Ford - gama modeli ST

Ford ma aktualnie w swojej gamie trzy modele w wersji ST. Ich wyróżnikami są sportowa stylistyka, mocne silniki i świetne prowadzenie. Poznaj szczegóły oferty.

Litery „ST” są dla Forda tym, czym GTI jest dla Volkswagena albo N dla Hyundaia. To oznaczenie zarezerwowane wyłącznie dla najmocniejszych wersji, stanowiące zapowiedź wyjątkowych wrażeń z jazdy. Początek tej linii modelowej dało Mondeo ST200 z 1999 roku, które zostało wyposażone w wolnossący motor 2.5 V6 o mocy 205 KM. Obecnie w gamie ST znajdują się trzy auta przygotowane przez Ford Performance, a każde z nich dostarcza sportowych emocji w inny sposób.

Sposób #1 – Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST (2022) - przód

Ford Fiesta ST to typowo miejski hot hatch, który dzięki niewielkim rozmiarom i pięciodrzwiowemu nadwoziu świetnie sprawdza się podczas codziennej eksploatacji. Aktualna odsłona tego modelu zadebiutowała w 2018 roku, a w zeszłym roku doczekała się odświeżenia. Pod maską Fiesty ST znajdziemy 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik 1.5 EcoBoost, który połączono z manualną skrzynią biegów. Moc tej benzynowej jednostki wynosi 200 KM, a moment obrotowy sięga 320 Nm. To wystarcza, aby zapewnić przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 s i prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h.

Ford Fiesta ST (2022) - tył

Opisywany model został wyceniony na 116 400 zł. Jego standardowa specyfikacja obejmuje m.in. 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną klimatyzację, kamerę cofania, reflektory Full LED, sportowe fotele Ford Performace z czerwonymi akcentami, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Sposób #2 – Ford Focus ST

Ford Focus ST (2022) - przód

Ford Focus ST to kompaktowy hot hatch, który jest dostępny jako pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi, dzięki czemu z powodzeniem może pełnić funkcję auta rodzinnego. Najnowsze, czwarte wcielenie tego modelu pojawiło się na rynku w 2019 roku, a w ubiegłym roku poznaliśmy wersję po liftingu. Źródło napędu dla Focusa ST stanowi 4-cylindrowa, turbodoładowana jednostka 2.3 EcoBoost, która rozwija 280 KM i 420 Nm. Klienci mają do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną. W obu przypadkach czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynosi 5,7 s, a prędkość maksymalna – 250 km/h.

Ford Focus ST (2022) - tył

Cennik prezentowanego modelu otwiera kwota 159 300 zł. Dopłata do automatu wynosi 9950 zł, a do wersji kombi – 5300 zł. Na liście wyposażenia seryjnego znajdziemy m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, dwustrefową klimatyzację automatyczną, reflektory matrycowe Full LED, fotele kubełkowe Ford Performance z certyfikatem AGR, wyświetlacz przezierny HeadUp Display, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialnych z 13,2-calowym ekranem dotykowym i nawigacją.

Sposób #3 – Ford Puma ST

Ford Puma ST (2022) - przód

Ford Puma ST to pierwszy sportowy crossover spod znaku Błękitnego Owalu. Łączy on w sobie znaną z Fiesty poręczność i funkcjonalność na co dzień z tak pożądaną teraz przez wielu kierowców wyższą pozycją za kierownicą. „Sercem” tego auta jest turbodoładowany motor 1.5 EcoBoost, który generuje 200 KM i 320 Nm. Ten 3-cylindrowy silnik współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną, a moc (tak jak w pozostałych modelach z linii ST) trafia na przednią oś. Dzięki takiej konfiguracji Puma ST przyspiesza 0-100 km/h w 6,7 s, a maksymalnie osiąga 220 km/h.

Ford Puma ST (2022) - tył

Najmocniejszy Ford Puma występuje w dwóch wersjach wyposażenia – ST (od 138 900 zł) oraz ST X (od 151 400 zł). Bazowe kompletacja obejmuje m.in. 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, manualną klimatyzację, reflektory projekcyjne LED, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów, cyfrowe zegary z 12,3-calowym wyświetlaczem oraz system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją. Wariant ST X dodaje do tego m.in. nowy wzór felg, zaciski hamulcowe lakierowane na czerwono, automatyczną klimatyzację, reflektory Full LED, dostęp bezkluczykowy Ford KeyFree oraz autoalarm.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj