NowościAktualnościFord Fiesta po liftingu (2022) - oficjalne zdjęcia i informacje

Ford Fiesta po liftingu (2022) – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford zaprezentował zmodernizowaną Fiestę. Retuszowi poddano także usportowiony wariant ST. Dowiedz się więcej na temat zmian, jakie zaszły w Fieście po liftingu.

Produkowana od 2017 r. piąta generacja Forda Fiesty doczekała się faceliftingu. Odświeżony model poznamy przede wszystkim po przeniesieniu emblematu Forda na atrapę chłodnicy (szerszej niż w dotychczas wytwarzanym aucie). Drobnym korektom uległy również przednie reflektory (wykorzystujące technologię LED) oraz dolna część zderzaka. Na zdjęciu głównym (powyżej) oraz poniższym przedstawiono wariant ST-Line ze zmodyfikowanym „grillem” (z powiększonymi kratkami) pomalowanym na błyszczący, czarny kolor. Ford zapowiada wprowadzenie siedmiu nowych wzorów felg. Samochód dostępny będzie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Lifting obejmie również 200-konną odmianę ST (o niej w dalszej części).

Ford Fiesta FL 2022 07

Ford Fiesta po liftingu – wnętrze

Design kokpitu Fiesty po liftingu nie uległ większym zmianom. Kierowca ma do dyspozycji dwa wyświetlacze: jeden zastępujący wskaźniki (o powierzchni 12,3 cala) oraz drugi, tradycyjny w środkowej części deski (8 cali). Służy on m.in. do obsługi systemu łączności i rozrywki Ford SYNC 3 przy użyciu własnego głosu lub gestów. Będzie oczywiście kompatybilny ze smartfonami (dzięki aplikacjom Android Auto i Apple CarPlay). Nowość stanowi natomiast funkcja Rear Occupant Alert, przypominająca kierowcy o zajrzeniu na kanapę, gdy przed podróżą otwierane były tylne drzwi.

Ford Fiesta FL 2022

Ford Fiesta po liftingu – silniki

Podobnie jak dotychczas, gamę silnikową Fiesty po liftingu oparto na benzynowej jednostce 1.0 EcoBoost w trzech wersjach mocy: 100, 125 i 155 KM. Dwie mocniejsze wykorzystują technologię miękkiej hybrydy z 48-woltową instalacją elektryczną i rozrusznikiem-generatorem (BISG), wspomagającym spalinowy silnik „zastrzykiem” momentu obrotowego i jednocześnie kumulującym energię potrzebną do zasilania litowo-jonowego akumulatora. W przypadku odmiany 125-konnej EcoBoost Hybrid daje to oszczędności na paliwie w okolicach 10% w jeździe miejskiej (w porównaniu do standardowego EcoBoosta). Ten wariant opcjonalnie zestawiany będzie z 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową Powershift.

Ford Fiesta FL 2022 01

Ford Fiesta po liftingu – wyposażenie

Do Fiesty po liftingu trafią liczne systemy wspomagające kierowcę. Oto najciekawsze z nich:

  • ostrzeżenie o wjeżdżaniu na drogę jednokierunkową pod prąd;
  • adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, samoczynnie wprawiający samochód w ruch (w autach ze skrzynią Powershift);
  • system wspomagający parkowanie Active Park Assist;
  • układ aktywnego wspomagania hamowania z funkcją autonomicznego hamowania na skrzyżowaniu;
  • system wykrywania ruchu poprzecznego na drodze;
  • system wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze, wykorzystujący dane z aplikacji Live Traffic kompatybilnej z fabryczną nawigacją.

Ford oddaje nowemu właścicielowi do dyspozycji aplikację FordPass, umożliwiającą wykonanie prostych czynności w sposób zdalny, np. można odryglować w ten sposób drzwi lub uruchomić silnik. Dzięki niej namierzymy też samochód przy użyciu wbudowanego lokalizatora i otrzymamy podgląd do niektórych parametrów technicznych (np. poziom paliwa, ciśnienie w oponach, termin wymiany oleju silnikowego).

Ford Fiesta FL 2022

Ford Fiesta ST po liftingu – nadwozie

Jeszcze kilka słów na temat odświeżonej Fiesty ST. Ford zaproponuje dla niej osobne warianty kolorystyczne, w tym widoczny na zdjęciach lakier ST Mean Green. Osłona chłodnicy i boczne wloty powietrza również otrzymają dedykowany kolor Chrystaline Grey. Samochód standardowo porusza się na 17-calowych felgach z możliwością opcjonalnego powiększenia ich o 1 cal.

Ford Fiesta FL 2022

Ford Fiesta ST po liftingu – silniki

Zmodernizowana Fiesta ST wykorzystuje ten sam silnik (3-cylindrowy 1.5 EcoBoost o mocy 200 KM) ze zwiększonym do 320 Nm momentem obrotowym (dotychczas było to 300 Nm). Osiągi nie ulegną zmianie (6,5 s do 100 km/h, 230 km/h prędkości maksymalnej), ale Ford zadbał o dobór technologii poprawiających własności jezdne. Zaliczają się do nich dwururowe amortyzatory przednie Tenneco, formowane na zimno sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (Qualife). Specjalnie dla odmiany ST przewidziano dodatkowy tryb jazdy – Track, wyłączający kontrolę trakcji i zmniejszający czujność systemu ESC.

Ford Fiesta FL 2022

Ford Fiesta FL 2022 10

Ford nie podał jeszcze informacji na temat debiutu poliftowej Fiesty w polskich salonach.

Ford Fiesta FL 2022

Redakcja poleca cenniki aktualnie produkowanego Forda Fiesty:

Ford Fiesta (2021) – opis wersji i cennik

Ford Fiesta ST (2021) – opis wersji i cennik

Ford Fiesta Active (2021) – opis wersji i cennik

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji