Ford Focus Active (2022) - przód

Ford Focus Active to kompakt, który nie boi się zjechać z utartych szlaków. Dzięki ostatniemu liftingowi zyskał dodatkowe zalety. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Ford Focus został wprowadzony na rynek w 1998 roku jako następca Escorta i od samego początku jest zaliczany do grona liderów w swojej klasie. Dobrą reputację modelu podtrzymuje jego aktualna, czwarta generacja, która cieszy się sporą popularnością wśród europejskich klientów. Do listy jej zalet zaliczamy m.in. dopracowany układ jezdny, oszczędne jednostki napędowe, a także atrakcyjną gamę, w które nie zabrakło miejsca dla sportowej odmiany ST oraz uterenowionej wersji Active.

Ford Focus Active (2022) - bok

To właśnie ten ostatni wariant jest dziś przedmiotem naszego zainteresowania. Podobnie jak standardowy model, Focus Active występuje jako 5-drzwiowy hatchback oraz praktyczne kombi. Do jego cech szczególnych należą nawiązujący do crossoverów wygląd (plastikowe nakładki na nadkolach, listwy progowe, czarne relingi dachowe), zwiększony o ok. 30 mm prześwit oraz 17-calowe felgi aluminiowe z oponami o wyższym profilu (18-calowe za dopłatą). We wnętrzu opisywanej wersji znajdziemy z kolei zarezerwowaną tylko dla niej tapicerkę materiałową z niebieskimi akcentami.

Ford Focus Active (2022) - tapicerka

Ubiegłoroczny lifting sprawił, że kompaktowy Ford nabrał jeszcze więcej charakteru, a na liście wyposażenia pojawiły się najnowsze multimedia oraz bardziej rozbudowane systemy wsparcia kierowcy. W przypadku wersji Active X w standardzie możemy liczyć na m.in.:

  • dwustrefową klimatyzację automatyczną,
  • system Pre-Collision Assist, który wspomaga kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami do prędkości 120 km/h,
  • system Lane Keeping Aid, który wspomaga utrzymanie pojazdu na pasie ruchu,
  • tempomat,
  • dostęp bezkluczykowy,
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu,
  • kamerę cofania,
  • reflektory Full LED,
  • światła przeciwmgielne LED,
  • tylne światła LED,
  • indukcyjną ładowarkę do smartfonów,
  • 12,3-calowe cyfrowe zegary,
  • system multimedialny SYNC 4 z 13,2-calowym ekranem dotykowym, nawigacją i radiem cyfrowym DAB+,
  • bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay.

Ford Focus Active (2022) - tył

Aktualnie Ford Focus Active jest oferowany z benzynowym silnikiem 1.0 EcoBoost Hybrid wspomaganym przez tzw. miękką hybrydę. Ta turbodoładowana jednostka rozwija maksymalnie 155 KM przy 6000 obr./min oraz 190 Nm w zakresie 1900-5500 obr./min. Klienci mają do wyboru dwa rodzaje przekładni – 6-biegową manualną lub 7-biegową dwusprzęgłową. Obie wersje są przednionapędowe, a brak napędu na wszystkie koła częściowo rekompensuje system wyboru trybu jazdy (normalny, sportowy, eko, śliska nawierzchnia i drogi nieutwardzone).

Ford Focus Active (2022) - tryby jazdy

Według aktualnego cennika Ford Focus Active 1.0 EcoBoost Hybrid z manualną skrzynią biegów kosztuje 119 650 zł, a wersja z przekładnią dwusprzęgłową została wyceniona na 129 600 zł. W obu przypadkach dopłata do nadwozia kombi wynosi 5300 zł.

Warto przeczytać także:

Ford Focus Active Kombi – nasz test

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj