Ferrari - modele

W zeszłym roku Ferrari dostarczyło w Europie ponad 5000 samochodów. Sprawdź, które modele tej marki cieszyły się największą popularnością.

  • Najpopularniejsze modele Ferrari w Europie w 2021 roku

Marka Ferrari narodziła się w 1947 roku, a jej siedziba od samego początku znajduje się we włoskim mieście Maranello. Nazwa firmy pochodzi od nazwiska założyciela – Enzo Ferrari. Na polskim rynku Ferrari jest oficjalnie oferowane dopiero od końca 2010 roku. Obecnie wyłącznym przedstawicielem włoskiej marki w naszym kraju jest Grupa Pietrzak, która zarządza dwoma salonami sprzedaży – w Katowicach i w Warszawie. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie najchętniej kupowanych modeli Ferrari w Europie.

NASZ SKLEP

1. F8 (1845 szt.)

Ferrari F8 pojawiło się na rynku w 2019 roku. Zastąpiło ono model 488 i podobnie jak poprzednik jest dostępne jako coupe (Tributo) oraz kabriolet (Spider). Obie wersje napędza umieszczony centralnie silnik 3.9 V8 z dwiema turbosprężarkami. Maksymalna moc tej jednostki wynosi 720 KM, a moment obrotowy sięga 770 Nm. F8 Tributo rozpędza się od 0 do 100 km/h w 2,9 s, a od 0 do 200 km/h w 7,8 s. F8 Spider przyspiesza do „setki” w identycznym czasie, ale potrzebuje o 0,4 s więcej, aby osiągnąć 200 km/h. Prędkość maksymalna w obu modelach to 340 km/h.

Ferrari F8 Tributo

2. Roma (1078 szt.)

Ferrari Roma zostało zaprezentowane w 2019 roku i jest typowym włoskim gran turismo z układem siedzeń 2+2. Pod jego przednią maską pracuje podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 3,9 litra, które dostarcza 620 KM i 750 Nm. Moc jest kierowana na tylne koła za pośrednictwem 8-stopniowej przekładni dwusprzęgłowej. Dzięki takiej konfiguracji Ferrari Roma osiąga 100 km/h w 3,4 s od startu, a od 0 do 200 km/h przyspiesza w 9,3 s. Jego prędkość maksymalna przekraczająca 320 km/h.

Ferrari Roma

3. 812 (855 szt.)

Ferrari 812 zostało po raz pierwszy oficjalnie pokazane w 2017 roku jako następca modelu F12. Opisywany samochód występuje w dwóch wersjach nadwoziowych (coupe oraz kabriolet) oraz dwóch silnikowych. Ferrari 812 Superfast i 812 GTS korzystają z wolnossącej jednostki 6.5 V12 o mocy 800 KM i momencie obrotowym 718 Nm. Topowy wariant Competizione/Competizione A dostarcza natomiast 830 KM i 693 Nm.

Ferrari 812 Superfast

4. SF90 (671 szt.)

Ferrari SF90 Stradale ujrzało światło dzienne w 2019 roku, a rok później zaprezentowano SF90 Spider z otwartym nadwoziem. Prezentowany model jest hybrydą plug-in, której zespół napędowy składa się z 780-konnego silnika 4.0 V8 biturbo i trzech jednostek elektrycznych. Dwa „elektryki” napędzają przednie koła, a moc z benzynowego motoru trafia na tylną oś. Trzeci silnik elektryczny znajduje się między jednostką spalinową a skrzynią biegów. Moc systemowa tego układu wynosi 1000 KM, co przekłada się na przyspieszenie 0-100 km/h w 2,5 s i prędkość maksymalną równą 340 km/h.

Ferrari SF90 Spider

5. Portofino (254 szt.)

Ferrari Portofino zadebiutowało w 2017 roku, zastępując model California. Trzy lata później przedstawiono odświeżoną wersję tego auta – Portofino M. Litera „M” oznacza „Modificata”, czyli zmodyfikowany. Pod maską włoskie kabrioletu pracuje benzynowa jednostka 3.9 V8 biturbo, która rozwija 620 KM i 760 Nm. W przekazywaniu siły napędowej na tylne koła pośredniczy 8-biegowego skrzyni dwusprzęgłowej. Ferrari Portofino M przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,45 s, a 200 km/h pojawia się na liczniku po 9,8 s od startu. Prędkość maksymalna tego modelu przekracza 320 km/h.

Ferrari Portofino M

6. Monza (206 szt.)

Ferrari Monza to tak naprawdę dwa modele – SP1 (jednomiejscowe) oraz SP2 (dwumiejscowe). Obydwa powstały na bazie 812 Superfast i są wyposażone w wolnossący silnik V12 o pojemności 6,5 litra, który generuje 810 KM i 719 Nm. Moc jest przenoszona na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni dwusprzęgłowej. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 2,9 s, 0-200 km/h – 7,9 s, a prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Łącznie z fabryki w Maranello wyjechało zaledwie 499 egzemplarzy Ferrari Monza SP1 i Monza SP2.

Ferrari Monza SP2

7. 488 (157 szt.)

Ferrari 488 zostało przedstawione w 2015 roku jako następca modelu 458, a jego produkcja zakończyła się w 2019 roku. Model ten był oferowany w dwóch wersjach nadwoziowych – coupe oraz kabriolet. Bazowy wariant otrzymał 3,9-litrowe V8 biturbo o mocy 670 Nm i momencie obrotowym wynoszącym 760 Nm. W 2018 roku zadebiutowała mocniejsza odmiana Pista, która oferuje 720 KM i 770 Nm.

Ferrari 488 GTB

8. GTC4 (47 szt.)

Ferrari GTC4 zadebiutowało w 2016 roku, a ostatni egzemplarz zjechał z taśmy montażowej w 2020 roku. Klienci mieli do wyboru dwie wersje silnikowe – Lusso T (3.9 V8 biturbo; 610 KM, 760 Nm) oraz Lusso (6.3 V12; 690 KM, 697 Nm). Słabsza odmiana jest tylnonapędowa, a mocniejsza ma napęd na obie osie.

Ferrari GTC4 Lusso T

Dane: JATO Dynamics

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj