NowościAktualnościNowy Ford E-Tourneo Custom – oficjalne zdjęcia i informacje

Nowy Ford E-Tourneo Custom – oficjalne zdjęcia i informacje

Ford E-Tourneo Custom to nowy van z napędem elektrycznym, który oferuje miejsca dla 8 osób. Dowiedz się więcej na temat tego auta.

Ford Pro kontynuuje swoją ofensywę modelową, przedstawiając kolejną generację Tourneo Custom. Opisywany samochód stanowi oczywiście osobową wersję pokazanego we wrześniu Transita Custom i pod względem stylistycznym odróżnia go jedynie pełne przeszklenie nadwozia. Bliskie podobieństwo obu aut nie stanowi oczywiście wady, ponieważ prezentują się one bardzo efektownie.

Ford E-Tourneo Custom - bok

Oba modele powstały na nowej platformie, która została przygotowana z myślą o zapewnieniu maksymalnej wszechstronności i wygospodarowaniu przestronnego wnętrza. Atrakcyjnie zapowiada się także gama silnikowa, w której oprócz elektrycznego E-Tourneo Custom znajdziemy jeszcze hybrydę plug-in oraz turbodiesla w kilku wariantach mocy.

Ford E-Tourneo Custom - tył

Nowy Ford Tourneo Custom będzie oferowany ze standardowym oraz powiększonym rozstawem osi. W obu przypadkach we wnętrzu pojawią się trzy rzędy siedzeń, oferujące miejsca dla 8 (wersja elektryczna) lub 9 osób (PHEV oraz Diesel). Istotną nowość, a przy tym duży atut stanowi elastyczny system siedzeń z fotelami w 2. i 3. rzędzie zamontowanymi na prowadnicach, co zwiększa możliwości adaptacji kabiny do aktualnych potrzeb.

Ford Tourneo Custom - wnętrze

Siedzenia można bowiem swobodnie przesuwać wzdłuż szyn osadzonych w podłodze, a dzięki ich lekkiej konstrukcji można je też całkowicie wymontować. Fotele w 2. rzędzie można regulować niezależnie od siebie, natomiast kanapa w 3. rzędzie jest dzielona w proporcji 1/3 – 2/3. Warto dodać, że punkty mocowania fotelików ISOFIX są dostępne na wszystkich trzech fotelach w środkowym rzędzie, jak również na dwóch zewnętrznych fotelach w ostatnim rzędzie.

Ford E-Tourneo Custom - wnętrze

Producent podkreśla także wysoką jakość wykończenia wnętrza oraz bogate wyposażenie. W zależności od wybranej przez klienta konfiguracji, na pokładzie nowego Tourneo Custom będzie można znaleźć m.in. trójstrefową klimatyzację automatyczną, 14-głośnikowy system nagłośnienia B&O z subwooferem, elektrycznie sterowane drzwi przesuwne z funkcją bezdotykowej obsługi (można je otworzyć ruchem stopy obok przedniego koła) oraz duży szklany dach panoramiczny z technologią redukcji przenikania ciepła w zakresie podczerwieni, co pomaga utrzymać optymalną temperaturę w kabinie nawet przy silnym nasłonecznieniu.

Ford E-Tourneo Custom - deska rozdzielcza

Projekt kokpitu nie przypomina typowego, surowego auta użytkowego. Centralne miejsce na desce rozdzielczej zajmuje 13-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego SYNC 4, który oferuje w standardzie m.in. bezprzewodową łączność z Android Auto i Apple CarPlay. Przed kierowcą umieszczono wyświetlacz cyfrowych zegarów, a na uwagę zasługuje też sama kierownica, która jest spłaszczona, co ma ułatwiać wsiadanie i wysiadanie, do tego posiada funkcję odchylania, dzięki czemu na postoju może zamienić się w stolik. Należy wspomnieć też o przeniesieniu poduszki powietrznej pasażera pod dach, co pozwoliło zaprojektować spory, zamykany schowek w desce rozdzielczej.

Ford E-Tourneo Custom został wyposażony w 218-konny silnik elektryczny oraz baterię o użytecznej pojemności 74 kWh, dzięki czemu może zapewnić do 370 km zasięgu na pełnym ładowaniu. Trójfazowa ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW umożliwia naładowanie akumulatora do 100% w czasie poniżej 8 godzin, natomiast skorzystanie z szybkiej ładowarki DC o mocy 125 kW pozwoli uzupełnić poziom baterii z 15% na 80% w około 40 minut, a w ciągu pierwszych 5 minut można zwiększyć zasięg o prawie 40 km. E-Tourneo Custom potrafi także „oddać” zgromadzoną energię za sprawą funkcji ProPower Onboard, służąc do zasilania np. elektronarzędzi czy sprzętu kempingowego (do 2,3 kW).

Ford Tourneo Custom - przód
Ford Tourneo Custom w wersji Active to propozycja dla osób ceniących aktywny tryb życia.

Ford Tourneo Custom PHEV będzie z kolei napędzany przez układ składający się z 2,5-litrowej jednostki benzynowej, pracującej w cyklu Atkinsona, silnika elektrycznego i akumulatora o pojemności 11,8 kWh. Według zapowiedzi taka specyfikacja ma pozwolić na przejechanie ponad 50 km w trybie zeroemisyjnym.

Jak na samochód o użytkowych korzeniach przystało, w gamie nowego vana Forda nie zabraknie też wersji z wysokoprężnym silnikiem 2.0 EcoBlue, który występuje w trzech wariantach – 136 KM, 150 KM i 170 KM. Turbodiesle są łączone z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-biegowym automatem, a ponadto w odmianach 136- i 170-konnej można wybrać opcjonalny napęd na cztery koła.

Ford Tourneo Custom - tył

Jako pierwszy do sprzedaży trafi Ford Tourneo Custom z wysokoprężną jednostką EcoBlue – nastąpi w połowie przyszłego roku. Kolejne wersje silnikowe dołączą do oferty w późniejszym terminie.

Nie przegap najnowszych artykułów! Obserwuj Wybór Kierowców na FACEBOOKU
NEWSY
Polecane
Wybór redakcji