach-E odniósł kolejny sukces, jednak tym razem nie chodzi o wyniki sprzedaży. Do tego elektrycznego SUV-a należą już trzy rekordy Guinnessa. Sprawdź szczegóły.

Ford Mustang Mach-E cieszy się dużą popularnością wśród klientów (również w Polsce), jednak dziś nie piszemy o jego rekordowej sprzedaży, lecz o osiągnięciach związanych z wydajnością układu napędowego tego elektrycznego SUV-a. Opisywany model dzierży bowiem już trzy rekordy Guinnessa w zakresie zużycia energii oraz ładowania.

W lipcu pisaliśmy o tym, że na najdłuższej trasie w Wielkiej Brytanii, wiodącej z John O’Groats na północy Szkocji do Land’s End na zachodnim krańcu Kornwalii, Ford Mustang Mach-E w wersji RWD Extended Range z 294-konnym silnikiem, baterią 88 kWh i tylnym napędem uzyskał bardzo niskie zużycie prądu, wynoszące zaledwie 1 kWh na 6,5 mili, czyli ok. 9,5 kWh/100 km. Daje to teoretyczny zasięg ponad 500 mil (ok. 805 km).

Teraz do tego rekordu doszły dwa kolejne, ustanowione na tej samej trasie. Ładowanie w czasie 43 minut i 13 sekund to zdecydowanie najkrótszy wynik uzyskany podczas najdłuższej podróży w Wielkiej Brytanii. Poprzedni rekord, należący do Tesli, był aż o ponad 30 minut gorszy. Przy okazji warto wspomnieć, że Mustang Mach-E może być ładowany z mocą do 150 kW, dzięki czemu wystarczy 10 minut takiego „tankowania”, aby zyskać 119 km zasięgu.

Ostatni z rekordów jest chyba najbardziej imponujący, a przy tym udowadnia, że współczesne samochody elektryczne nadają się też do dalszych podróży. Na liczącej 840 mil (ok. 1350 km) trasie Ford Mustang Mach-E w odmianie RWD Extended Range potrzebował tylko 1 postoju na ładowanie. Do tej pory nie udało się to jeszcze żadnemu innemu „elektrykowi”.

Ford Mustang Mach-E - trzy rekordy Guinnessa

„Wraz z dostarczaniem kolejnych samochodów klienci mogą być pewni, że Mustang Mach-E będzie przydatny w codziennym użytkowaniu, czego dowodem jest ta potrójna rekordowa wydajność, nawet podczas najbardziej ekstremalnej podróży w Wielkiej Brytanii” – powiedział Tim Nicklin, kierownik ds. elektryfikacji Forda.

„Własny raport Forda Go Electric, bazujący na opiniach konsumentów, wyraźnie wskazuje, że średni zasięg, jaki zdaniem opinii publicznej może przebyć samochód elektryczny, wynosi poniżej 150 mil (ok. 241,4 km). Jeśli Mustang Mach-E może osiągnąć ponad trzykrotnie dłuższą odległość w rękach profesjonalistów i być doładowany w trasie poniżej 45 minut, to może z łatwością sprostać codziennym wymaganiom klientów” – dodał Tim Nicklin.

„Świetny zasięg, innowacyjne technologie oraz wyróżniająca, nieprzeciętna stylistyka – to tylko kilka słów, które opisują nowego Mustanga Mach-E. Liczne rekordy, ale i testy dziennikarzy oraz opinie pierwszych klientów potwierdzają, że zasięg naszego w pełni elektrycznego SUV-a jest imponujący. Wielu kierowców obawia się samochodów elektrycznych właśnie z tego powodu. Mustang Mach-E temu przeczy, w zamian zapewniając zarówno bezkompromisowe osiągi, niezrównany komfort oraz bogate wyposażenie, ale i, co niezwykle ważne, czysto sportowe emocje” – powiedział Piotr Pawlak, prezes i dyrektor generalny Ford Polska.

Trzy rekordy Guinnessa należące do Forda Mustanga Mach-E:

  • Najniższe zużycie energii podczas jazdy samochodem elektrycznym z John O’Groats do Land’s End – ponad 6,5 mil/kWh (poprzedni rekord 1,8 mil/kWh)
  • Najkrótszy czas ładowania od John O’Groats do Land’s End w pojeździe elektrycznym – 43 min 13 s (poprzedni rekord 75 min Tesli)
  • Najmniejsza liczba przystanków ładowania od John O’Groats do Land’s End w pojeździe elektrycznym

Sprawdź aktualny cennik Forda Mustanga Mach-E:

Ford Mustang Mach-E (2021) – opis wersji i cennik

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here