Ford zaprezentował nową, inspirowaną crossoverami, wersję Focusa kombi – Active.
Szaleństwo na punkcie SUV-ów i crossoverów jest tak wielkie, że producenci starają się za wszelką cenę wykorzystać ich popularność. Dlatego właśnie powstają odmiany zwykłych modeli nawiązujące wyglądem do crossoverów. U Forda nazywają się one Active i właśnie pokazano kolejne auto z tej linii – Focusa w odmianie kombi (wcześniej zaprezentowano hatchbacka Active).
Z zewnątrz Focusa Active od innych wersji odróżniają przede wszystkim czarny grill, nieco inaczej stylizowane zderzaki oraz nakładki błotników i progów. Standardowym wyposażeniem są też relingi dachowe. Zmodyfikowano również charakterystykę amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów oraz zwiększono prześwit – o 3 cm z przodu i 3,4 cm z tyłu (minimalnie wynosi on 16,3 cm).
Ponadto profil opon jest nieco wyższy – w przypadku 17-calowych felg ogumienie ma rozmiar 215/55, a w standardowym Focusie – 215/50. W systemie wyboru trybów jazdy pojawiły się dwa dodatkowe. Są to: slippery (śliska nawierzchnia: ogranicza poślizg kół m.in. podczas ruszania) oraz trail (jazda poza asfaltem: umożliwia większy poślizg kół oraz pozwala ABS-owi na ich przyblokowanie, co w terenie bywa przydatne).
Focus Active będzie oferowany tylko z przednim napędem, a do wyboru przewidziano silniki benzynowe 1.0 R3 (125 KM), 1.5 R4 (150, 182 KM) oraz wysokoprężne 1.5 (120 KM) i 2.0 (150 KM), łączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem (ten ostatni jest seryjny w wersji 1.5 182 KM).
Zamówienia na auto będzie można składać pod koniec 2018 r., a w salonach pojawi się ono w marcu 2019 r.