Nowy Ford Mustang Mach-E to pierwszy w pełni elektryczny SUV w historii marki. Do sprzedaży trafi pod koniec 2020 r. Dowiedz się więcej o nowym modelu.
Do tej pory Mustang był dostępny jako coupe oraz kabriolet. Pojawienie się SUV-a korzystającego z tej kultowej nazwy przez niektórych fanów aut spod znaku błękitnego owalu może być uznane za świętokradztwo. Dodatkowe oburzenie z pewnością wywoła fakt, że nowy model będzie sprzedawany wyłącznie w wersji elektrycznej.
Jednak takie są wymogi czasów, w których żyjemy. Dlatego Ford dołącza do „wyścigu zbrojeń” w dziedzinie elektromobilności. Nowy Mustang Mach-E to pierwszy z 14 planowanych elektrycznych modeli marki. Jego rynkowy debiut jest przewidywany na koniec przyszłego roku. Latem 2021 r. do oferty dołączy najmocniejszy, 465-konny wariant GT.
Ford Mustang Mach-E (2020) – wymiary, pojemność bagażnika
Nowy SUV Forda mierzy 471,2 cm długości, ma 188,1 cm szerokości i 159,7 cm wysokości. Jego średnica zawracania wynosi 11,6 m. Typowo dla aut elektrycznych, w Mustangu Mach-E znajdziemy dwa bagażniki. Przedni pozwala na przewiezienie bagażu większego niż tylko kable od ładowania – ma 100 l pojemności. Główny bagażnik mieści 402 l, a po złożeniu tylnej kanapy – 1420 l.
Ford Mustang Mach-E (2020) – dane techniczne, silniki, osiągi, zasięg
Wersja RWD (napęd tylny)
Będzie dostępna w dwóch wariantach: Standard Range oraz Extended Range. Pierwszy z nich otrzyma silnik o mocy 258 KM i 415 Nm oraz baterię o pojemności 75,7 kWh, pozwalającą na przejechanie do 450 km na jednym ładowaniu. Odmiana Extended Range zostanie wyposażona w mocniejszy, 285-konny silnik (moment obrotowy bez zmian) oraz akumulator 98,8 kWh, który zapewni do 600 km zasięgu. Tylnonapędowy SUV ma przyspieszać do „setki” w czasie poniżej 8 sekund.
Wersja AWD (napęd 4×4)
Podobnie jak wariant RWD, ta wersja będzie dostępna w dwóch odmianach. Standard Range otrzyma jednostkę elektryczną o mocy 258 KM i 565 Nm oraz baterię 75,7 kWh, która pozwoli na przejechanie do 420 km na „pełnym zbiorniku”. Wariant Extended Range napędza 337-konny silnik (moment obrotowy jest taki sam) oraz akumulator o pojemności 98,8 kWh, zapewniający do 540 km zasięgu. Sprint od 0 do 100 km/h ma zająć poniżej 7 sekund.
Wersja GT (napęd 4×4)
Najmocniejsza odmiana Mustanga Mach-E zadebiutuje dopiero latem 2021 r. Wersja GT będzie oferowana wyłącznie w wariancie Extended Range (akumulator 98,8 kWh, zasięg do 500 km). Jej silnik wytwarza 465 KM i 830 Nm. Pozwoli to przyspieszyć 0-100 km/h w czasie poniżej 5 sekund.
Ford Mustang Mach-E (2020) – ładowanie
Mustang Mach-E może być ładowany prądem stałym z mocą do 150 kW. Zaledwie 10 minut ładowania pozwoli wersji z tylnym napędem i większą baterią na przejechanie do 93 km. Korzystając z szybkiej ładowarki można naładować standardowy akumulator od 10% do 80% w ciągu ok. 38 minut.
W ofercie Forda znajdzie się również dedykowany wallbox, który z każdą godziną ładowania będzie zwiększać zasięg o 62 km. Dołączona do auta ładowarka, podłączana do tradycyjnego domowego gniazdka, pozwoli zyskać do 14 km w ciągu godziny.
Ford Mustang Mach-E – wersje, wyposażenie
Wersja RWD:
- 18-calowe felgi aluminiowe
- LED-owe tylne światła, kształtem nawiązujące do lamp z Mustanga Fastback
- Bezprzewodowa ładowarka do smartfona
- 10,2-calowy wyświetlacz zamiast tradycyjnego zestawu wskaźników
- 15,5-calowy dotykowy ekran multimediów z systemami SYNC, nawigacją (możliwość sterowania głosowego) oraz FordPass Connect i funkcją Phone as a Key (otwieranie auta telefonem)
- Aktywny asystent parkowania Active Park Assist 2.0 z systemem kamer 360 stopni
- System monitorowania martwego pola z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego
- System zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist
- Automatyczne światła drogowe
- Adaptacyjny tempomat
- Asystent utrzymywania pasa ruchu
- System rozpoznawania ograniczeń prędkości
- Poduszki powietrznedla kierowcy i pasażera, poduszka kolanowa dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1. i 2. rzędu siedzeń
- Fotochromatyczne lusterko wsteczne
- System ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System
Wersja AWD – wyposażenie wersji RWD oraz dodatkowo:
- 19-calowe felgi aluminiowe
- Adaptacyjne reflektory LED
- Czerwone zaciski hamulcowe
- Przednie fotele regulowane elektrycznie w 8 płaszczyznach z pamięcią ustawień
- Wstawki z włókna węglowego we wnętrzu
Wersja First Edition – wyposażenie wersji AWD Extended Range oraz dodatkowo:
- Panoramiczny szklany dach
- Emblematy „First Edition”
- Opcjonalny lakier Grabber Blue Metallic
- System bezdotykowego otwierania i zamykania bagażnika
- 10-głośnikowy system audio Bang & Olufsen
Wersja GT – wyposażenie wersji AWD oraz dodatkowo:
- Sportowa stylizacja nadwozia
- Sportowe siedzenia Ford Performance
- Adaptacyjne zawieszenie MagneRide