Współpraca reklamowaFord Bronco 2.7 V6 - nowa terenówka z prawdziwego zdarzenia

Ford Bronco 2.7 V6 – nowa terenówka z prawdziwego zdarzenia

SUV-y wyparły z rynku większość prawdziwych terenówek. Na szczęście fani offroadu wciąż nie są skazani wyłącznie na używane samochody. W salonie Forda mogą zamówić nowe Bronco, które do europejskich klientów trafi w limitowanej liczbie egzemplarzy.

Wiele legendarnych samochodów z USA nigdy oficjalnie nie było oferowanych w Europie lub na Stary Kontynent dotarło z pokaźnym opóźnieniem względem ojczystego rynku. Było tak chociażby z Mustangiem, którego dystrybucję w Europie Ford rozpoczął w 2014 roku. Z kolei 2023 rok upłynie pod znakiem wprowadzenia na Stary Kontynent ikony bezdroży, czyli modelu Bronco. Współczesna reinterpretacja legendy amerykańskich bezdroży trafi na rynek w ograniczonej liczbie egzemplarzy, o czym nie pozwoli zapomnieć plakietka z indywidualnym numerem każdego z nich.

Nowe prawdziwe auto terenowePudełkowate nadwozie z krótkimi zwisami, rama, duże koła i nawet 261 mm prześwitu nie pozostawiają złudzeń – ten Ford to nie kolejny modny SUV, który boi się zjechania z asfaltu, tylko pełnowartościowy samochód terenowy, który wizualnie nawiązuje do oryginału z 1966 roku. I jest tylko nieco mniej surowy, co w obliczu trendów we współczesnej motoryzacji można uznać tylko za zaletę!

Nowy Ford Bronco - wnetrzeKto dobrze poszuka, znajdzie nawiązania do historii modelu – w tym ukryte logo Bronco i grafikę przedstawiająca gamę wersji pierwszej generacji modelu z 1966 roku. Na pokładzie nie zabrakło wbudowanego otwieracza do butelek oraz współrzędnych GPS miejsc, w których testowano prototypy nowego Bronco na etapie prac rozwojowych.

Ford Bronco - detale wnetrzaAuto otrzymało wbudowane punkty do mocowania akcesoriów terenowych oraz bardzo wytrzymałe, łatwe do czyszczenia elementy i powierzchnie. Gdy pogoda dopisuje, nic nie stoi na przeszkodzie, by zdemontować dach i drzwi. Standardowy, zdejmowany hardtop składa się z czterech paneli, które otrzymały tłumiącą dźwięki podsufitkę. Wspomniany demontaż drzwi kierowca może robić za pomocą jednego narzędzia w ciągu zaledwie ośmiu minut. Pozbawione ramek okna obniżają masę całych drzwi, dzięki czemu są one na tyle lekkie, aby mógł je zdemontować niemal każdy. Dostępne dla Bronco Badlands szyte na miarę torby pozwalają na bezpieczne przechowywanie drzwi w samochodzie, by były gotowe do ponownego montażu w ciągu kilku minut. Czy rozbieranie auta ma sens? Jak najbardziej! Z jednej strony zwiększa to poczucie obcowania z przyrodą, z drugiej – ułatwia obserwację przestrzeni wokół samochodu. Oczywiście należy pamiętać, że bez drzwi można poruszać się tylko poza drogami publicznymi.

Ford Bronco - wnetrzeŚwiat offroadu rządzi się swoimi prawami. Na porządku dziennym są zarówno modyfikacje pojazdu, jak i jego uszkodzenia. Ford doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Dlatego w Bronco nie zabrakło demontowanych elementów, które pozwalają na dostosowanie konfiguracji auta do indywidualnych potrzeb, jak i na zwiększenie zdolności do jazdy w terenie. Grill przedniego wlotu powietrza i zderzak mogą być zamienione na alternatywne wersje, natomiast plastikowe obramowania nadkoli zostały zaprojektowane tak, by w przypadku otarć w czasie jazdy terenowej, oddzielić się od błotnika bez uszkodzeń, dzięki czemu można je łatwo i szybko ponownie zamontować. Na przednich błotnikach znajdują się tzw. trail sights – wystające nakładki wskazujące krawędzie nadwozia, które mogą być również wykorzystane jako punkty mocowania o nośności do 68 kg.

Ford Bronco - foteleWychodząc na przeciw oczekiwaniom miłośników wypadów w teren, Ford zaoferuje odporne na wodę i pleśń neoprenowe pokrowce na siedzenia, torby do schowków w drzwiach, miękką siatkę na dach oraz wiele innych akcesoriów. Konsola środkowa jest wyposażona w podkładkę bezprzewodowej ładowarki, która została zaprojektowana tak, aby utrzymać telefon komórkowy na miejscu nawet przy ekstremalnych przechyłach nadwozia. Powierzchnię deski rozdzielczej można wycierać, a fizyczne przełączniki w kabinie są uszczelnione silikonem i wyposażone w gumowe punkty dotykowe, co chroni je przed błotem, piaskiem i wodą, a także ułatwia utrzymanie czystości.

Ford Bronco - silnikW Europie jedynym dostępnym źródłem mocy będzie silnik 2.7 V6. Rozwija 335 KM oraz 563 Nm. Wyposażeniem standardowym jest 10-biegowy automat. Maksymalny wskaźnik przełożenia pełzającego wynosi 64,33:1 przy najniższym przełożeniu terenowym, co sprawia, że przy silniku pracującym na 2400 obr./min prędkość wynosi 6 km/h. Z kolei przy 1200 będzie to zaledwie 3 km/h. Zmniejsza to prawdopodobieństwo zdławienia silnika w trudnym terenie oraz zapewnia wysoką precyzję kontrolowania pojazdu przy niskich prędkościach.

Nabywcy będą mieli do wyboru warianty Outer Banks oraz ekstremalnie terenowy Badlands. Bronco Outer Banks otrzyma elektronicznie sterowany dwubiegowy reduktor umożliwiający zmianę przełożenia w czasie jazdy. Z kolei Bronco Badlands ma dodatkowo blokadę przedniego mechanizmu różnicowego i system odłączania przedniego stabilizatora przechyłów, który zwiększa swobodę pionowych ruchów koła, a więc szansę na znalezienie przyczepności. Ponadto dwubiegowy elektromechaniczny reduktor z automatycznym trybem pracy może płynnie przełączać się między napędem na dwa koła i napędem na cztery koła w zależności od warunków, pozwalając kierowcy na maksymalną koncentrację na sytuacji przed samochodem.

Ford Bronco - blokady mostowBronco Badlands ma także bardziej zaawansowane zawieszenie z wysokiej klasy amortyzatorami Bilstein z zewnętrznymi zbiorniczkami oleju i z charakterystyką tłumienia zależną od ugięcia zawieszenia. Dodatkowa ilość oleju, jaką zapewnia zewnętrzny zbiorniczek pozwala na dodatkowe chłodzenie w najtrudniejszych warunkach, a siła tłumienia automatycznie zwiększa się w rejonach dobicia i odbicia zawieszenia, zapewniając precyzyjną kontrolę w terenie i płynną jazdę po normalnych drogach.

Ford Bronco - logoZespół odpowiedzialny za przygotowanie auta dołożył starań, by kierowca mógł skupić się na doborze optymalnego toru jazdy i czerpaniu radości z jazdy w terenie. Zadba o to zaawansowany układ przeniesienia napędu na cztery koła z przełożeniami drogowymi i terenowymi, system Trail Control oraz aż siedem trybów jazdy. Wsparciem będzie nawet standardowy system kamer 360 stopni z widokiem off-road spotter, który jest automatycznie aktywowany po włączeniu jednego z trybów jazdy terenowej. Zapewniając widok na koła nieosiągalny z fotela kierowcy, a tym samym ułatwiając pokonywanie najtrudniejszych odcinków.

Ford Bronco - napedKierowca ma do wyboru tryby jazdy Normal, Eco, Sport, na Śliska nawierzchnię, Błoto/koleiny, Piasek, a także Pełzanie i inspirowany wyścigami tryb Baja dla wersji Bronco Badlands. W każdym z nich układ kierowniczy, pedał gazu oraz skrzynia biegów mają inną strategię działania. Trail Control to… terenowy tempomat – kierowca może ustawić prędkość do 31 km/h, a Bronco będzie automatycznie zarządzał przepustnicą i hamulcami, aby utrzymać wybraną prędkość, podczas gdy kierowca koncentruje się na kierowaniu pojazdem w trudnym terenie. Trail Turn Assist zmniejsza promień skrętu nawet o 40% procent poprzez hamowanie wewnętrznego koła. Natomiast Trail One-Pedal Drive pozwala przyspieszać i hamować używając jedynie pedału gazu, co ułatwia precyzyjną kontrolę prędkości podczas jazdy w trudnych warunkach. Rozwiązania wspomagające kierowcę obejmują system AdvanceTrac wraz z kontrolą stabilności przechyłów Roll Stability Control oraz kontrolę wężykowania holowanej przyczepy.Nowy Ford Bronco - powrot legendy

NEWSY
Polecane
Wybór redakcji