Trzecia generacja Forda Galaxy jest na rynku od 2015 roku. Pod maską tego modelu znajdziemy turbodoładowane silniki benzynowe 1.5 i 2.0 EcoBoost oraz turbodiesla 2.0 TDCi w kilku wariantach mocy. Napęd jest przekazywany na przednią lub obie osie, za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni lub „automatu”.
Długość/szerokość/wysokość: 485/192/175 cm
Rozstaw osi: 285 cm
Średnica zawracania: 11,6 m
Pojemność bagażnika: 700-2339 l
Pojemność zbiornika paliwa: 68 l
Masa własna: 1658-1766 kg
Ładowność: 858-919 kg
Model silnika | Konstrukcja silnika | Pojemność skokowa | Moc maks. | Maks. mom. obrotowy | Skrzynia biegów napęd | 0-100 km/h | Prędkość maks. | Średnie spalanie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.5 EcoBoost 160 | TB, R4, 16V | 1499 cm³ | 160 KM | 240 Nm | M6/przedni | 10,0 s | 195 km/h | 6,5 l/100 km |
2.0 EcoBoost 240 | TB, R4, 16V | 1999 cm³ | 240 KM | 345 Nm | A6/przedni | 8,6 s | 222 km/h | 7,9 l/100 km |
2.0 TDCi 120 | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 120 KM | 310 Nm | M6/przedni | 13,6 s | 180 km/h | 5,0 l/100 km |
2.0 TDCi 150 | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/przedni | 10,9 s | 195 km/h | 5,0 l/100 km |
2.0 TDCi 150 PowerShift | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | A6/przedni | 10,9 s | 192 km/h | 5,4 l/100 km |
2.0 TDCi 150 4x4 | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 150 KM | 350 Nm | M6/4x4 | 12,2 s | 193 km/h | 5,4 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift 4x4 | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/4x4 | 10,6 s | 203 km/h | 5,8 l/100 km |
2.0 TDCi 180 | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | M6/przedni | 9,8 s | 208 km/h | 5,0 l/100 km |
2.0 TDCi 180 PowerShift | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 180 KM | 400 Nm | A6/przedni | 9,6 s | 205 km/h | 5,4 l/100 km |
2.0 TDCi Twin-Turbo 210 PowerShift | TD, R4, 16V | 1997 cm³ | 210 KM | 450 Nm | A6/przedni | 8,9 s | 214 km/h | 5,5 l/100 km |
Zobacz też: Ford Edge test