Ford Kuga

Jeszcze w tym roku Ford zaprezentuje całkiem nową, trzecią generację swojego kompaktowego SUV-a – Kugi. Oto zdjęcia prototypu Forda Kugi podczas testów.

Kompaktowy SUV, zwany na niektórych rynkach, np. w USA, Escape, a w Europie znany jako Kuga to obecnie jeden z najważniejszych modeli amerykańskiej marki. W Stanach Zjednoczonych jest najczęściej wybieranym Fordem po pick-upie serii F, a na Starym Kontynencie ustępuje tylko Fieście i Focusowi. Łącznie na świecie Ford sprzedaje rocznie ponad 550 tys. aut tej serii.

Tak jak w przypadku obecnej generacji, nowa Ford Kuga/Escape będzie modelem globalnym, różniącym się w zależności od rynku detalami i specyfikacją. Auto zostanie zbudowane na nowej płycie podłogowej C2, która posłużyła już jako podstawa dla czwartej generacji Focusa. Ford Kuga stanie się zatem sztywniejszy, lżejszy, a co za tym idzie poprawią się m.in. jej właściwości jezdne i wzrośnie komfort (także ze względu na przestronniejszą kabinę). Na zdjęciach szpiegowskich, które udało się wykonać podczas testów w USA, widać wyraźnie że sylwetka auta ulegnie zdecydowanej zmianie, a detale, takie jak grill, stylizacyjnie upodobnią go do aktualnego Focusa.

Ford Kuga powinien otrzymać wszystkie najnowsze systemy bezpieczeństwa. Będą to zatem m.in. aktywny tempomat z funkcją stop&go, układy wspomagania utrzymywania auta na pasie ruchu, rozpoznawania znaków drogowych, automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji (także potrącenia pieszego czy rowerzysty), monitorowania martwego pola w lusterkach czy szerokokątną kamerę cofania i system ostrzegania podczas cofania o pojazdach nadjeżdżających z boku. Wśród wyposażenia można się także spodziewać m.in. wyświetlacza przeziernego, systemu w pełni automatycznego parkowania, a także adaptacyjnego zawieszenia z amortyzatorami o zmiennej charakterystyce pracy i układu wyboru trybów jazdy.

Wśród silników znajdą się zapewne benzynowe turbodoładowane 1.0 R3 EcoBoost (100, 125 KM), a także 1.5 R4 EcoBoost (150, 182 KM) oraz turbodiesle 1.5 EcoBlue (120 KM) i 2.0 EcoBlue (150, 190 KM). Do wyboru – skrzynie 6-biegowa manualna lub 8-biegowa automatyczna (w zależności od jednostki). Tak jak obecnie, nowa Kuga powinna być oferowana zarówno w wersjach z napędem przednim lub na cztery koła.

Debiut Forda Kugi w Europie ma nastąpić w trzecim kwartale bieżącego roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here