NowościAktualnościFord Fiesta Mk8. Opis wersji i cennik

Ford Fiesta Mk8. Opis wersji i cennik

Ford Fiesta powoli kończy już swoją rynkową karierę, więc to ostatnia szansa na zakup tego auta w salonie. Ceny tego modelu zaczynają się od 86 800 zł. Poznaj dostępne wersje i silniki.

Ford Fiesta aktualnej generacji został po raz pierwszy pokazany w listopadzie 2016 roku, a we wrześniu 2021 roku doczekał się liftingu, który przyniósł duże zmiany w przedniej części nadwozia oraz we wnętrzu. W ofercie znajdziemy obecnie trzy turbodoładowane silniki benzynowe – 1.0 EcoBoost (100-125 KM, mocniejsza jednostka z tzw. miękką hybrydą) oraz 1.5 EcoBoost (200 KM), który jest zarezerwowany dla wersji ST. To już ostatni dzwonek, żeby kupić fabrycznie nową Fiestę, ponieważ w tym roku Ford planuje zakończyć produkcję tego modelu.

Ford Fiesta ST - tył

Ford Fiesta Mk8 – wymiary, pojemność bagażnika

Ford Fiesta Mk8 mierzy 404,0 cm długości (406,5 cm w wersji ST-Line, 406,8 cm w wersji ST), 178,3 cm szerokości (194,1 cm z lusterkami) i 147,6 cm wysokości (146,6 cm w wersji ST-Line, 146,9 cm w wersji ST). Jego rozstaw osi to 249,3 cm. Bazowa pojemność bagażnika wynosi 311 litrów, a maksymalnie można ją powiększyć do 1093 l.

Ford Fiesta Mk8 – dane techniczne, silniki, osiągi, zużycie paliwa

Gama silnikowa obejmuje 3 jednostki benzynowe. Wszystkie wersje mają przedni napęd.

Silniki benzynowe:

  • 1.0 EcoBoost (100 KM, 170 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 10,8 s, prędkość maksymalna: 180 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,5-6,0 l/100 km
  • 1.5 EcoBoost (200 KM, 300 Nm) z 6-biegową manualną skrzynią, przyspieszenie 0-100 km/h: 6,5 s, prędkość maksymalna: 230 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,7 l/100 km

Silniki benzynowe z układem mild hybrid 48V:

  • 1.0 EcoBoost Hybrid (125 KM, 210 Nm) z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową PowerShift, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 199 km/h, średnie zużycie paliwa: 5,3-5,8 l/100 km
Ford Fiesta ST - silnik
Silnik 1.5 EcoBoost

Nowy Ford Fiesta Mk8 – wersje wyposażenia i ceny

Podane ceny dotyczą aut z silnikami 1.0 EcoBoost/100 KM (Titanium, ST-Line i ST-Line X) oraz 1.5 EcoBoost/200 KM (ST X). Odmiana 1.0 EcoBoost Hybrid/125 KM kosztuje odpowiednio: 100 300 zł (Titanium), 102 000 zł (ST-Line) oraz 108 000 zł (ST-Line X). Ford Fiesta jest objęty 2-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.

Ford Fiesta ST - deska rozdzielcza

Titanium – od 86 800 zł, wybrane elementy wyposażenia standardowego:

  • 16-calowe stalowe strukturalne obręcze kół z kołpakami, z oponami 195/60 R16
  • Zestaw do naprawy ogumienia
  • Zawieszenie standardowe
  • Klimatyzacja automatyczna z elektroniczną kontrolą temperatury (EATC)
  • Poduszki powietrzne – poduszki czołowe dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Poduszki powietrzne – poduszki boczne dla kierowcy i pasażera z przodu
  • Boczne kurtyny powietrzne – chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
  • Wyłącznik przedniej poduszki czołowej powietrznej pasażera z przodu
  • Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
  • System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
  • Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
  • Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
  • Światła awaryjnego hamowania – włączające się automatycznie w momencie gwałtownego hamowania
  • Hamulec pokolizyjny
  • Lane Keeping Aid – system wspomagający utrzymanie pojazdu na pasie ruchu
  • Driver Alert – system monitorowania koncentracji kierowcy
  • Speed Sign Recognition – system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości
  • Inteligentny ogranicznik prędkości – bazujący na rozpoznanych znakach ograniczenia prędkości
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • System wyboru trybu jazdy
  • System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
  • Funkcja wzywania pomocy – automatyczne nawiązanie połączenia i przekazanie informacji pod nr 112 o miejscu wypadku w momencie odpalenia poduszek powietrznych
  • Czujniki parkowania z tyłu
  • Centralny zamek
  • Ford MyKey – funkcja programowania i przypisania do kluczyka ograniczenia: prędkości maksymalnej i maksymalnej głośności systemu audio oraz możliwość zablokowania dezaktywacji systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Światła automatyczne, z czujnikiem zmierzchu
  • Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi
  • Reflektory w technologii LED
  • Światła przeciwmgielne LED – zintegrowane w reflektorach głównych
  • Górna krata wlotu powietrza z chromowanym wykończeniem
  • Lusterka boczne z kierunkowskazami, obudowy lakierowane w kolorze nadwozia
  • Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze polerowanego aluminium
  • Kierownica wykończona skórą ekologiczną Sensico
  • Podsufitka w jasnej tonacji
  • Tapicerka materiałowa z szarymi akcentami
  • Przednie fotele – styl sportowy
  • Fotel kierowcy – ręczna regulacja położenia w 6 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia)
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 4 kierunkach (przód-tył, pochylenie oparcia)
  • Tylna kanapa – składane oparcie, dzielone w proporcji 60:40, siedzisko kanapy mocowane na stałe
  • ISOFIX z top-tether – system mocowania fotelików dziecięcych na skrajnych siedzeniach w 2. rzędzie
  • Dywaniki welurowe z przodu
  • Centralna konsola z podłokietnikiem i schowkiem
  • Wykładzina przestrzeni bagażowej
  • Wyjmowana półka pod tylną szybą
  • Lusterka boczne sterowane elektrycznie
  • Elektrycznie sterowane szyby przednich i tylnych drzwi
  • 4,2-calowy kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów
  • Radioodtwarzacz z Ford SYNC 2.5 z DAB+, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, funkcję wzywania pomocy, 6 głośników, 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy
  • Obsługa Android Auto i Apple CarPlay
  • Zestaw głośnomówiący z Bluetooth

ST-Line – od 88 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji Titanium oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 205/45 R17
  • Zawieszenie sportowe
  • Przycisk rozrusznika Ford Power
  • Zderzaki w stylizacji ST-Line
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST-Line
  • Emblemat ST-Line na przednich błotnikach
  • Końcówka rury wydechowej z chromowanym wykończeniem
  • Listwy progowe w stylizacji ST
  • Listwa wzdłuż dolnej linii szyb bocznych w kolorze czarnym
  • Kierownica w stylizacji ST-Line
  • Podsufitka w ciemnej tonacji, materiałowa
  • Tapicerka materiałowa z czerwonymi akcentami
  • Dywaniki welurowe w stylizacji ST-Line
Ford Fiesta ST - system audio
System nagłośnienia B&O jest dostępny w pakiecie z nawigacją za 4500 zł (Titanium i ST-Line), 2500 zł (ST-Line X) lub 2300 zł (ST X).

ST-Line X – od 94 500 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line oraz dodatkowo:

  • 17-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 205/45 R17
  • Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Ford KeyFree – system centralnego zamka z kluczem elektronicznym, zawiera 2 klucze elektroniczne ze zdalnym sterowaniem oraz przycisk rozrusznika FordPower
  • Wycieraczki przedniej szyby sterowane automatycznie, z czujnikiem deszczu
  • Reflektory Full LED
  • Tylne światła częściowo w technologii LED
  • Dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia
  • Fotel pasażera – ręczna regulacja położenia w 6 kierunkach (przód-tył, góra-dół, pochylenie oparcia)
  • Nastrojowe oświetlenie wnętrza diodami LED
  • Automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne
  • System nawigacji satelitarnej z Ford SYNC 3.2 i DAB+, zawiera: 8-calowy kolorowy ekran dotykowy, rozbudowaną funkcję sterowania głosem w języku polskim oraz funkcję wzywania pomocy, 6 głośników, 2 gniazda USB, zdalne sterowanie na kierownicy, mapy Europy z widokiem 3D, menu tekstowe i komunikaty głosowe nawigacji w języku polskim
  • FordPass Connect z modemem GSM
Ford Fiesta ST - cyfrowe zegary
Cyfrowy zestaw wskaźników to standard w topowej Fieście ST X. W wersji ST-Line X wymaga 3000 zł dopłaty.

ST X – od 120 900 zł, obejmuje wyposażenie wersji ST-Line X oraz dodatkowo:

  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, z oponami 205/40 R18
  • Zawieszenie sportowe ST
  • Glare-Free Auto High Beam – system automatycznego sterowania światłami drogowymi z funkcją zapobiegającą oślepieniu
  • Reflektory matrycowe Full LED
  • Światła LED do jazdy w trudnych warunkach atmosferycznych – zintegrowane w reflektorach głównych
  • Zderzaki w stylizacji ST
  • Górna krata wlotu powietrza w stylizacji ST
  • Emblemat ST na klapie bagażnika
  • Tylny spojler duży, w stylistyce sportowej
  • Dwie końcówki rury wydechowej z chromowanym wykończeniem
  • Kierownica i uchwyt dźwigni zmiany biegów w stylizacji ST
  • Sportowe fotele Ford Performance z certyfikatem AGR oraz manualną regulacją położenia w 12 kierunkach
  • Nakładki na pedały ze stali nierdzewnej
  • Nakładki na progi przednich drzwi w stylizacji ST
  • Dywaniki welurowe z przodu i z tyłu w stylizacji ST
  • 12,3-calowy cyfrowy, kolorowy wyświetlacz na tablicy zegarów

Więcej na temat Forda Fiesta:

Używany Ford Fiesta (2017-2023) – opinie, typowe usterki

Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – nasz test

Ford Fiesta kontra rywale – porównanie

11 aut miejskich, w tym Ford Fiesta – porównanie

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU

2 KOMENTARZE

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji